stress-depressie

23-03-2019 10:27 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste terugval was in 1994. Een teken dat mijn ideëen kloppen.
Neem nou het verband tussen stress en depressie. Volgens de psychiatrie kan stress lijden tot depressie. Dat lijkt logisch. En toch klopt het niet.
Tussen stress en depressie bevindt zich namelijk een persoon die nog alle kanten op kan met stress. De psychiatrie cijfert, door zo'n verband te leggen, een heel persoon weg!
"Face" de stress. En doe wat aan de oorzaak.
Alle reacties Link kopieren
Ehh, je zegt het zelf. ‘Stress KAN leiden tot een depressie’. Het hoeft dus niet.
Wat is je probleem?
.
Dank voor dit heldere, doorwrochte betoog. Ik zou het wat uitbreiden als ik jou was en het opsturen naar de Volkskrant. Die willen het vast wel publiceren.
Alle reacties Link kopieren
Waarvan akte.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Nou nou, jij krijgt een ballon hoor
Jeetje, ik weet gewoon echt niet wat ik hierop zou kunnen zeggen.
Ik weet eindelijk wat te zeggen: gewoon zorgen dat je geen stress krijgt dus! ;-)

Fijn voor je dat je het onder controle hebt.
Alle reacties Link kopieren
Gevoelens van stress kun je wel verminderen door aan de praktische oorzaken daarvan (bijvoorbeeld in je omgeving) wat te doen. Ook stress door lichamelijke klachten is vaak te verhelpen. Krijg je stress door andere psychische klachten dan kun je minder zwaar tillen aan die psychische klachten. En daarmee escalatie voorkomen.
De psychiatrie legt een verband tussen stress en depressie en dat hoeft inderdaad niet op te gaan. Maar zo'n verband leggen helpt niet.
Mijn probleem is dat de hulpverlening niet goed werkt. Wat ze tegen ons zeggen is niet in de haak.
Alle reacties Link kopieren
Koenraad schreef:
25-03-2019 15:44
Gevoelens van stress kun je wel verminderen door aan de praktische oorzaken daarvan (bijvoorbeeld in je omgeving) wat te doen. Ook stress door lichamelijke klachten is vaak te verhelpen. Krijg je stress door andere psychische klachten dan kun je minder zwaar tillen aan die psychische klachten. En daarmee escalatie voorkomen.
De psychiatrie legt een verband tussen stress en depressie en dat hoeft inderdaad niet op te gaan. Maar zo'n verband leggen helpt niet.
Mijn probleem is dat de hulpverlening niet goed werkt. Wat ze tegen ons zeggen is niet in de haak.
meervoudige persoonlijkheidsstoornis???
Je bedoelt dat de hulpverlening voor jou niet goed werkt. Praat voor jezelf.
Wat wil je eigenlijk met dit topic?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven