Zelfbeeld

19-04-2019 08:35 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb
binkie wijzigde dit bericht op 19-05-2019 13:46
98.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is altijd goed om aan mensen die jou heel goed kennen te vragen hoe zij jou zien, je krijgt dan soms dingen te horen die je zelf niet ziet/vindt maar waar je toch iets mee kan.

Jouw referentiekader moet dan niet komen van een negatief ingesteld persoon maar van iemand die oprecht van je houdt en eerlijk is.

Er zullen helaas altijd mensen zijn die misbruik/gebruik van je maken maar laat dat jezelf niet veranderen als mens, misschien wat voorzichtiger maar niet compleet dichtslaan en veranderen.
anoniem_382302 wijzigde dit bericht op 19-04-2019 08:41
23.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het gaat alleen over hoe je in het begin bent toch? Dan ben je gewoon wat meer een 'kat uit de boom kijken'-type!
Alle reacties Link kopieren
Open zijn is veel meer dan veel over jezelf vertellen. Het gaat ook over houding, kijk je iemand aan. Vraag je niet alleen naar anderen, maar geef je ook aan hoe jij over iets denkt en wat jouw mening is?

Waarschijnlijk observeer je eerst, wacht je af wat anderen van iets vinden, en dat je dan pas jouw mening geeft. Het is misschien eng, maar probeer eens eerder te mengen in een discussie of je mening te geven.

Bij een raadkamer, waar meerdere rechters hun oordeel moeten geven, moet de minst ervaren rechter als eerste zijn/haar oordeel te geven. Zo leren jonge rechters hun eigen mening te vormen, en niet conform de wijze oude mannen te reageren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wil je meer open zijn of meer open overkomen?
Dat lijkt me wel een verschil. Het eerste komt vanuit zelfvertrouwen, het tweede is een act.

Heb je bij de mensen die dit tegen je zeiden doorgevraagd waarom zij dat vinden? Wat zien/merken/missen ze? En was het een constatering of kritiek?

Wat bij mij wel heeft geholpen toen ik opener wilde worden is om er bewust mee te oefenen. Tot mijn verbazing reageerden mensen vaak heel positief. Dat heeft (samen met andere dingen) zeker bijgedragen aan mijn zelfvertrouwen.
Nou dan ben je een oester, niks mis mee toch? Zeker op zakelijk gebied. Waarom zou je vanalles over jezelf moeten delen?

Mijn eigen ervaring: de mensen die vinden dat je meer moet delen, zijn niet altijd de mensen die het beste met je voor hebben. Het zijn mensen die zelf onzeker worden als ze geen bevestiging krijgen van iemand. Maar dat is hun probleem, niet het jouwe.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met oesters? Het zijn eigenschappen. Het ene is niet perse beter dan het andere. Gereserveerd zijn is niet minder goed dan open zijn en andersom. Je bent negatief over jezelf omdat je je eigen kwaliteiten als minder kwalificeert. Wanneer je stopt met het indelen van de wereld in hoog en laag en goed en slecht dan denk je ook meteen een stuk minder negatief over jezelf. Sterker nog gereserveerd zijn kan je ook iets opleveren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En dan ben je een oester in het begin? Prima toch.
Daar is toch niks mis mee TO of negatief. Er zijn zoveel mensen die in het begin de kat uit de boom kijken.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor je reacties!
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
19-04-2019 08:46
Open zijn is veel meer dan veel over jezelf vertellen. Het gaat ook over houding, kijk je iemand aan. Vraag je niet alleen naar anderen, maar geef je ook aan hoe jij over iets denkt en wat jouw mening is?

Waarschijnlijk observeer je eerst, wacht je af wat anderen van iets vinden, en dat je dan pas jouw mening geeft. Het is misschien eng, maar probeer eens eerder te mengen in een discussie of je mening te geven.

Bij een raadkamer, waar meerdere rechters hun oordeel moeten geven, moet de minst ervaren rechter als eerste zijn/haar oordeel te geven. Zo leren jonge rechters hun eigen mening te vormen, en niet conform de wijze oude mannen te reageren.

Ik kijk mensen recht in de ogen aan. Luister naar de ander durf daarna mijn idee of mening wel te geven. Iets wat ik eerder niet durfde.

Ik word ook vaak bestempeld als loyaal, betrouwbaar en iemand die goed kan luisteren. Echt geen negatieve eigenschappen.

Ik snap alleen niet zo goed day ik dus zo over kom. Ik voel me al vaak te veel bij mensen. Praat ik niet teveel? App ik niet teveel?
Ik denk na over dingen waar anderen niet eens over nadenken 😉
binkie schreef:
19-04-2019 13:51
Ik kijk mensen recht in de ogen aan. Luister naar de ander durf daarna mijn idee of mening wel te geven. Iets wat ik eerder niet durfde.

Ik word ook vaak bestempeld als loyaal, betrouwbaar en iemand die goed kan luisteren. Echt geen negatieve eigenschappen.

Ik snap alleen niet zo goed day ik dus zo over kom. Ik voel me al vaak te veel bij mensen. Praat ik niet teveel? App ik niet teveel?
Ik denk na over dingen waar anderen niet eens over nadenken 😉
Ik denk dat je op dat vlak jezelf overschat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven