Slechtste moeder ooit

28-03-2019 22:14 39 berichten
Kennen jullie dat gevoel?
Na een dag vol strijd, gemopper, gezeur, gedram en gedrein.
Nee
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik vind mezelf niet altijd de leukste, maar toch ook niet de slechtste moeder ooit.
Alle reacties Link kopieren
Jawel hoor. Morgen beter!
Alle reacties Link kopieren
Iets meer context zorgt misschien voor wat meer herkenbaarheid. Hier kan ik niet zo veel mee.
Jazeker. Kutgevoel man :facepalm:
Nee.
Alle reacties Link kopieren
Ja
live and let live
:hug: ?
Alle reacties Link kopieren
Nee. Dan moet je het wel heel
bont maken hoor. Tuurlijk kunnen sommige dagen beter (37 wkn zwanger nu en niet echt blakend van energie en geduld) maar dat komt niet in de buurt van de slechtste moeder.
het is vaak de onmacht om de strijd te stoppen. het begint bij het opstaan, dan aankleden, tafel dekken (meehelpen) haren kammen schoenen aan enz. En dan is mijn geduld op en wordt ik boos. Maar dat werkt natuurlijk niet ...
Rainbow19842019 schreef:
28-03-2019 22:25
het is vaak de onmacht om de strijd te stoppen. het begint bij het opstaan, dan aankleden, tafel dekken (meehelpen) haren kammen schoenen aan enz. En dan is mijn geduld op en wordt ik boos. Maar dat werkt natuurlijk niet ...
Minder de strijd opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor ik ken het wel. Helemaal als ik moe ben. Dan had ik graag ook iets leuks willen doen, maar dan heb ik er gewoon geen energie voor.
Rainbow19842019 schreef:
28-03-2019 22:25
het is vaak de onmacht om de strijd te stoppen. het begint bij het opstaan, dan aankleden, tafel dekken (meehelpen) haren kammen schoenen aan enz. En dan is mijn geduld op en wordt ik boos. Maar dat werkt natuurlijk niet ...
Soms kan je beter geen strijd voeren. Kies een paar dingen wat je belangrijk vind en voor de rest gewoon wat meer de teugels laten vieren.
Moire schreef:
28-03-2019 22:26
Minder de strijd opzoeken.
Hoe?
Ik heb een tweeling van 7. Als de een lief is zoekt de ander de confrontatie op ..
En ze moeten nu eenmaal op tijd op school zijn
Rainbow19842019 schreef:
28-03-2019 22:28
Hoe?
Door het te laten. Wat is echt belangrijk en wat heeft bloedspoed en de rest laten.
Rainbow19842019 schreef:
28-03-2019 22:29
Ik heb een tweeling van 7. Als de een lief is zoekt de ander de confrontatie op ..
En ze moeten nu eenmaal op tijd op school zijn
Bij de derde keer in 1 week te laat schamen ze zich wel kapot hoor.
Ik dacht dat je het over een peuter had trouwens.
Het is overigens niet elke dag zo hoor. Er zijn hele periodes dat je er geen kind aan hebt. Maar op dit moment ... als ze al naar elkaar kijken ontploft de boel
Rainbow19842019 schreef:
28-03-2019 22:25
het is vaak de onmacht om de strijd te stoppen. het begint bij het opstaan, dan aankleden, tafel dekken (meehelpen) haren kammen schoenen aan enz. En dan is mijn geduld op en wordt ik boos. Maar dat werkt natuurlijk niet ...

Meer de tijd nemen. Als ik smorgens op tijd weg moet heb ik de avond ervoor al de tafel gedekt, kleren klaar gelegd en tassen, jassen en schoenen staan startklaar te wachten op het bankje in de gang.
Lunch maak ik tijdens het ontbijt en daarna mogen de kinderen nog even spelen/ tv kijken zodat ik rustig m'n haar en make-up kan doen.

Relax, kinderen weten hoe ze je boos moeten krijgen dus voorkom dat. Voor iedereen fijner
Voelt je man zich ook de slechtste vader ooit?
En zolang jij je kinderen niet afrost met een riem, omdat ze niet luisteren valt het og wel mee met dat slechtste moeder zijn :)
Moire schreef:
28-03-2019 22:34
En zolang jij je kinderen niet afrost met een riem, omdat ze niet luisteren valt het og wel mee met dat slechtste moeder zijn :)
😂 gelukkig maar !
Alle reacties Link kopieren
Ja, dagelijks.

Ik probeer het goed te doen, rustig te blijven maar schiet toch te vaak uit m'n slof tegen oudste dochter van 5.

Niet luisteren, niet door eten, miepen bij het haren borstelen, hoofd naar achteren gooien en overdreven huilen bij zin niet krijgen, miepen omdat ze moet lopen, onvoorzichtig met haar zus, spullen afpakken van zus, mij in klunzigheid per ongeluk pijn doen .... List goes on and on.

Vind het naar haar toe gewoon niet eerlijk dat ik vaak al heb uitgehaald voor ik heb nagedacht / tot 10 heb geteld

Er zijn vast slechtere moeders, maar ik vind dit heel naar van mezelf.
yastra wijzigde dit bericht op 28-03-2019 22:40
6.01% gewijzigd
Lillybit schreef:
28-03-2019 22:33
Voelt je man zich ook de slechtste vader ooit?
Nee gelukkig niet....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven