Rollercoaster afgelopen 3 jaar

28-04-2019 10:01 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Had al eerder een topic gestart, hier had ik goede feedback uit gehaald. Misschien dat het uitschrijven oplucht.
Veel tekst alert..

3,5 jaar geleden via lexa een relatie ontstaan. Na ongeveer 3 maanden hadden wij een nieuwbouwwoning gekocht in haar woonplaats, schoonvader had hier een beetje naar toe geduwd. Maak je geen zorgen om de financiën, dat komt goed.
Goed over na gedacht en we hadden ons ingeschreven, en wij werden uitgeloot. Toch besloten om ervoor te gaan. Project moest nog gebouwd worden dus hadden wij de tijd te sparen. Ik zelf had een huurflat en zij woonde bij haar ouders door het verbreken van vorige relatie.
De relatie had wel ups en downs, maar dat het iedereen. Na paar weken kwam naar boven dat ze wiet rookte. Nou vind ik dat niet erg, zolang het niet het leven beïnvloed. Dit was echter erger dan ik dacht. Gemiddeld 2 a 3 per dager goed over gepraat, ze wilde dit graag gaan afbouwen en uiteindelijk stoppen.
Dit gaf enige wrijving en is ook niet gelukt. Na ongeveer 1 jaar is helaas haar vader overleden. Hij was zeg maar de blauwhelm in de familie, iedereen kon zijn/haar verhaal kwijt en hij zag er wel een oplossing voor. Die dag waren wij daar, alleen toen kreeg zij ruzie met haar zus en zijn wij naar mijn huis gegaan.
Ergens voelde ze dat ze avonds toch terug naar huis moest gaan, is die avond gaan praten met haar vader. Die zei zorg dat jullie paleisje mooi gaat wordt en dat jullie leuke kinderen gaan krijgen. Die nacht is hij overleden, net alsof hij het aanvoelde.
Ik heb mijn vader al veel eerder verloren. Dit was dan ook een dieptepunt in de relatie. Heb die week gezorgd dat iedereen daar ruimte had voor verwerken, zorgen dat bezoek koffie had etc. Man was heel bekend in het dorp. Afscheid was mooi met veel mensen.
Ze is toen in speciale therapie (emdr) gegaan om dit te kunnen verwerken.
Hierna kwamen de haarscheurtjes in de hele familie. De man die iedereen weer in de schoenen zette was weg. Na ongeveer 8 maanden was de bouw af en krijgen wij de sleutel. Dit was ook dubbel omdat haar vader er niet bij kon zijn. Maar hebben besloten er het beste van de te maken.
Het blowen begon gelijk op de eerste dag van de sleuteloverdracht en haar gedrag veranderde. We sliepen bij haar moeder en ik kluste dan in het huis om deze af te krijgen zodat wij erin kunnen en het paleisje af was. Ik werkte toen nog 50km er vandaan, mijn woonplaats. Na het werk in het huis verder.
Ze gaf aan avonds zin te hebben, maar daar werk en klussen had ik daar geen energie meer voor. Maar ook echt iets ondernemen van haar kant kwam er ook niet. Ze zei als het zo doorgaat groeien we uit elkaar. Na ongeveer 1 maand konden wij er al in.
Het blowen ging door, maar ik merkte dat ik daar steeds meer afkeer op kreeg. Geen zin in seks omdat het erg stonk. Dit deed ze vlak voor slapen. We merkte dat ik snurkte en elkaar wakker erdoor hielden. Na paar keer in logeerbed te gaan slapen is dat uiterlijk de vaste slaapplek geworden.
Hierdoor werd het steeds meer broer en zus relatie. Er werd meer zout gelegd op kleine dingen. Dingen die ik niet goed deed of andersom. Werk dichtbij gezocht, om de hoek en super naar mijn zin. Na 9 maanden ging alles weer stuk beter, leuke kerst gehad. Toen besloot dit dat het misschien tijd is voor volgende stap.
Heb haar toen na 12 uur met oud en nieuw ten huwelijk gevraagd en ze zei ja. Het idee was ook eerst trouwen en dan kinderen. Hiervoor had ze dan ook een doel om te stoppen met roken. Ik heb mij hierna ook contact opgenomen met arts om te laten kijken naar neus voor het snurken.
Bleek dat neus scheef stond, operatie gepland. Zei heeft toen haar ogen laten laseren voor de bruiloft.
Hoop voorpret met voorbereiden. Ze had afspraak gemaakt voor jurk uitzoeken en deze gekocht. Hierna veranderede het. Paar dagen er na vertelde ze dat het niet goed zit, en wilde uit elkaar.
Toen heeft ze huisje gevonden op camping en hebben we het huis na 1,5 jaar weer te koop gezet. Huis was na ongeveer 2 maanden verkocht, ze wilde er alleen na 4 maanden pas in. Ik bleef daar wonen en ging weer werk zoeken in oude woonplaats. Ben toen door de weeks bij moeder gaan wonen en weekend thuis.
Na ongeveer 4 maanden volledig bij moeder gaan wonen en huis was leeg. Had al na het uitgaan wat huizen bekeken bij opendag, maar wist toen nog niet hoe lang alles ging duren. Was dus meer voor oriëntatie. Dag na de oplevering bij een appartement gaan kijken in oude woonplaats.
Zag toen wel dat er wat gedaan moest worden. Had toen erg laag bod uitgebracht zodat alles gedaan kon worden\uitbesteden. Maar deze werd afgewezen. Toen er wat boven gaan zitten en toen zaten we opeens in onderhandeling met bieden. Uiteindelijk het huis wel onder vraagprijs gekocht.
Toen begon de ellende. Ene na de andere verassing kwam boven. Had geen bouwkundig rapport gedaan helaas. Kreeg brief van notaris dat er een vve achterstand was van 2000 euro. Na hoop uitzoeken/bellen gaf de notaris aan dit betaald wordt door verkoper.
Toen kwam de sleutel overdracht in november. Moest toch meer gebeuren dan ik dacht. Keukenblad veel schaaf plekken. Lekkage in huis, balkon boven kozijn keuken was lek. Hele kozijn verrot. Na veel uitzoeken verzekering werk en dak vervangen door VVE. Gelijk ook dak van mijn schuur vervangen, deze was op en verrot. VVE-pot zit niet veel in dus kosten worden verdeeld.
Gelukkig is toen ook gelijk het asbest afgevoerd die hierin zat. December is altijd drukke maand bij werk, dus kon geen vrij krijgen. Elke avond even in huis bezig, moeder hielp ook vaak mee. Na ongeveer 3 weken kwam de klap. Zag het niet meer zitten, in staat alles weer te verkopen met gevolg van dien.
Sliep al dagen niet goed meer, ongeveer 2 uurtjes. Naar huisarts geweest, die had slaapmedicatie voorgeschreven. Kon het mij niet vergeven niet beter naar het huis te kijken, veel spijt van geen bouwkundig rapport. Veel stress en moe
Uiteindelijk Tips van forum gevolgd en er weer voor gegaan. Vrienden ingeschakeld en oude buurman die klusser is.
Stukadoor ingehuurd om 2 muren glad te maken. Moeder die best ervaren is met klussen bood aan deze 2 muren in voorstrijk te zetten en daarna te verven. 1 muur was af en ik de andere muur. Helaas was dit met dezelfde roller, de verkeerde. Delen van de muur dekte wel en stukken niet. Als je er schuin voor staat zie je strepen.
Moeder huilen, die voelde zich er verantwoordelijk voor. Schilder laten komen, die heeft er een kleurtje op gezet en nu is het minder zichtbaar. 2 ramen laten vervangen die lek waren en elke glas van voordeur laten vervangen voor hr. ++. Alles is nu dubbel glas.
Na 2 maanden meer hulp ingeschakeld en schilder ingehuurd om alle kozijnen te doen en vloer laten leggen. Toen begon het al meer huis te worden. Gemeente heeft ondertussen in de hele wijk alles vernieuwd. Nieuwe planten en bestrating.
Spullen gekocht en woon er nu 2 maanden. Kozijn in keuken is nog in bestelling, hier ook veel vertraging. Verkeerde kozijn etc. Nu is de verwachting komende week. Hierna kan ik kijken wat ik met het keukenblad moet gaan doen. Heb ook een timmerman/schilder langs laten komen om de buitenkozijnen na te kijken.
Deze is ook al een tijd niet meer onderhouden. Kosten hiervoor ongeveer 2700 euro (nieuw slot voordeur en schilderen,7 kozijnen buiten). Hoop geld, hier nog even over na denken.
Eerste maand dat ik er woon totaal geen zin om naar het huis te gaan na het werk. Wakker met buikpijn etc. Was bang voor veel geluid uit omgeving. Maar dit was viel erg mee, bijna stil zelfs. Grote parkeerplaats achter slaapkamer.
Afgelopen week met vrienden even een weekje ertussen uit geweest, en toen voelde ik mij echt weer mij zelf. Weer energie etc. Nog niet de oude, maar wel goed.
Nu weer thuis en een mwah. Niet meer zoals in begin, maar nog niet positief. Heb ook een doorverwijzing gehad van de huisarts voor een praktijkbegeleider. Hier nu aantal gesprekken gehad, voelt wel goed. Heb zelf gevoel in een depressie of iets te zitten. Maar weet het niet zo goed. Gevoel ook dat alles weer opnieuw moet doen, toekomst voelt erg verweg. Overal ontstaan gezinnen om mij heen. Zodra ik een leuke meid zie, denk ik he die is leuk. Maar dan knaagt het gevoel weer dat huis niet af is.
Onderneem wel veel dingen, sauna, bios, bij vrienden op bezoek/ spelletjes avond. Al moet ik mij daar wel voor motiveren.
Nu is er toevallig een vergelijkbaar huis te koop gekomen, deze is voor 50k meer weg gegaan dan mijn huis. Nu jeukt het erg om dit huis weer te verkopen, als is het natuurlijk geen garantie dat huis net zo veel waard is. En waar ga je dan naartoe. Van nieuwbouw naar oud huis is ook aardige overgang is niet te vergelijken.
Huisarts zei dat ik nu pas de relatie aan het verwerken ben, omdat ik nu weer het zelfde doe als toen. koken etc. rouw proces van de toekomst die ik had willen hebben. Gaf ook aan dat het misschien te precies wil hebben. Elk huis heeft wel een plekje op de muur of iets wat niet af/mooi is. Soms moet je ook dingen laten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier als les uit leren de volgende relatie wat minder hard van stapel te lopen. Je hoeft niet in een rollercoaster te stappen. Kijk eerst eens hoeveel loopings het ding heeft. Daar kun je prima een paar jaar de tijd voor nemen voor je instapt.
Gun jezelf een beetje rust zeg. Ik lees alleen maar heel veel grote keuzes in een bizar kort tijdsbestek.

Wees blij dat je van haar af bent. Blijf even waar je bent, adem in, adem uit en herstel eerst eens van de afgelopen jaren.
Na 3 maanden 'relatie' een huis kopen... :facepalm:

Zie dat je een huis voor jezelf hebt op één salaris en trap niet meer zo snel in de valkuilen van een verliefdheid.
En terwijl het eigenlijk alleen maar slecht ging, vroeg je haar toch ten huwelijk? Waarom dan? Neem jij met zo weinig genoegen?
Waarom laat je je duwen na 3 maanden naar een huis kopen. Echt?

Ik zou mij daar op focussen.
Als ik je verhaal zo lees, lees ik vooral dat je je verhaal kwijt wilt. Klopt dat; of had je ook nog een vraag?
Qua verhaal kwijt willen: er is veel veranderd in korte tijd; neem de tijd dat te verwerken. En ik zou me dus niet in weer een nieuw koophuis storten; je lijkt nl. alleen maar van het één in het ander te willen vluchten om de ellende te vergeten. Dat gaat toch niet werken, want je zoekt telkens weer ellende op (bewust of onbewust) en neemt oude ellende met je mee. Creëer eerst wat rust en stabiliteit voor jezelf, verwerk de dingen uit het verleden en ga dus je psychische klachten eerst verder aanpakken. Sterkte, want dat het niet leuk is, is duidelijk!
Alle reacties Link kopieren
Niet je huis verkopen. Je denkt dat jou dat gelukkiger gaat maken, maar de ongelukkigheid zit in jou en niet in het huis.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-04-2019 10:33
En terwijl het eigenlijk alleen maar slecht ging, vroeg je haar toch ten huwelijk? Waarom dan? Neem jij met zo weinig genoegen?
Tja het ging eigenlijk wel weer goed. Had er ondertussen al een leven daar opgebouwd. Leuk werk, ongeveer 5 min lopen afstand. In mij leven al ongeveer 10 keer verhuisd. 3 keer naar totaal nieuwe omgevingen.
Wilde nu stabiliteit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven