'onschuldig' vandalisme of ernstige stoornis?

30-03-2019 22:11 71 berichten
Wat vinden jullie ervan als een 18-jarige jongen in een dronken bui 25 fietsen de gracht in gooit?
Ik vraag dit omdat mijn neef dit gedaan heeft en de familie het bagatelliseert. Ik vind het echter heel erg afwijkend en misschien wel een teken dat hij geholpen moet worden.
Ik zou hem melden. Wat een achterlijk gedrag zeg.
Geholpen? Of gewoon op zijn lazer krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is daar onschuldig aan? Dat is gewoon vandalisme in ernstige mate!
Alle reacties Link kopieren
sinds wanneer is vandalisme onschuldig?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Als de familie het bagatelliseert is het nog duidelijker dat die jongen dus niet zo veel heeft meegekregen over 'goed en kwaad', dus dat lijkt me wel iets wat nog even bijgestuurd moet worden.
Is de politie er al bij?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
SallySpectra* schreef:
30-03-2019 22:13
Geholpen? Of gewoon op zijn lazer krijgen.
Wat dacht je van die 25 fietsen vergoeden. Lollig man, een redelijke fiets kost al snel 400 euro.
Ik vind het ook heel erg en schrik ervan. Familie (m.n. Zijn moeder) zegt dat het echt niet kan maar dat hij nog niet volwassen is en we het dus meer als een erge jeugdzonde moeten zien. Ikvjnd zelf alleen dat je wel al genoeg bij je verstand bent op die leeftijd dat je weet dat zoiets echt erg is
Er is nog geen politie bij.. Hij was 'verklikt' door een vriend van hem aan zijn moeder. En dat is weer de zus van mijn moeder en die moest haar verhaal dus kwijt.
Ik wil geen problemen voor hem maar vind ik eigenlijk ook dat de politie er wel bij ingeschakeld moet worden. Er zijn nu ook 25 mensen die hun (dure) fiets kwijt zijn!
Mistermark81 schreef:
30-03-2019 22:19
Er is nog geen politie bij.. Hij was 'verklikt' door een vriend van hem aan zijn moeder. En dat is weer de zus van mijn moeder en die moest haar verhaal dus kwijt.
Ik wil geen problemen voor hem maar vind ik eigenlijk ook dat de politie er wel bij ingeschakeld moet worden. Er zijn nu ook 25 mensen die hun (dure) fiets kwijt zijn!
Dus bel je de politie.
In een aflevering van Flikken Gent die ik laatst keek zeiden ze “de mens heeft meer last van een fietsendief dan van een bankovervaller”. En die vind ik best wel waar eigenlijk, zeker in Nederland.

Dat iemand zich ZO laat gaan is niet meer te bagataliseren. 1 fiets, misschien nog.. maar 25? Dan gaat er blijkbaar een lampje uit in je hoofd waardoor je gezonde remmingen verliest.
Alle reacties Link kopieren
Wat doen die 25 mensen?
Mistermark81 schreef:
30-03-2019 22:19
Er is nog geen politie bij.. Hij was 'verklikt' door een vriend van hem aan zijn moeder. En dat is weer de zus van mijn moeder en die moest haar verhaal dus kwijt.
Ik wil geen problemen voor hem maar vind ik eigenlijk ook dat de politie er wel bij ingeschakeld moet worden. Er zijn nu ook 25 mensen die hun (dure) fiets kwijt zijn!
Hij krijgt veel meer problemen wanneer hij die agressie een keer op een persoon uit.

Dus hij ziet het misschien niet zo, maar ik zou het persoonlijk als een vriendendienst zien om hem er bij te naaien. Er zijn grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Hij is wel sterk, die neef. Ik zou het niet redden, 25 fietsen in de gracht gooien.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
30-03-2019 22:25
Hij is wel sterk, die neef. Ik zou het niet redden, 25 fietsen in de gracht gooien.
Om de beurt toch wel?
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
30-03-2019 22:25
Om de beurt toch wel?
Mss als ik het verdeel over 3 dagen...................
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
30-03-2019 22:25
Hij is wel sterk, die neef. Ik zou het niet redden, 25 fietsen in de gracht gooien.
Lijkt me een behoorlijke klus inderdaad.
Lekker neefje TO, ik hoop oprecht dat iemand hem aangeeft.
Solomio schreef:
30-03-2019 22:26
Mss als ik het verdeel over 3 dagen...................
Nee joh, kan jij.
winkelfanaat schreef:
30-03-2019 22:29
Lijkt me een behoorlijke klus inderdaad.
Lekker neefje TO, ik hoop oprecht dat iemand hem aangeeft.
Op speed zal het lekker snel gaan.
2x
Maar goed, je weet dus niet eens of dit verhaal wel waar is?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem ze allemaal zelf laten betalen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
30-03-2019 22:32
Ik zou hem ze allemaal zelf laten betalen.
Aan wie?
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
30-03-2019 22:33
Aan wie?
De eigenaars.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik hoop dat hij die 25 fietsen zelf moet vergoeden. En wat te denken van de vervuiling in die gracht? Laat hem die fietsen er ook maar zelf uithalen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven