Niet kunnen ontwaken uit mijn droom

12-04-2019 18:57 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezers,

Ik zoek iemand die misschien weet wat het is en waarom zoiets gebeurt.

Ik heb vaak periodes wat eigenlijk altijd gebeurt als ik smiddags even een klein dutje wil doen, dan droom ik of zie me zelf ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar ik wil dan wakker worden maar ik krijg mijn ogen niet open en kan niet wakker worden het is echt heel eng, uiteindelijk lukt het me maar met vreselijke inspanning en als ik dan echt wakker ben voel ik me ook dood moe..
Voor een aantal maanden had ik dit ook een tijd lang en droomde ik telkens dat ik met mijn dochtertje samen zat en dan voelde ik dat ik zo moe was dat ik in slaap viel en ik raakte behoorlijk in paniek omdat ik alleen met mijn dochter zat.
Maar zoals vandaag dan droom ik levens echt dat ik gewoon zoals in het ‘echte’ leven gewoon op de bank slaap.

Kent iemand dit en gaat het ooit helemaal weg ?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als slaapverlamming. Heb ik een tijdje gehad in een stressvolle periode.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook een paar keer op een wat andere manier gehad en kreeg toen die keren mijn ogen absoluut niet open. Lag echt mijn best te doen die ogen open te krijgen... Geen idee hoe of wat.

Ik denk heel, heel erg moe zijn en je dan een beetje wakker wordt, je eigenlijk helemaal wakker wilt worden en dat dat absoluut niet lukt maar je wel alles om je heen mee krijgt en nadenkt. Zoiets.
Lekker vaag verhaal van mij.
claudia2010 wijzigde dit bericht op 12-04-2019 19:12
8.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat slaapverlamming heb ik idd wel eens over gelezen maar dat past niet helemaal zoals ik het ervaar.
Dat gevoel is erg herkenbaar dat je echt vreselijk je best doet je ogen te openen, of het lukt maar half dat ik ook wazig zie en ze dan weer dichtvallen.
Het is zo raar, mensen in mijn omgeving kijken me aan of ik gek ben als ik dat vertel.
Misschien dat het idd met stressvolle periodes in verband staat, ik ervaar momenteel geen stress maar wel veel vermoeidheid.
O ja, dat herken ik. Ook alleen van ‘s middags slapen. Geen idee hoe het komt of wat je eraan doet helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde, ook alleen tijdens dutjes op de bank. Ik probeer dan ook geluid te maken zodat mijn vriendin mij wakker maakt maar dat gebeurt dan niet, ik hoor haar wel rommelen en dingen doen.
Ook vaak heel eng omdat ik bang ben dat ik alleen in huis ben met mijn dochter en ze dan maar een beetje rond dwaalt in huis omdat mama niet wakker wordt.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een soort combinatie van slaapverlamming en lucide droom
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ik herken het. Dit samen met slaapwandelen komt bij mij vaker in stressvolle periodes. Toevallig een periode met meer stress/spanning voor jou?
Ben je zeker dat dit niet gebeurt terwijl je nog aan het slapen bent? En dat dit een soort droom is, waaruit je nadien wakker wordt?

Zo zie ik het (van op afstand)
Ik heb net het beroerdste dutje ooit gehad, buiten in mijn tuinstoel. Ik dácht dat ik wakker was en ik was me ook bewust van alle omgevingsgeluiden. Man aan het gamen, buren druk in de tuin ... Maar ik kon me niet bewegen! Compleet versteend! Ik heb (blijkbaar in die droom) een soort sisgeluiden gemaakt om mijn man te alarmeren. Tevergeefs. Vervolgens heb ik mijn schoonmoeder nog de tuin in horen komen met een ‘ah Tamago slaapt’. En ik maar wiebelen met mijn teen en rare sisgeluiden maken. Uiteindelijk met een soort ‘val’ wel echt wakker geworden. En nu ben ik al een halfuur aan het bijkomen ervan!

Edit

Ik heb geen geluid gemaakt, schoonma was hier niet.
Zeker herkenbaar.
Heb er vooral ook last van in stressvolle periodes.
Wat Tamago schrijft herken ik ook ergens wel.
Alle reacties Link kopieren
FarFarAway schreef:
12-04-2019 18:58
Klinkt als slaapverlamming. Heb ik een tijdje gehad in een stressvolle periode.
Dit. Ik heb het ook af en toe. Soms droom ik dat iemand me vastpakt of kietelt. Of voel duidelijk dat iemand me door de deken heen aanraakt. Dan kan ik niks doen. Niet mijn ogen open, niet gillen. Alleen maar piepen of kreunen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven