Vertel je dromen en probeer er chocola van te maken

22-05-2019 09:21 57 berichten
Zijn er hier meer mensen die 's ochtends hun dromen opschrijven? Ik doe het al jaren, sinds een college over Freud van een heel goeie docent die dat ook altijd deed en ook zijn dromen voorlas voor de hele zaal. :)

Er was hier eens een topic over dromen en er waren een paar forummers heel goed in interpreteren. Dus schrijf hier je dromen op en probeer erachter te komen wat ze betekenen.
Okee ik trap af: vannacht droomde ik dat ik in een rivier zwom met mijn broertje en moeder en er was een waterrat maar toen kwam er een nog veel groter waterbeest (een soort enge bever) en die begon die andere op te eten. Ik was heel bang en m'n moeder zei dat ik moest kijken.

Toen droomde ik dat mijn ex zelfmoord had gepleegd en ik kreeg een voicemail van zijn moeder waarop ze mij de schuld gaf!

(meestal droom ik gezelligere dingen)
Over de zelfmoord lees ik online: "If you have an residual psychological connection to this person, it is time to let it go" en "You’d have to reflect on the nature of this person and what he meant in your life."

Huiswerk van me onderbewuste!
Alle reacties Link kopieren
Het is wrsch niet je bedoeling om een discussie te starten over de waarde en waarheid van droomuitleg? Of van Freud?

Ik heb vannacht de auto van een vriendin in de gracht gereden. En toen bleek het ineens de auto van een andere vriendin te zijn. En toen bleek die eerste vriendin ineens koningin Maxima te zijn die ik moest redden uit die gracht.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
22-05-2019 09:32
Het is wrsch niet je bedoeling om een discussie te starten over de waarde en waarheid van droomuitleg? Of van Freud?

Ik heb vannacht de auto van een vriendin in de gracht gereden. En toen bleek het ineens de auto van een andere vriendin te zijn. En toen bleek die eerste vriendin ineens koningin Maxima te zijn die ik moest redden uit die gracht.