School verpest wat nu?

23-03-2019 10:39 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal die dit lezen ,
ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben iemand van 16 en zit in examenjaar. Ik heb eigenlijk altijd problemen met leraren
ik word er vaak uitgestuurd en ja eigenlijk is elke leraar boos op mij en mag mij niet. Alleen ik heb gister nog wat doms gedaan waardoor ik veel problemen heb met de hele school en is iedereen boos op mij. En wil ik eigenlijk niet meer naar school gaan. Ik weet dat ik het allemaal zelf heb verpest maar ja mijn thuissituatie is ook niet fantastisch en zeker niet nu ik problemen heb op school. Ik zie het gewoon allemaal even niet meer zitten.. misschien kan iemand mij helpen of mij tips of motivatie geven om toch nog door te gaan.

xxx
Wat heb je gedaan dan en wat is er thuis aan de hand?
Alle reacties Link kopieren
Waar komt je gedrag vandaan?

Jij hebt die leraren wel nodig om je examen te halen, dus misschien over je eigen trots en opstandigheid stappen en denken aan de lange termijn visie. Het is nu qua tijd te overzien en je zult er uiteindelijk toch doorheen moeten.
Alle reacties Link kopieren
Zoek de vertrouwenspersoon op, vertel je verhaal en maak samen een plan. Sterkte.
Zoek hulp! Op school, bij je mentor, teamleider, vertrouwenspersoon. Zij weten de weg in hulpverleningsland en kunnen je op weg helpen.

Er is weinig wat zij nog niet hebben meegemaakt dus raap jezelf bij elkaar en ga maandag naar school.

Weg blijven gaat je probleem niet oplossen.

Succes!
Het is je examenjaar, dus gewoon de dagen aftellen, je papiertje halen!
en op de diploma-uitreiking bij de overhandiging lachen en iedereen laten weten dat je het toch maar mooi geflikt hebt!! :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Geloof me, docenten hebben echt niet allemaal een wrok tegen je. Verander je gedrag en zij gaan je ook anders zien. Bied desnoods je excuses aan aan een docent.
Alle reacties Link kopieren
even een rijtje voor je (misschien helpt dat)
1) leraren hebben echt geen persoonlijke wrok tegen jou, ze vinden je gedrag misschien storend, maar hebben niets persoonlijk tegen jou. Die docent heeft wel wat anders te doen dan leerlingen persoonlijk te haten
2) leraren hebben echt wel door dat leerlingen soms domme dingen doen, als je je excuses aanbiedt en je gedrag veranderd wordt je vast wel vergeven. Als docenten niet tegen leerlingen konden die domme dingen doen, dan hadden ze wel een ander beroep gekozen.

Ga dus maandag praten met een vertrouwens persoon of mentor, vertel dat je het verprutst hebt en dat je hulp nodig hebt om alles weer op de rails te krijgen. Als jij laat zien dat je dat echt meent, en je best daar voor doet zul je gegarandeerd zien dat veel meer mensen bereid zijn je te helpen dan dat je nu denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven