Ik weet niet wat ik moet

24-03-2019 13:18 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 25 en heb nu 5 jaar een relatie. Twee jaar geleden ben ik gaan samenwonen met mijn vriend in een huurhuis, in een dorp vlakbij een grote stad waar we niemand kennen. Ik woon nu op ruim een half uur rijden van mijn familie en vrienden en zou graag daar ergens in de buurt een huisje kopen. Mijn vriend wil dit niet; hij wil in de stad wonen. Hij hoeft overigens niet bij zijn eigen familie en vrienden te wonen.

We hebben nu een soort tussenweg gevonden waar we willen gaan zoeken. Ik woon dan op een kwartier van mijn familie en vrienden, maar in de plek waar we zoeken zijn de huizen niet te krijgen, we zoeken daar al best een tijdje. Ik ben bang dat ik daardoor nog langer in het huurhuis in het dorp zit waar ik mijn draai niet kan vinden en ik baal ervan dat mijn vriend niet nog 5 kilometer wil meebewegen in de richting van mijn familie en vrienden.

Ik word gek van mezelf. Aan de ene kant vind ik mezelf een zeur, maar aan de andere kant vreet het aan mij. Ik kan er niet over praten met familie en vrienden, want zij zullen toch partij kiezen voor mij. Zinnige tips en gedachtegangen toevallig?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je vriend wel kinderachtig hoor, volgens mij hoort het in een relatie geven en nemen te zijn en niets eenzijdig. ;-)
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
24-03-2019 15:18
Ik vind je vriend wel kinderachtig hoor, volgens mij hoort het in een relatie geven en nemen te zijn en niets eenzijdig. ;-)
I know, maar je kunt het ook omdraaien natuurlijk. Ik kan ook als kinderachtig gezien worden omdat ik niet in de stad wil wonen. Dus vind dat een beetje moeilijk...
Alle reacties Link kopieren
Dan zijn jullie op de langere termijn waarschijnlijk toch geen match.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Overigens een aanvulling. Hij heeft weinig met mijn familie en vrienden en is bang dat hij ongelukkig wordt in hun omgeving. Ik ben zelf best makkelijk met sociale contacten, hij niet. Dus ik denk dat hij liever wil dat we allebei als het ware opnieuw moeten beginnen.
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
24-03-2019 15:42
Dan zijn jullie op de langere termijn waarschijnlijk toch geen match.
Echt vervelend.. Dit is eigenlijk het enige euvel tussen ons.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik simpel, maar zo ver is een half uur toch niet?
Ik reis dagelijks voor mijn werk al 2x een uur, een half uur is om de hoek naar mijn mening.

Je schrijft dat je sociaal bent en makkelijk contacten kunt maken, maar in je OP schrijf je dat je niet kunt aarden in je huidige omgeving. Ik vraag me dan af of je het ook echt een kans hebt gegeven, omdat je steeds in je hoofd had terug te willen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
24-03-2019 17:39
Misschien ben ik simpel, maar zo ver is een half uur toch niet?
Ik reis dagelijks voor mijn werk al 2x een uur, een half uur is om de hoek naar mijn mening.

Je schrijft dat je sociaal bent en makkelijk contacten kunt maken, maar in je OP schrijf je dat je niet kunt aarden in je huidige omgeving. Ik vraag me dan af of je het ook echt een kans hebt gegeven, omdat je steeds in je hoofd had terug te willen.
Misschien ben ik ook simpel dan, maar ik vind het net te ver om even voor een uurtje koffie bij iemand binnen te wippen. Is denk ik ook wel het referentiekader dat je hebt en het frustreert mij gewoon dat we per se, volgens hem, dan maar allebei opnieuw moeten beginnen ipv dat we van 1 van de 2 de kring dichtbij hebben.

Daar heb je gelijk in. Ik heb het niet echt een kans gegeven omdat we hier dus maar tijdelijk zouden gaan wonen. We hebben wel goed contact met mensen in ons appartementencomplex dus daar gaan we weleens koffie drinken en barbecuen etc. Maar mis gewoon de vrienden die ik heb. Misschien heb ik ook wel last van FOMO. Aantal vrienden doen dan doordeweeks wat leuks samen een uurtje bijvoorbeeld en dan voel ik me een beetje buitengesloten. Bovendien komt er bijna nooit iemand mijn kant uit; het lijkt net dat, omdat je zelf bent weggegaan, je het daarmee moet bekopen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch proberen te focussen samen met je vriend op het kopen van een huisje in de stad.
In de stad zijn toch weer zoveel meer mogelijkheden voor nieuwe sociale kontakten, vrienden voor jullie beiden
En er is zoveel meer te doen dan in een dorp
Alle reacties Link kopieren
Verbinder schreef:
25-03-2019 05:32
Misschien toch proberen te focussen samen met je vriend op het kopen van een huisje in de stad.
In de stad zijn toch weer zoveel meer mogelijkheden voor nieuwe sociale kontakten, vrienden voor jullie beiden
En er is zoveel meer te doen dan in een dorp
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. In de stad heb je toch een bepaalde mate van anonimiteit, die je in een dorp niet hebt. Ik heb ook in de stad gewoond, dus ik heb vergelijkingsmateriaal. Mijn vriend heeft nog nooit in een dorp gewoond, behalve het dorp waar we nu wonen, maar omdat we daar eigenlijk niemand kennen is dat een slecht vergelijk naar mijn mening. Voor mijn gevoel wil hij gewoon zo ver mogelijk van mijn familie en vrienden af wonen en ik ben te koppig om daar aan toe te geven.
Alle reacties Link kopieren
Streepjeskom schreef:
25-03-2019 07:21
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. In de stad heb je toch een bepaalde mate van anonimiteit, die je in een dorp niet hebt. Ik heb ook in de stad gewoond, dus ik heb vergelijkingsmateriaal. Mijn vriend heeft nog nooit in een dorp gewoond, behalve het dorp waar we nu wonen, maar omdat we daar eigenlijk niemand kennen is dat een slecht vergelijk naar mijn mening. Voor mijn gevoel wil hij gewoon zo ver mogelijk van mijn familie en vrienden af wonen en ik ben te koppig om daar aan toe te geven.
Heb je hem dat gevraagd of is dat alleen maar een fijn argument voor jou?

Misschien is hij gewoon echt geen dorps mens. Ik heb nog nooit in een stad of heel klein dorp gewoond, maar ik ken mijzelf goed genoeg om te weten dat ik in beiden niet gelukkig word. Dat kan ook voor hem gelden.

Ik heb het idee dat jullie behslve discussiëren en jullie eigen zin proberen te krijgen, niet werkelijk hebben gepraat en ook niet werkelijk naar elkaar hebben geluisterd. Daar zou ik eens mee beginnen, in plaats van dingen voor elkaar invullen. Anders loop je het risico dat je relatie hier op barst, omdat de ander altijd het gevoel zal houden iets tegen de zin gedaan te hebben, ongeacht wie vsn jullie toegeeft.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
25-03-2019 07:31
Heb je hem dat gevraagd of is dat alleen maar een fijn argument voor jou?

Misschien is hij gewoon echt geen dorps mens. Ik heb nog nooit in een stad of heel klein dorp gewoond, maar ik ken mijzelf goed genoeg om te weten dat ik in beiden niet gelukkig word. Dat kan ook voor hem gelden.

Ik heb het idee dat jullie behslve discussiëren en jullie eigen zin proberen te krijgen, niet werkelijk hebben gepraat en ook niet werkelijk naar elkaar hebben geluisterd. Daar zou ik eens mee beginnen, in plaats van dingen voor elkaar invullen. Anders loop je het risico dat je relatie hier op barst, omdat de ander altijd het gevoel zal houden iets tegen de zin gedaan te hebben, ongeacht wie vsn jullie toegeeft.
Jawel hoor, we hebben er wel over gepraat, meerdere keren zelfs en altijd met ruzie tot gevolg. Het gaat overigens niet om een klein dorp, maar een dorp met ongeveer 10000 inwoners waar ik graag wil wonen. Onze eisen staan haaks op elkaar: hij wil stad, ik wil dorp, ik wil dichtbij mijn familie, hij wil dat absoluut niet, hij wil dichtbij een snelweg (dat ligt dat dorp in kwestie ook), mij maakt dat niet uit. We hebben ook naar elkaar uitgesproken dat we denken in beide situaties niet gelukkig te worden: ik niet in de stad en hij niet in een dorp vlakbij mijn sociale leven.

Hij wil wel in een dorp wonen tegen de stad aan, dat dan weer wel. Maar ik draai hem dan weer om en vraag dan of hij aub nog een paar kilometer op wil schuiven, maar dat wil hij dus niet. De plek(ken) waar we dus kijken valt op dit moment geen huis te krijgen, al bijna een jaar niet. Ik moet nu, als we dan toch voor een van die plaatsen gaan, misschien nog jaren wachten voor ik weg kan uit dit huurhuis.
Alle reacties Link kopieren
Als elk gesprek er over eindigt in ruzie, dan vind ik dat niet klinken als goede communicatie. Jullie klinken als beide te koppig, om toe te willen geven. Dat gaat wat de keuze ook wordt uiteindelijk altijd tot problemen leiden, omdat wie er ook toegeeft, dat altijd met tegenzin zal zijn.
Jullie zijn beiden alleen maar bezig met "ik", maar ga eens kijken naar "wij". Wat zijn de overeenkomsten in wat jullie zoeken? En als dat betekent nog even in een huurhuis zitten, is dat echt zo erg? Ik zou zelf nu niet eens willen kopen, want deze bubbel gaat echt weer barsten. Is het erg om daar nog een paar jaar op te wachten of tot jullie beiden een beter salaris hebben?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
25-03-2019 08:02
Als elk gesprek er over eindigt in ruzie, dan vind ik dat niet klinken als goede communicatie. Jullie klinken als beide te koppig, om toe te willen geven. Dat gaat wat de keuze ook wordt uiteindelijk altijd tot problemen leiden, omdat wie er ook toegeeft, dat altijd met tegenzin zal zijn.
Jullie zijn beiden alleen maar bezig met "ik", maar ga eens kijken naar "wij". Wat zijn de overeenkomsten in wat jullie zoeken? En als dat betekent nog even in een huurhuis zitten, is dat echt zo erg? Ik zou zelf nu niet eens willen kopen, want deze bubbel gaat echt weer barsten. Is het erg om daar nog een paar jaar op te wachten of tot jullie beiden een beter salaris hebben?
Heb je gelijk in. Ik vind onze communicatie vaak ook niet goed, maar zie dat maar eens te veranderen. Ik zie van mezelf niet eens wat ik dan verkeerd doe qua communiceren, dan is het lastig om dat aan te passen.

We moeten inderdaad op zoek naar wat we gemeenschappelijk willen, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat gesprek moet voeren. Het huren op zich is niet erg, maar wel dat ik dus langer dan ik gepland had in dit dorp woon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven