Hoeveel forummers hebben last van psychische klachten?

05-04-2019 10:18 119 berichten
Ik heb de indruk dat er best veel forummers zijn die met psychische aandoeningen kampen. Gewoon benieuwd eigenlijk. Wel of geen diagnose maakt me niet uit. Waar heb jij last van?

Ik mocht overigens niet meer dan 10 pollopties invoeren, dus ik kon bij lange na niet elke psychische aandoening noemen.

Psychische klachten of aandoeningen?

Totaal aantal stemmen: 235

Autisme (ASS) (7%)
ADD/ADHD (7%)
Borderline (5%)
Depressiviteit (20%)
Fobie (5%)
OCD (2%)
Eetstoornis (8%)
Manie (0%)
Iets anders (17%)
Ik heb (bij mijn weten) nergens last van (29%)
Alle reacties Link kopieren
Ja als iedereen die aan zelfdiagnose doet ook meetelt dan zal het wel hoog uitvallen vermoed ik
Ik had in de poll gewoon ja/nee gedaan.

En welke grenzen hanteer je, als mensen zelf psychische klachten ervaren of alleen als ze een (één?) 'officiële' diagnose hebben? Wat als je wel psychische klachten ervaart, maar er nooit een stempel op hebt laten drukken? Wat als je meerdere diagnoses hebt (gehad)? Tellen diagnoses die je eerder hebt gehad, of alleen nu? Wat als je eerder een diagnose hebt gehad, maar nu geen last ervaart?

Zo veel grijze gebieden wat betreft psychische klachten.
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 05-04-2019 10:25
30.09% gewijzigd
Pinda-Kaas schreef:
05-04-2019 10:20
Ja als iedereen die aan zelfdiagnose doet ook meetelt dan zal het wel hoog uitvallen vermoed ik
Ik wilde dat onderscheid niet maken. Er zijn ook mensen die simpelweg geen hulp willen of zoeken voor hun klachten. Of misdiagnoses. Als jij vindt dat je aan een bepaalde aandoening lijdt, dan mag je van mij hierboven een vinkje zetten.
tu1nhek schreef:
05-04-2019 10:22
En welke grenzen hanteer je, als mensen zelf psychische klachten ervaren of alleen als ze een (één?) 'officiële' diagnose hebben? Wat als je wel psychische klachten ervaart, maar er nooit een stempel op hebt laten drukken?
Zie de OP. Wel of geen diagnose maakt me niet uit.
tu1nhek schreef:
05-04-2019 10:22
Wat als je meerdere diagnoses hebt (gehad)? Tellen diagnoses die je eerder hebt gehad, of alleen nu?
Het lijkt me dat als je nu helemaal geen last meer hebt van een eerdere aandoening je hem niet noemt.
Sorry, ik heb mijn post nog aangevuld met meer grijze gebieden die in me opkwamen ;-D
Ik heb gekozen voor fobie maar eigenlijk moet het een angststoornis zijn wat, in mijn geval, wel samenhangt met een fobie.

Ik ben onder behandeling van een psycholoog geweest, heeft niet geholpen, in mei of juni start ik opnieuw.
Ik verdenk ook heel vaak dat hier zeker 60% aan gekkies komen. Meestal zijn dat forummers die nog geen officiele diagnose hebben maar zulke bizarre dingen tikken dat het bijna niet anders kan.


Mag ik daar ook voor stemmen?
Waarom zou je trouwens hier gaan stemmen en vertellen wat je hebt?

Wel handig voor de lijst op de koelkast van bepaalde forummers. :roll:
tu1nhek schreef:
05-04-2019 10:26
Sorry, ik heb mijn post nog aangevuld met meer grijze gebieden die in me opkwamen ;-D
Ik snap dat de poll altijd gemankeerd is, maar het geeft wel een beeld, toch? En verder is er ook ruimte om in een reactie andere dingen kwijt te kunnen. Zoals jij doet. :P
Lucifer2018 schreef:
05-04-2019 10:28
Waarom zou je trouwens hier gaan stemmen en vertellen wat je hebt?
Stemmen is anoniem. En genoeg forummers die hier heel open zijn over hun aandoeningen.
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je zelf "last" van TO?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alles wat ik heb staat er niet bij en volgens mijn OCD kan ik dan de hokjes dus niet aankruizen, wat vervolgens weer stemmingsproblemen veroorzaakt en mijn minderwaardigheid wordt vergroot en mijn zelfbeeld verkleind.

En bedankt.
Lucifer2018 schreef:
05-04-2019 10:27
Ik verdenk ook heel vaak dat hier zeker 60% aan gekkies komen. Meestal zijn dat forummers die nog geen officiele diagnose hebben maar zulke bizarre dingen tikken dat het bijna niet anders kan.
.
Wanneer ben je een 'gekkie'?
Alle reacties Link kopieren
Narcisme staat er niet bij, en antisociale persoonlijkheidsstoornis niet.

De eerste zal overigens vinden dat de rest niet deugt als ze hem niet de roem en bewondering geven die hem toekomt en nummer twee zal daarom (zacht gezegd) niet van de maatschappij houden en voortdurend kwaad zijn. :proud: :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
SweetFirefly schreef:
05-04-2019 10:30
Waar heb je zelf "last" van TO?
Nergens van. Bij mijn weten dan hè. Ik ben geloof ik een behoorlijk gelukkig en gezegend mens.
Nou het zullen er nooit veel zijn. Er zijn toch maar drie forummers?
Ik vind het overigens wel interessant. Maar daarnaast ook interessant hoe veel van de antwoorders naar hun idee voldoende kunnen functioneren in het dagelijkse leven.
tu1nhek schreef:
05-04-2019 10:30
.
Wanneer ben je een 'gekkie'?
Zodra je het niet met me eens bent natuurlijk.

Duh.
Lucifer2018 schreef:
05-04-2019 10:28
Waarom zou je trouwens hier gaan stemmen en vertellen wat je hebt?

Wel handig voor de lijst op de koelkast van bepaalde forummers. :roll:

Handig voor in je Excelbestandje ja!
Moire schreef:
05-04-2019 10:30
Alles wat ik heb staat er niet bij en volgens mijn OCD kan ik dan de hokjes dus niet aankruizen, wat vervolgens weer stemmingsproblemen veroorzaakt en mijn minderwaardigheid wordt vergroot en mijn zelfbeeld verkleind.

En bedankt.
:proud:
Ik kon er zo 3 aanvinken, met officiele diagnose en al ;-D
Star² schreef:
05-04-2019 10:32
Nou het zullen er nooit veel zijn. Er zijn toch maar drie forummers?
Ook zoveel geblokkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
05-04-2019 10:32
Nou het zullen er nooit veel zijn. Er zijn toch maar drie forummers?
:lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven