Voel me eenzaam

04-04-2019 21:32 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik moet even mijn ei kwijt. Sinds januari heb ik geen beste vriendin meer, ik kreeg bij haar meer en meer het gevoel dat ik alles moest doen voor het contact (terwijl ik voor haar altijd klaarstond, maar zei blijkbaar niet voor mij) dus heb ik de waarheid verteld. En dit resulteert er nu dus in dat ik helemaal geen beste vriendin meer heb.

Laat ik het zo zeggen ik heb helemaal geen vriendinnen. Niemand waar ik even mijn ei bij kwijt kan. Ik heb nooit veel vrienden gehad, vroeger enorm gepest. En dat heeft mijn zelfvertrouwen niet veel goeds gedaan. Hierdoor voel ik me op sommige momenten erg eenzaam en twijfel ik aan mezelf. Ben ik niet goed genoeg om vrienden te maken of?

Ik zit hier heel erg mee, omdat ik over alles twijfel nu. Ik doe wel aan een sport, maar daar sinds ik pas sinds kort bij. De vrouwen die hier ook aan meedoen doen dit al langer samen en zijn ook veel ouder dan mij. Praten over onderwerpen waar ik niet kan meepraten.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Niks. Vriendinnen krijgen is iets dat spontaan moet gebeuren, en vriendschappen groeien pas na jaren. Iemand die je morgen tegenkomt, ook al is die persoon nog zo aardig en vriendelijk, is voorlopig op zijn best een kennis en kan uitgroeien tot een vriend. Heel jammer dat het met je vriendin destijds is misgelopen, maar daar is weinig meer aan te doen, tenzij je zelf de stoute schoenen aantrekt, haar belt en vertelt dat je haar mist en dat het je spijt van de misverstanden tussen jullie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
04-04-2019 21:37
Niks. Vriendinnen krijgen is iets dat spontaan moet gebeuren, en vriendschappen groeien pas na jaren. Iemand die je morgen tegenkomt, ook al is die persoon nog zo aardig en vriendelijk, is voorlopig op zijn best een kennis en kan uitgroeien tot een vriend. Heel jammer dat het met je vriendin destijds is misgelopen, maar daar is weinig meer aan te doen, tenzij je zelf de stoute schoenen aantrekt, haar belt en vertelt dat je haar mist en dat het je spijt van de misverstanden tussen jullie.
Spijt heb ik niet. Daarvoor is er teveel gebeurd wat ik niet op het web wil delen.
Ik weet alleen niet hoe ik met dit onzekere gevoel om moet gaan?
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi Anneyvy..

Ik begrijp precies hoe je je voelt, heb hetzelfde, ook gepest, soms eenzaam.. Zelfs al heb ik vrienden.. Maar weetje juist deze momenten maken je sterker. Het kan als een steen op de maag voelen, maar vroeg of laat komen er nieuwe mensen in je leven.. Sommige zullen vrienden voor het leven zijn, andere niet. Er komen en gaan mensen en ik denk dat je er goed aan hebt gedaan je mond open te trekken, hoewel ik wel hoop dat je dit op een normale manier hebt gedaan. Dit zeg ik omdat ik zelf ook wel eens last minute mijn mond open kan trekken en het er dan niet zo netjes uitkomt.

Maak je niet te druk om hoe je je nu voelt. Accepteer het en doe leuke dingen voor jezelf. Het komt wel goed :)
Alle reacties Link kopieren
Annevy schreef:
04-04-2019 21:40
Spijt heb ik niet. Daarvoor is er teveel gebeurd wat ik niet op het web wil delen.
Ik weet alleen niet hoe ik met dit onzekere gevoel om moet gaan?
Gewoon. Deal ermee. Zoals alle volwassen mensen soms moeten dealen met dingen. Je hebt de beslissing genomen je vriendin uit je leven te bannen. Kan een hele goede beslissing zijn, maar lig er dan ook niet meer wakker van. En kijk vooruit naar alle dingen die je nog kunt gaan doen en beleven en waarbij je zomaar weer andere leuke mensen kunt tegenkomen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Dat is ook rot. Die vriendin was het niet voor jou en dat is pijnlijk maar niet het einde van de wereld. Ga lekker de deur uit. Ga naar borrels van je werk, de kantine na het sporten, ga een leuke cursus doen, vraag je buurvrouw op de thee, app een oude vriendin van vroeger om weer eens bij te praten, misschien heb je neven/nichten van jouw leeftijd, doe een oproep op dit forum etc.
Ik ken hele vreemde mensen die ook vrienden hebben en ik zou niet weten waarom wie dan ook niet goed genoeg zou zijn om vriendinnen te krijgen. Je moet ze alleen nog leren kennen. Succes!
Vervelend dat dit gebeurt is en snap je onzekere gevoel wel. Toch ben jij ook een leuk persoon die een leuke vriendin voor iemand kan zijn :) Dat weet ik zeker!

Goed dat je al op sport zit en daar andere mensen treft! Dat is al een goede stap. Je kan hier al een beetje 'oefenen' met andere mensen en groepen. Geen zorgen dat je nieuw bent, hou het vol en je zal zien dat je je meer op je gemak gaat voelen. Dan zullen de gesprekken ook beter gaan en zo zal je ook meer zelfvertrouwen krijgen.

Ik heb vriendinnen ontmoet via studie, via mijn partner, via andere vrienden, via clubjes en bijeenkomsten en via fora. :)
Heb je een hobby waarbij je nog meer andere mensen kan ontmoeten?
LoveForAll schreef:
04-04-2019 21:45
Hoihoi Anneyvy..

Ik begrijp precies hoe je je voelt, heb hetzelfde, ook gepest, soms eenzaam.. Zelfs al heb ik vrienden.. Maar weetje juist deze momenten maken je sterker. Het kan als een steen op de maag voelen, maar vroeg of laat komen er nieuwe mensen in je leven.. Sommige zullen vrienden voor het leven zijn, andere niet. Er komen en gaan mensen en ik denk dat je er goed aan hebt gedaan je mond open te trekken, hoewel ik wel hoop dat je dit op een normale manier hebt gedaan. Dit zeg ik omdat ik zelf ook wel eens last minute mijn mond open kan trekken en het er dan niet zo netjes uitkomt.

Maak je niet te druk om hoe je je nu voelt. Accepteer het en doe leuke dingen voor jezelf. Het komt wel goed :)
Zo. Echt precies dit.
Ik herken het ook TO.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
04-04-2019 21:53
Zo. Echt precies dit.
Ik herken het ook TO.

Ben blij dat ik niet de enige ben die hiermee rondloopt!
Bedankt voor al jullie reacties.

Er zomaar even mee dealen is lastig voor mij. Ik zit niet met het feit dat ik die vriendschap opgezegd heb, maar meer dat ik bij niemand mijn ei kwijt kan nu. Dat maakt mij enorm onzeker.
Herkenbaar ook voor mij.
Zelf heb ik ook vriendschappen in het verleden verbroken, omdat het mij alleen maar veel energie kostte en ik er steeds meer een negatief gevoel van kreeg.
Dat zijn erg moeilijk situaties geweest en schuldgevoelens hebben hierin lang aan mij geknaagd.
Nog steeds heb ik hier wel last van.
Alle reacties Link kopieren
Annevy schreef:
04-04-2019 21:59
Ben blij dat ik niet de enige ben die hiermee rondloopt!
Bedankt voor al jullie reacties.

Er zomaar even mee dealen is lastig voor mij. Ik zit niet met het feit dat ik die vriendschap opgezegd heb, maar meer dat ik bij niemand mijn ei kwijt kan nu. Dat maakt mij enorm onzeker.
Heb je geen moeder, vader, broer, zus, nicht, neef, oom, tante, of een ander persoon waarmee je vertrouwd bent?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Annevy schreef:
04-04-2019 21:59
Ben blij dat ik niet de enige ben die hiermee rondloopt!
Bedankt voor al jullie reacties.

Er zomaar even mee dealen is lastig voor mij. Ik zit niet met het feit dat ik die vriendschap opgezegd heb, maar meer dat ik bij niemand mijn ei kwijt kan nu. Dat maakt mij enorm onzeker.
Kom gezellig samen op de bank netflixen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je volledig...

enkele jaren geleden mijn 'beste vriendin' voorgoed salu gezegd en bijgevolg ook het toxic groepje waar ik inzat. Voel me nu wel redelijk alleen, en de mensen die ik leer kennen zijn allemaal oppervlakkig of tijdelijk. Dit maakt mij ook onzeker en zo sluit ik me meer en meer af, het voelt als een vicieuze cirkel soms.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je To en uit welk deel van het land kom je? Misschien leuk om een keer te kletsen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Annevy,
Misschien helpt het je ook om iets te gaan doen waar je zelfvertrouwen van groeit.
Het kan een cursus zijn of iets doen wat je eng vind maar je jezelf overwint.
Dat maakt dat je je goed gaat voelen over jezelf en trots en dat maakt dat je weer makkelijker voort kunt gaan en kunt handelen in sociaal kontakt.

Is er iets wat je zelfvertrouwen zou kunnen doen groeien?
Het gevoel geen vrienden te hebben ken ik niet. Maar toen ik in een nieuwe stad ging wonen heb ik wel via Viva een oproep gedaan om nieuwe mensen te leren kennen. Ik vond het niet leuk dat ik altijd zo lang onderweg was voor bak koffie ofzo. Er kwamen er een stuk of 20 en ik heb daar leuke dingen mee gedaan. 1 is echt een vriendin geworden. Misschien dat eens proberen?

Heb je ook geen partner of familie?
Alle reacties Link kopieren
Tattooaddict87 schreef:
04-04-2019 23:48
Hoe oud ben je To en uit welk deel van het land kom je? Misschien leuk om een keer te kletsen?

Ik kom uit Noord-Limburg en ben 26 jaar oud.
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
05-04-2019 04:29
Het gevoel geen vrienden te hebben ken ik niet. Maar toen ik in een nieuwe stad ging wonen heb ik wel via Viva een oproep gedaan om nieuwe mensen te leren kennen. Ik vond het niet leuk dat ik altijd zo lang onderweg was voor bak koffie ofzo. Er kwamen er een stuk of 20 en ik heb daar leuke dingen mee gedaan. 1 is echt een vriendin geworden. Misschien dat eens proberen?

Heb je ook geen partner of familie?
Via het forum heb ik ook al contact berichtjes geplaatst.


Iedereen bedankt voor het luisterende oor!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk om te luisteren naar de verhalen van mensen, het is de manier om iemand te leren kennen.
Ik zou een "moord" doen voor de Nobelprijs voor de Vrede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven