Waarschuwen voor terugval kan niet

01-05-2019 11:01 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je oversteekt kun je elkaar waarschuwen:"pas op". Waarschuwen "je moet oppassen voor een psychose" kan niet. Want dat oppassen kan weer het begin zijn van een nieuwe psychose. Ook op termijn.
Wanneer de behandelaar de alarmbel rinkelt kan er in het hoofd van de patiënt ook een alarmbel gaan rinkelen.
Maar dat hoeft niet. Wanneer de patiënt medicatie gebruikt kan hij denken "ik krijg geen terugval". Ook kan de patiënt uit ervaring weten dat hij onder de heersende omstandigheden geen terugval krijgt. Zijn ervaring telt dan zwaarder. Ook kan de patiënt maatregelen genomen hebben die helpen...
Koen, is het niet tijd dat jij in overleg gaat met je behandelaar over jouw onzinnige posts?
Und?
Wat wil je met jouw topics? Zo te lezen heb je ergens last van gerelateerd aan stress en ben je het niet eens met je hulpverleners. Dan wordt het tijd om dat eens met je hulpverleners te bespreken en daaraan te werken.
Alle reacties Link kopieren
Triggers bespreken bij psychose kan wel degelijk wanneer iemand stabiel is en ook afpreken dat iemand aan de bel trekt bij het ervaren van triggers kan. Alleen vermoed ik dat jij nu even te ver heen bent, neem contact op met je behandelaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen: vertel je behandelaar wat jij voor maatregelen hebt genomen en waarom jij ervan overtuigd bent dat je geen nieuwe psychose krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Jouw gedrag hier op het forum is 1 grote waarschuwing dat het mogelijk niet zo goed met jou gaat volgens mij
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt als mijn zus. Bijna 50 en al vanaf haar 18e in en uit psychoses. Zo lang ze haar medicatie slikt gaat het goed, maar dan stopt ze er weer mee. Haar hele omgeving weet dat ze weer in een psychose gaat schieten, de tekenen zijn onmiskenbaar en iedereen waarschuwt haar uit den treure. Maar zij zelf ziet dat niet en ontkent ten stelligste, totdat ze weer gedwongen opgenomen wordt en de hele riedel weer opnieuw begint.
Dus waarschuwen kan best, maar als de betreffende niet in staat is om actie te ondernemen, of dat niet wil, houdt het op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven