Verhoogd anti-ccp en boosheid partner

04-05-2019 09:39 64 berichten
Na bloedonderzoek blijk ik een verhoogd anti-ccp te hebben en ik ben doorverwezen naar een reumatoloog.

Op internet lees ik dat een verhoogd anti ccp een zeer specifieke marker is voor (het ontstaan van) reumatoïde artritis, de huisarts wilde er verder niks over zeggen, hij zei alleen dat het ingewikkeld was en dat ik het moest bespreken met de reumatoloog.
Dat ga ik natuurlijk ook doen.

Toen ik thuiskwam heb ik het tegen mijn partner verteld.
Hij vroeg helemaal niet hoe het was bij de huisarts, maar ik wilde het graag kwijt en toen ik het verteld had werd hij boos.
Volgens hem lag het aan de Wi-Fi.
Hij zei dat ik ook niet zo vaak op mijn mobiel moest kijken en dat hij mij ging verbieden om in bed te lezen op mijn telefoon.
Normaal blijf ik altijd rustig en slik ik best veel, maar op dat moment vond ik dat lastig en er ontstond een soort van kleine ruzie.
Hij zei op boze toon dat hij niet in de medische wetenschap gelooft...eigenlijk ontkende hij alles en werd boos.
Later zei hij nog wel: sorry, het was me allemaal te veel informatie, zonder mij aan te kijken.

Maar aan hem heb ik op dit moment dus totaal geen emotionele steun, integendeel.
Ik moest hem gaan geruststellen door te zeggen dat we er tenminste vroeg bij zijn en dat er tegenwoordig vast hele goede medicatie voor is.

Maar eigenlijk weet ik het allemaal ook niet.

Omdat ik dat moeilijk vind heb ik dit in psyche geplaatst.

Ik weet sinds een jaar dat ik hashimoto heb en een trage schildklier, mijn medicatie daarvoor is nog niet goed ingesteld en nu dus ook nog naar de reumatoloog.
Ik ben erg moe en we hebben een zoontje van 15 maanden.

Gebeurt het vaker dat partners zo reageren op zulk soort nieuws?
Is het angst?
Ik denk dat hij erg geschrokken is.

Neemt niet weg dat hij een lompe hork is. En een psycholoog nodig heeft. En een aluhoedje (reuma door straling? Really?)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het angst is. Pure hufterigheid is het in ieder geval wel. Een grote rode vlag als je het mij vraagt. Je 'slikt meestal vrij veel ' zeg je. Is het wel een fijne relatie? Hij klinkt niet echt als een rots in de branding.
Sterkte, to.
Alle reacties Link kopieren
Komt er misschien teveel op zn schouders neer?
Valt het hem niet mee dat hij niet meer de energieke partner heeft die hij ooit had?

Ik noem maar iets.
Praat erover met hem.
Iemand die tegen mij zegt dat hij me iets gaat verbieden kan opstappen.
Spoort jouw partner wel?
Volgens mij namelijk niet gezien de reactie die hij geeft.

Voor mij ook een heeeeeele bloedrode vlag.

Kind mee en wegwezen luid mijn advies.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
04-05-2019 09:47
Iemand die tegen mij zegt dat hij me iets gaat verbieden kan opstappen.
Dat sowieso.

En verder een ook een idiote reactie van partner.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
COtweepuntnul schreef:
04-05-2019 09:42
Ik denk dat hij erg geschrokken is.

Neemt niet weg dat hij een lompe hork is. En een psycholoog nodig heeft. En een aluhoedje (reuma door straling? Really?)
Ik vond het ook lomp inderdaad.
Dat heb ik gisteren ook gezegd.

En het lijkt alsof hij probeert controle te krijgen over ziekte door te denken dat het is op te lossen met dingen als geen Wi-Fi in huis en ander eten en cbd-olie, om op die manier te kunnen ontkennen dat het bestaat misschien? en te kunnen denken dat het hem nooit zal gebeuren, of zoiets?

Hij is ook tegen big pharma.
Ergens heeft hij soms misschien wel een klein puntje, maar hij voert het allemaal véél te ver door.

Meestal laat ik hem in zijn waan, want het heeft toch geen enkele zin om met hem te discussiëren, maar in dit geval heb ik er last van.
Je partner klinkt als de mannelijke versie van Jomanda.
Laat je niets aanpraten door je partner en luister voornamelijk naar je artsen en nog belangrijker: je eigen gezond verstand.
Je vertelt dat je al een aandoening hebt en daarbij een jong kind.
Ik vermoed dat je partner zo heftig reageert door de combinatie kind, deze informatie en de diagnose die al bij jou is gesteld.
Wat voor een gevolgen heeft jouw aandoening voor de situatie thuis? Moet je partner ineens veel meer doen dan eerst? Ondernemen jullie ondanks jouw moeheid nog iets?
De reactie van je partner nu is natuurlijk bizar, maar wij weten niet wat er zich al allemaal heeft afgespeeld de afgelopen jaren.
Ga met hem in gesprek en probeer ook begrip te hebben voor zijn situatie; die van partner van een zieke vrouw.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
04-05-2019 09:59
Ik vond het ook lomp inderdaad.
Dat heb ik gisteren ook gezegd.

En het lijkt alsof hij probeert controle te krijgen over ziekte door te denken dat het is op te lossen met dingen als geen Wi-Fi in huis en ander eten en cbd-olie, om op die manier te kunnen ontkennen dat het bestaat misschien? en te kunnen denken dat het hem nooit zal gebeuren, of zoiets?

Hij is ook tegen big pharma.
Ergens heeft hij soms misschien wel een klein puntje, maar hij voert het allemaal véél te ver door.

Meestal laat ik hem in zijn waan, want het heeft toch geen enkele zin om met hem te discussiëren, maar in dit geval heb ik er last van.
Zou het helpen om te zeggen dat je van hem geen oplossing hoeft (daar heb je een dokter voor), maar dat je meeleven en steun van hem meer op prijs stelt?
Jufjoke schreef:
04-05-2019 09:43
Ik weet niet of het angst is. Pure hufterigheid is het in ieder geval wel. Een grote rode vlag als je het mij vraagt. Je 'slikt meestal vrij veel ' zeg je. Is het wel een fijne relatie? Hij klinkt niet echt als een rots in de branding.
Sterkte, to.
Dank je.

Ik voel mij soms niet zo geliefd door hem.
Hij lijkt soms wel een opstandige puber.
En dan weer heeft hij bijvoorbeeld heerlijk gekookt of krijg ik een lekker kopje thee van hem.
Een jaar geleden was het veel leuker, toen konden we samen lachen.
Er was een intimiteit en gezelligheid die ik het laatste jaar ontzettend mis.

Buiten zijn rare ideeën om soms kan hij best een leuke man zijn.
Maar het is allemaal minder leuk geworden.

Ik hoor soms zijn rare verhalen aan en slik maar eens een keer, want hij heeft gewoon vergezochte ideeën die ik absoluut niet met hem deel en waarover absoluut niet te praten valt.
Dus laat ik dat maar.
Ik heb het wel geprobeerd maar daar komt alleen maar ruzie van en een slechte sfeer.
Ik ben daar te moe voor.

Hij lijkt ook steeds extremer te worden.
Hij wil absoluut niet naar een psycholoog.

Zelf ga ik dus wél naar een psycholoog om de boel in balans te houden.

Hij is wél een leuke vader voor zijn kinderen.
Ik hoop telkens dat hij wat milder wordt wat betreft Wi-Fi en dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Er lopen hier een aantal dingen door elkaar heen.

1) slechte communicatie tussen jou en je vriend
2) een peuter, waardoor jullie beide waarschijnlijk druk en vermoeid zijn
3) jij hebt schildklier problemen, waardoor je lichamelijke klachten hebt
4) verdenking van reuma, en ik snap je huisarts wel dat hij wilt dat de reumatoloog jou eerst ziet en dat deze uitleg kan geven of en eventueel wat voor reuma jij hebt.
5) of dat wifi, straling gezondheidsproblemen kan geven, mogelijk, maar daar is nog onvoldoende wetenschappelijk bewijs voor
6) voeding heeft zeker invloed op lichamelijk klachten
7) CPD olie kan verlichting geven bij bepaalde klachten
8) teveel op je mobiel/tablet zitten is niet gezond, denk aan een verkeerde houding, en het licht wat invloed kan hebben vlak voor het slapen

Belangrijk is dat jij en je vriend naar elkaar luisteren, je hoeft niet het met elkaar eens te zijn. Maar respecteer elkaars mening.

En wacht rustig af wat de reumatoloog te zeggen heeft.

Het is jouw lichaam, en jij moet beslissen wat goed voor je is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Labrujajoder schreef:
04-05-2019 09:53
Spoort jouw partner wel?
Volgens mij namelijk niet gezien de reactie die hij geeft.

Voor mij ook een heeeeeele bloedrode vlag.

Kind mee en wegwezen luid mijn advies.
Spoor jij wel? Wat een overtrokken reactie.
Because schreef:
04-05-2019 09:43
Komt er misschien teveel op zn schouders neer?
Valt het hem niet mee dat hij niet meer de energieke partner heeft die hij ooit had?

Ik noem maar iets.
Praat erover met hem.
Hij doet voor het grootste deel het huishouden, maar dat is ook omdat hij het laatste jaar geen werk heeft.

Ja, hij mist denk ik de jeugdige, energieke partner.
Ik voel me moe en oud en voel me daar best rot over.

Ik werk zelf ongeveer 12 uur per week en de bedoeling is wel om naar minstens 24 uur te gaan.
Ook neem ik een heel groot deel van de zorg van ons zoontje op me.
Ik doe alle nachten en avonden en ochtenden voor het allergrootste deel alleen.
Dat is mede zo gekomen omdat hij zo laat naar bed gaat en omdat ik borstvoeding geef.

Ja, ik de k dat hij bang is dat alles alleen nog maar minder wordt...eerlijk gezegd ben ik daar zelf stiekem ook wel een beetje bang voor.
Hatchi schreef:
04-05-2019 10:09
Je partner klinkt als de mannelijke versie van Jomanda.
Laat je niets aanpraten door je partner en luister voornamelijk naar je artsen en nog belangrijker: je eigen gezond verstand.
Je vertelt dat je al een aandoening hebt en daarbij een jong kind.
Ik vermoed dat je partner zo heftig reageert door de combinatie kind, deze informatie en de diagnose die al bij jou is gesteld.
Wat voor een gevolgen heeft jouw aandoening voor de situatie thuis? Moet je partner ineens veel meer doen dan eerst? Ondernemen jullie ondanks jouw moeheid nog iets?
De reactie van je partner nu is natuurlijk bizar, maar wij weten niet wat er zich al allemaal heeft afgespeeld de afgelopen jaren.
Ga met hem in gesprek en probeer ook begrip te hebben voor zijn situatie; die van partner van een zieke vrouw.
Ja, het lijkt me voor hem ook helemaal niet leuk.

Hij ziet er aangeslagen/terneergeslagen uit deze ochtend.
herfstappeltaart schreef:
04-05-2019 09:47
Iemand die tegen mij zegt dat hij me iets gaat verbieden kan opstappen.
Hij kan mij inderdaad niets verbieden, ik ben geen klein kind.
Jillian76 schreef:
04-05-2019 10:12
Zou het helpen om te zeggen dat je van hem geen oplossing hoeft (daar heb je een dokter voor), maar dat je meeleven en steun van hem meer op prijs stelt?
Dat kan ik proberen.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem meegaan naar de arts. Misschien neemt hij het van hun wel aan?
hamerhaai schreef:
04-05-2019 10:14
Er lopen hier een aantal dingen door elkaar heen.

1) slechte communicatie tussen jou en je vriend
2) een peuter, waardoor jullie beide waarschijnlijk druk en vermoeid zijn
3) jij hebt schildklier problemen, waardoor je lichamelijke klachten hebt
4) verdenking van reuma, en ik snap je huisarts wel dat hij wilt dat de reumatoloog jou eerst ziet en dat deze uitleg kan geven of en eventueel wat voor reuma jij hebt.
5) of dat wifi, straling gezondheidsproblemen kan geven, mogelijk, maar daar is nog onvoldoende wetenschappelijk bewijs voor
6) voeding heeft zeker invloed op lichamelijk klachten
7) CPD olie kan verlichting geven bij bepaalde klachten
8) teveel op je mobiel/tablet zitten is niet gezond, denk aan een verkeerde houding, en het licht wat invloed kan hebben vlak voor het slapen

Belangrijk is dat jij en je vriend naar elkaar luisteren, je hoeft niet het met elkaar eens te zijn. Maar respecteer elkaars mening.

En wacht rustig af wat de reumatoloog te zeggen heeft.

Het is jouw lichaam, en jij moet beslissen wat goed voor je is.
Ja, die communicatie...zodra ik met hem over iets belangrijks wil praten zwijgt hij of hij begint over iers anders, zoals de schadelijke 5G.

Een 15-maandag is soms inderdaad vermoeiend.
Ik zelf ben in elk geval erg moe.
Ik ga elke dag wandelen met de wandelwagen voor een goede conditie, ik eet gezond en gevarieerd, rook niet (hij wel) en ga op tijd naar bed.

Cbd-olie wil ik best proberen.
Voor zover ik weet is het van baat het niet dan schaadt het niet.
Alhoewel, nu ik tóch een afspraak maak met de reumatoloog lijkt het me beter om dat eerst met hem/haar te overleggen.

Ik ga extra vroeg naar bed omdat ons zoontje anders moeilijk slaapt en ik tóch moe ben, maar als ik lang wakker moet liggen dan ga ik piekeren en daarom kijk ik vaak een stukje van een serie via Netflix met koptelefoon wat ik al eerder gedownload heb, want we hebben niet eens Wi-Fi op de slaapkamer.
Als ik een boek lees is er te veel licht en dan slaapt ons zoontje niet.
Mijn telefoontje heeft een filter voor minder blauw licht en ik zet de intensiteit erg laag.

Het is soms alsof ik tegen een muur praat en mijn partner hoort alleen zijn eigen gedachten lijkt wel.
Het is daardoor zeer vermoeiend om met hem te praten en ik ben al zo moe.
ambra schreef:
04-05-2019 10:38
Laat hem meegaan naar de arts. Misschien neemt hij het van hun wel aan?
Ja, dat is denk ik wel een goed idee.

Ik ga het hem vragen!
Bedankt voor de reacties, fijn om even mijn verhaal kwijt te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Heel belangrijk dit. Luister alsjeblieft niet naar je partner ivm eventuele medicatie. Doe precies wat de reumatoloog zegt, ga niet zelf experimenteren en denk niet dat het op te lossen is met olie of met voeding. Sommigen willen geen medicatie 'zolang het niet moet'. Reuma beschadigt je gewrichten, door medicatie kan dat verminderd of soms zelfs stilgelegd worden. Neem je geen medicatie, gaat de beschadiging door. Reuma is niet zomaar een verkoudheid die je wel uit kan zitten.

En wat betreft je partner, echt geen woorden voor. Ik heb zelf reuma (vanaf mijn achtste, toen bestond er zelfs geen wifi en mobiele telefoon) en wordt echt zo boos van zulke onzin. Zulke mensen wil ik heel hard slaan. Sorry.

Gelukkig bestaat er echt heel goede medicatie, dat was 30 jaar geleden nog niet zo. Heel veel sterkte!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Is je partner mentaal onstabiel?
Alle reacties Link kopieren
Met mensen die ideeën hebben zoals jouw partner die heeft, kun je heel fijn en gezellig samenleven. Als je maar het geluk hebt gezond te zijn.
Als je ziek bent, gaat het botsen, want dan heb je gezondheidszorg nodig. En zijn boos zijn is een extra belasting en gaat niks oplossen.
Klinkt niet okay! Paranoide complotdenker. Zoon zeker niet gevaccineerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven