Mindfulness/meditatie app, welke?

16-05-2019 14:39 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke apps gebruiken jullie voor meditatie en/of Mindfulness ?

Ik wil dat eens proberen ter ontspanning en stressreductie in tijden van spanning.

Heb wat apps geprobeerd maar of het blijkt dat je dan maar een sessie kan doen en dan moet betalen of de stem is niet te doen :-)

Ben benieuwd naar jullie top-apps op dit gebied.

Wil er overigens best voor betalen maar dan liever dat ik de app aankoop dat dat ik voor elke nieuwe sessie een in-app aankoop moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Buddhify, bevalt prima. Is wel in het Engels. Ik heb er een paar euro voor betaald en heb toegang tot veel verschillende meditaties (die vaak wel nog gedownload moeten worden, maar niet per sessie meer betaald hoeven worden). Zo kun je per situatie kijken waar je de nadruk op wil leggen en hoe lang je wil mediteren / mindfulnessen.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meditation moments app bij de gratis versie kan je er een paar uit proberen. Ik heb de betaalde versie is 37 euro voor een heel jaar en heb dan toegang tot vele soorten meditaties, geleide meditaties maar ook alleen muziek, meditaties gericht op ontspanning, slaap lekker, je hoofd leeg maken, je dag starten echt enorm veel keuze. Kwa tijd zijn ze ook enorm verschillend
Het is helemaal Nederlandstalig.
derooiekater wijzigde dit bericht op 16-05-2019 14:50
5.22% gewijzigd
De app van VGZ (ja de zorgverzekering) die is gratis en echt fijn.

https://www.vgz.nl/mindfulness-coach-app
Alle reacties Link kopieren
Vgz
Alle reacties Link kopieren
Geen app, maar ik gebruik de meditaties van (Yoga with) Adriene op YouTube. Heb ze net als mp3 gedownload op m’n telefoon zodat ik ze ook zonder WiFi kan luisteren, heerlijk!
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Headspace wel een fijne app
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Headspace. Fijne app. Je kan een paar meditaties gratis luisteren, maar ik vond het het waard om geld te betalen voor de volledige versie.
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
Insight timer. Gratis heel erg veel geleide meditaties. Cursussen zijn betaald, losse meditaties gratie.
Alle reacties Link kopieren
Rituals en vgz app, beiden gratis
every journey starts with a single step
Chienandalou schreef:
16-05-2019 15:23
Ik vind Headspace wel een fijne app
Ja, deze vind ik ook erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
You tube.. staat er vol mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Ik zoek een Nederlandstalige app, veel die genoemd zijn zijn in het Engels. Iemand een tip?
Alle reacties Link kopieren
Cootjecatootje schreef:
16-05-2019 16:58
Ik lees even mee. Ik zoek een Nederlandstalige app, veel die genoemd zijn zijn in het Engels. Iemand een tip?
VGZ mindfullness coach, Nederlands en gratis.
Alle reacties Link kopieren
Meditations Moments is Nederlands, van Michael Pilarczyk die (vind ik dan) ontzettend fijne stem heeft. Vrijdag gratis volle maan meditatie op youtube, kun je uitproberen: http://meditationmoments.activehosted.c ... 132A18A494. Geen aandelen trouwens, heb meerdere manieren om te mediteren, hou van variatie ;-) . Zo vind ik de App van mn activity tracker Bella Beat en Yoga with Adriene ook heel fijn, maar wel in het Engels dus.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, ik ga even eea downloaden en uittesten. Vgz heb ik al eens geprobeerd die vond ik niet prettig qua stem.

Meer tips zijn uiteraard nog welkom maar hier zit vast iets tussen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Headspace geprobeerd, maar werd na een tijdje de stem van Andy zat.
Nu overgestapt naar Calm en ik vind het top. Naast meditatieoefeningen kun je ook luisteren naar natuurgeluiden of voorgelezen verhalen, o.a. voorgelezen door Stephan Fry en Matthew McConaughey :flirting:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven