Abortus

23-04-2019 00:34 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames

Ik heb even advies nodig.. Ik ben ongewenst zwanger geraakt. De situatie waar ik in zit, daar zou ik geen kind op leven willen brengen. Na alle situaties geschetst te hebben heb ik er voor gekozen om het weg te halen. Ergens is het niet mijn eigen keus geweest als ik niet in deze situatie had gezeten. Mijn vriendin die ik onderhand al 10/12 jaar ken heb ik toe vertrouwd en dit met haar gedeeld. Zij kan zelf moeilijk kinderen krijgen dus ik snap dat het heel hard bij haar zou aankomen.( ze heeft het nooit geprobeerd nog).De dag waarop ik het vertelde zei ze dat ze me zou steunen ondanks haar mening verschil. Volgende dag appte ze dat ze het er toch mee moeilijk heeft. Ik heb netjes geantwoord op haar en aangegeven dat ik het ook echt oneerlijk vindt tegen over haar en 100 andere vrouwen en dat ik alles zou willen doen om haar toch te helpen. Op de dag van mijn ingreep appte ze nogmaals dat ze mij niet kan steunen, omdat ik dit gedaan heb en hoe moeilijk ze het heeft. Ik appte terug dat ik een moeilijke dag achter de rug heb en dat ik rust nodig heb en die dingen niet wil aanhoren. ( ze deed alsof zij de slachtoffer was en dat ik HAAR moest steunen, wat ik overigens wel deed). Daarna begon ze weer lief te doen en te zeggen dat ze me niet in de steek zou laten, omdat we zo lang al vriendinnen zijn en ik haar ook ten alle tijden heb gesteund met elke beslissing.. next day appte ze hoe het met me ging en of ik moest werken. Ik vertelde haar dat ik ziek gemeld heb, omdat ik nog alles ff wilde verwerken en mentaal niet kon focussen op werk. Deze dag zou mijn neef ook verloven en ik was niet van plan om te gaan, maar goed ik dacht even afleiding voor paar uurtjes. Krijg ik een app met: Ziek melden, maar wel lekker feesten. Toen brak ik.. Ze weet wat ik de dag ervoor en de weken ervoor heb door staan en dan maak je zo een opmerking.. ik heb snel aangeven dat ik het echt gemeen vindt dat ze zo iets zegt en dat ik klaar ben met haar. Toen antwoordde ze met ja beter praat ik niet voordat ik verwijten ga gooien!? Wie is zij om ruzie te maken om een keus die ik moest maken met pijn in mijn hart. Ze heeft me geen seconde gesteund en benadrukte ook letterlijk hoe slecht ik ben door te zeggen dat ze iemand niet zal steunen die haar eigen kind weghaalt/vermoord. Ik heb daarna niks meer op geantwoord.. hoe cruel kan je zijn als vriendin.

Btw zijn er dames die mij tips kunnen geven met het verwerken.. ik denk nergens anders aan 😢
Je zegt dat de abortus niet je eigen keus is geweest, maar dat was het toch wel? Tenminste, dat hoop ik wel.

Verder begrijp ik je vriendin wel, dat rijmt niet met haar emotie. Ze had alleen meteen afstand kunnen nemen van de situatie ipv jou verwijten te maken.

Misschien helpt het jou om met lotgenoten te praten.
Alle reacties Link kopieren
Was het geen optie geweest om een andere vriendin in vertrouwen te nemen wbt dit? Eentje die niet heel moeilijk zwanger zou kunnen worden? Los daarvan is de manier waarop zij haar emoties uit natuurlijk wel heel heftig voor jou en niet oke van haar.

Ik denk dat met lotgenoten praten inderdaad nuttig is. Hopelijk draait je vriendin bij.. Wellicht dat tijd apart hierbij kan helpen. Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Allereerst heel veel sterkte voor jou!!

Ik snap dat het moeilijk is voor je vriendin, maar haar reactie is absoluut niet oké. Jij kan er niks aan doen dat zij onvruchtbaar is.

Een keuze tot abortus maak je niet voor je plezier. En ik vind ook zeker niet dat jij je aan iemand moet verantwoorden waarom je tot deze beslissing bent gekomen. Jij heb die beslissing niet zonder reden gemaakt, en ook een keuze tot abortus kan je maken uit liefde.

Misschien is het goed om haar een keer op te bellen en rustig uit te leggen hoe jij je er bij voelt! Via de App komt het toch altijd weer wat anders over.
Of laat het even rusten !

Gun jezelf de tijd om alles te verwerken, ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen!
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
23-04-2019 00:41
Je zegt dat de abortus niet je eigen keus is geweest, maar dat was het toch wel? Tenminste, dat hoop ik wel.

Verder begrijp ik je vriendin wel, dat rijmt niet met haar emotie. Ze had alleen meteen afstand kunnen nemen van de situatie ipv jou verwijten te maken.

Misschien helpt het jou om met lotgenoten te praten.
Ik ben opgegroeid in een cultuur waarin je echt geen kind voor het huwelijk mag. Mijn angst om mijn familie kwijt te raken was ook heel groot, maar ook het weg. Heb heel lang in een dubio gezeten. Ik zou mijn ouders dit niet aan kunnen doen noch het kind die zonder familie zou opgroeien. Wat betreft mijn vriendin ze komt al 10 jaar bij mij over de vloer. Als ij kon zeggen dat ik schijt had aan familie etc zou ik dit nooit gedaan hebben. Vandaar dat het echter niet helemaal de keus bij mij lag😢
Mvrtje schreef:
23-04-2019 00:59
Vandaar dat het echter niet helemaal de keus bij mij lag😢
Dat vind ik oprecht heel erg verdrietig voor jou. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
23-04-2019 00:50
Was het geen optie geweest om een andere vriendin in vertrouwen te nemen wbt dit? Eentje die niet heel moeilijk zwanger zou kunnen worden? Los daarvan is de manier waarop zij haar emoties uit natuurlijk wel heel heftig voor jou en niet oke van haar.

Ik denk dat met lotgenoten praten inderdaad nuttig is. Hopelijk draait je vriendin bij.. Wellicht dat tijd apart hierbij kan helpen. Veel sterkte!
Ik snap haar zeker, de momenten waarop ik mij heel kut voelde probeerde ik alsnog vanuit haar te denken. Maar het gaat mij te ver om op de dag van mijn ingreep zo te doen. We zijn al 12 jaar vriendinnen. Ik heb haar gesteund in alles ondanks dat er dingen waren die ik ook niet slim vond van haar. Maar goed soms kan je niet het zelfde verwachten. Ze wilde alles weten over de ingreep om mij vervolgens de grond in te boren. Had dan daar ook niet om gevraagd en gezegd dat ze er niks meer over wilde horen
Alle reacties Link kopieren
Dat is helemaal gemeen inderdaad... Dan had ze op dat moment al afstand moeten nemen. Ik vind het ook heel erg dat je deze keuze eigenlijk tegen je wil in hebt moeten maken. Zou je wellicht een brief naar je vriendin kunnen schrijven als jullie allebei iets minder emotioneel zijn?
Wat erg dat je nu ook nog ruzie met je vriendin hebt. Krijg je steun van of via de kliniek waar je de abortus hebt ondergaan? Lijkt me belangrijk dat je er met iemand over kunt praten, en in jouw omgeving is dat niet mogelijk begrijp ik.
Een abortus is niet niks, zeker als je er niet voor gekozen zou hebben als de omstandigheden gunstiger waren.

Heb je ook goede anticonceptie gekregen nu?

Hoe weet je vriendin eigenlijk zo zeker dat ze geen kinderen kan krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een dikke knuffel.. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Mvrtje schreef:
23-04-2019 00:59
Ik ben opgegroeid in een cultuur waarin je echt geen kind voor het huwelijk mag.
En abortus mag wel in die cultuur?
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Waren jullie wel echt zulke goeie vriendinnen?
Jij hebt haar totaal verkeerd ingeschat, toen je haar in vertrouwen nam. Natuurlijk was dit pijnlijk voor haar.
En zij maakt nu rotopmerkingen, ook iets wat niet past in een goeie vriendschap.

In een goeie vriendschap, kun je keuzes maken, waar de ander niet achterstaat, en toch elkaar steunen.

Sterkte, en probeer je los te maken van slechte vriendschappen en dominante familie en 'cultuur', daar word je gelukkiger van
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
23-04-2019 07:16
En abortus mag wel in die cultuur?
Abortus kun je geheim houden, een baby niet
Alle reacties Link kopieren
In welke drama wil je investeren: in dat van je vriendin...waar jij niet verantwoordelijk voor bent of wil je e.a. voor jezelf oplossen? Je hebt namelijk de gave om net bij de verkeerde persoon hulp te zoeken en je schrijft dat je van te voren ook wel wist dat het zo zou lopen. Zij is jou niet en jij bent haar niet. Wil je echte hulp of alleen theater maken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je voelt jezelf ook heel erg slachtoffer.

Je zat in een situatie waarin jij je opties hebt afgewogen en besloten hebt dat jij het belangrijk vind dat een kindje binnen het huwelijk komt en met steun van jou familie opgroeid. Dat is dus jou keus!! Niets verkeerds aan je keuze, als dat zo voelt is het een goede beslissing maar het is wel degelijk een besluit en dus jou keuze. Omstandigheden neem je mee in je keuze maar een besluit neem jezelf. Ik vind dat je in je leven zelf verantwoordelijkheid moet voelen voor je keuzes dus niet doen alsof t buiten jezelf lag dat maakt t moeilijker.

Los van dat het jou keuze is geweest mag je zeker verdriet hebben maar laat deze vriendin in de stront zakken hopelijk heb je er meer om dit mee te delen?
Geef het ook tijd het is nog recent.
Kun je je verdriet delen met de vader?
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit ook gekozen voor een abortus, dit was niet mijn keuze op dat moment, ik heb er verschrikkelijk veel verdriet om gehad. Mijn ervaring is dat je en verdrietig bent vanwege die abortus en je hebt verdriet omdat mensen je verdriet niet begrijpen. Dat maakte het voor mij nog moeilijker.

Ik raad je daarom aan uit te kijken met wie je je verdriet deelt want dit kan je verdriet nog moeilijker maken. Veel mensen begrijpen het verdriet niet en omdat er een eigen keuze component aan zit, vinden veel mensen, eigen keuze, is eigen schuld. Weet dat dit niet zo rechtlijnig is als gezegd wordt.

Ik wens je veel sterkte en ik wens je ook een betere vriendin toe.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
23-04-2019 07:21
Abortus kun je geheim houden, een baby niet
God ziet alles, zeggen ze ook in veel culturen.

Lastig TO, veel sterkte in ieder geval!
Wintertime16 schreef:
23-04-2019 08:46
God ziet alles, zeggen ze ook in veel culturen.

Lastig TO, veel sterkte in ieder geval!
TO zal wel niet in god geloven, maar haar familie simpelweg niet kwijt willen.

Lullig van je vriendin, TO. Hopelijk heb je ook nog bewust kindvrije vriendinnen of uberhaupt wat minder conservatieve vriendinnen dan dit exemplaar.
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
23-04-2019 08:46
God ziet alles, zeggen ze ook in veel culturen.

Lastig TO, veel sterkte in ieder geval!
denk dat TO banger is voor haar familie, dan voor God
Skawa schreef:
23-04-2019 08:08
Je voelt jezelf ook heel erg slachtoffer.

Je zat in een situatie waarin jij je opties hebt afgewogen en besloten hebt dat jij het belangrijk vind dat een kindje binnen het huwelijk komt en met steun van jou familie opgroeid. Dat is dus jou keus!! Niets verkeerds aan je keuze, als dat zo voelt is het een goede beslissing maar het is wel degelijk een besluit en dus jou keuze. Omstandigheden neem je mee in je keuze maar een besluit neem jezelf. Ik vind dat je in je leven zelf verantwoordelijkheid moet voelen voor je keuzes dus niet doen alsof t buiten jezelf lag dat maakt t moeilijker.

Los van dat het jou keuze is geweest mag je zeker verdriet hebben maar laat deze vriendin in de stront zakken hopelijk heb je er meer om dit mee te delen?
Geef het ook tijd het is nog recent.
Kun je je verdriet delen met de vader?
Dit.
En ik vind dat je vriendin het lullig bracht, waar wél gelijk heeft dat het niet rijmt dat jij je ziek meldt van werk en dan wél naar een feest gaat...
Ik ben wel eens ongewenst zwanger geweest en toen deed een vriendin het tegenovergestelde. Ze was echt super lullig, maakte enorme rot opmerkingen en vond het idioot als ik geen abortus zou doen. De opmerkingen zou ik hier maar niet herhalen. De vriendschap is nooit meer hetzelfde geweest.

Ik vind het enorm laag wat je vriendin doet en ik zou er eerlijk gezegd klaar mee zijn.
Marigold1986 schreef:
23-04-2019 09:18
Dit.
En ik vind dat je vriendin het lullig bracht, waar wél gelijk heeft dat het niet rijmt dat jij je ziek meldt van werk en dan wél naar een feest gaat...
Dat is onzin. TO was mentaal niet in staat zich op werk te concentreren (dus ziek) maar heeft 's avonds afleiding opgezocht (buiten werktijd dus) bij dat feestje.
Owlette schreef:
23-04-2019 09:24
Ik ben wel eens ongewenst zwanger geweest en toen deed een vriendin het tegenovergestelde. Ze was echt super lullig, maakte enorme rot opmerkingen en vond het idioot als ik geen abortus zou doen. De opmerkingen zou ik hier maar niet herhalen. De vriendschap is nooit meer hetzelfde geweest.
Dat zou ik ook gedaan hebben als een vriendin die geen kind zegt te willen ongewenst zwanger was. Waarom vond je dat lullig als je zelf geen kind wou? Ze wou je hoogstwaarschijnlijk behoeden voor het toegeven aan 'n hormonale verstandsverbijstering.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-04-2019 09:30
Dat is onzin. TO was mentaal niet in staat zich op werk te concentreren (dus ziek) maar heeft 's avonds afleiding opgezocht (buiten werktijd dus) bij dat feestje.
er staat nergens, dat het buiten-werktijd was, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn abortus ooit heel voorzichtig aan een vriendin verteld, die op dat moment bezig was met haar vijfde IVF. We snapten elkaar, snapten elkaars pijn, en ook dat haar situatie en mijn situatie niet te vergelijken waren.
Prima vriendschap nog steeds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven