Vertel je dromen en probeer er chocola van te maken

22-05-2019 09:21 57 berichten
Zijn er hier meer mensen die 's ochtends hun dromen opschrijven? Ik doe het al jaren, sinds een college over Freud van een heel goeie docent die dat ook altijd deed en ook zijn dromen voorlas voor de hele zaal. :)

Er was hier eens een topic over dromen en er waren een paar forummers heel goed in interpreteren. Dus schrijf hier je dromen op en probeer erachter te komen wat ze betekenen.
Okee ik trap af: vannacht droomde ik dat ik in een rivier zwom met mijn broertje en moeder en er was een waterrat maar toen kwam er een nog veel groter waterbeest (een soort enge bever) en die begon die andere op te eten. Ik was heel bang en m'n moeder zei dat ik moest kijken.

Toen droomde ik dat mijn ex zelfmoord had gepleegd en ik kreeg een voicemail van zijn moeder waarop ze mij de schuld gaf!

(meestal droom ik gezelligere dingen)
Over de zelfmoord lees ik online: "If you have an residual psychological connection to this person, it is time to let it go" en "You’d have to reflect on the nature of this person and what he meant in your life."

Huiswerk van me onderbewuste!
Alle reacties Link kopieren
Het is wrsch niet je bedoeling om een discussie te starten over de waarde en waarheid van droomuitleg? Of van Freud?

Ik heb vannacht de auto van een vriendin in de gracht gereden. En toen bleek het ineens de auto van een andere vriendin te zijn. En toen bleek die eerste vriendin ineens koningin Maxima te zijn die ik moest redden uit die gracht.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
22-05-2019 09:32
Het is wrsch niet je bedoeling om een discussie te starten over de waarde en waarheid van droomuitleg? Of van Freud?

Ik heb vannacht de auto van een vriendin in de gracht gereden. En toen bleek het ineens de auto van een andere vriendin te zijn. En toen bleek die eerste vriendin ineens koningin Maxima te zijn die ik moest redden uit die gracht.

Ik denk dat jouw droom betekent dat het tijd is voor een ander motto.
Jawlensky schreef:
22-05-2019 09:34
Ik denk dat jouw droom betekent dat het tijd is voor een ander motto.
:rofl:

Ik denk dat het betekent dat de uil van Minerva zijn vleugels spreidt bij het vallen van de avond...
Solomio schreef:
22-05-2019 09:32
Het is wrsch niet je bedoeling om een discussie te starten over de waarde en waarheid van droomuitleg? Of van Freud?
Mag hoor, je hoeft het niet serieus te nemen. Maar in mijn ervaring betekenen ze soms wel wat en zit er vaak een soort down to earth logica in die ik kan waarderen.
Ik had vannacht de bizarste droom ooit. Ik droomde dat er een inval was in een soort sm-club. Ik werkte daar niet, maar blijkbaar vrienden van mij wel en dus ging ik me er maar mee bemoeien. De politie was iedereen aan het ondervragen, nogal hardhandig. Er werden zelfs handen in het vuur gehouden om mensen te dwingen elkaar te verraden. Ondertussen probeerde ik mensen daar het gebouw uit te smokkelen. De politie was ik elke keer te slim af, maar mijn zoon zat blijkbaar ook bij de politie, die was helemal van het padje af dat ie zulke dingen maar goed vond. Dus eerst had ik hem ergens vastgebonden met het idee dat ie ons dan niet kon verraden, maar toen kon ik het toch niet over mijn hart verkrijgen en heb hem meegenomen in de hoop dat ik hem nog kon ont-brainwashen.

En dit alles met een zwarte dildo in mijn kont o_o :rofl: Waar ik overigens geen ervaring mee heb, dus waarom ik daarover droomde??

Echt what the fuck?? o_o
Ik droomde vannacht dat ik in een heel klein rijtjeshuis woonde en dat mijn huis echt bomvol met katten zat die niet van mij waren. In mijn tuin, schuur, echt overal zaten ze.
Vroeger droomde ik vaak van bruggen, dat ik ervoor stond en erover moest. Maar dat snap ik wel. Als kind heb ik ooit op tv gezien hoe een brug instortte, daarna vond ik het lang eng om over een brug te rijden.

Een keer heb ik een droom gehad die heel vreemd was en veel indruk op me heeft gemaakt.

Het was een mooie zonnige dag in de zomer, Ik was in een bos en bij een open plek stond een vervallen huisje. Alleen de muren stonden nog. Het was eigenlijk best een mooie en beetje romantische plek met veel groen. Ipv een vloer had het huisje water, pikzwart water. Ik zag in een klein roeibootje in dat huisje, heel fijn allemaal. Ik liet mijn hand in het water hangen en opeens werd ik door iets naar beneden getrokken, het water in. Ik kon me nog net op tijd lostrekken. Wat veel indruk heeft gemaakt is dat het voor mij heel duidelijk was dat datgene wat mij naar beneden wilde trekken het absolute kwaad was en dat ik op dat moment pure doodsangst voelde. Gekke droom en ik heb hem ook maar een keer gehad. Waar hij vandaan komt weet ik niet, er was op dat moment geen aanwijsbare gebeurtenis in mijn leven die ermee te maken had.
snorriemorrie schreef:
22-05-2019 09:43
Ik had vannacht de bizarste droom ooit. Ik droomde dat er een inval was in een soort sm-club. Ik werkte daar niet, maar blijkbaar vrienden van mij wel en dus ging ik me er maar mee bemoeien. De politie was iedereen aan het ondervragen, nogal hardhandig. Er werden zelfs handen in het vuur gehouden om mensen te dwingen elkaar te verraden. Ondertussen probeerde ik mensen daar het gebouw uit te smokkelen. De politie was ik elke keer te slim af, maar mijn zoon zat blijkbaar ook bij de politie, die was helemal van het padje af dat ie zulke dingen maar goed vond. Dus eerst had ik hem ergens vastgebonden met het idee dat ie ons dan niet kon verraden, maar toen kon ik het toch niet over mijn hart verkrijgen en heb hem meegenomen in de hoop dat ik hem nog kon ont-brainwashen.

En dit alles met een zwarte dildo in mijn kont o_o :rofl: Waar ik overigens geen ervaring mee heb, dus waarom ik daarover droomde??

Echt what the fuck?? o_o

Haha, daar zou Freud wel raad mee weten, onderdrukte verlangens enzo. Wat een grappige droom, heel raar.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
22-05-2019 09:43
Ik had vannacht de bizarste droom ooit. Ik droomde dat er een inval was in een soort sm-club. Ik werkte daar niet, maar blijkbaar vrienden van mij wel en dus ging ik me er maar mee bemoeien. De politie was iedereen aan het ondervragen, nogal hardhandig. Er werden zelfs handen in het vuur gehouden om mensen te dwingen elkaar te verraden. Ondertussen probeerde ik mensen daar het gebouw uit te smokkelen. De politie was ik elke keer te slim af, maar mijn zoon zat blijkbaar ook bij de politie, die was helemal van het padje af dat ie zulke dingen maar goed vond. Dus eerst had ik hem ergens vastgebonden met het idee dat ie ons dan niet kon verraden, maar toen kon ik het toch niet over mijn hart verkrijgen en heb hem meegenomen in de hoop dat ik hem nog kon ont-brainwashen.

En dit alles met een zwarte dildo in mijn kont o_o :rofl: Waar ik overigens geen ervaring mee heb, dus waarom ik daarover droomde??

Echt what the fuck?? o_o
:-o o_o :-? :proud: Dit is denk ik de winnaar van de dag nacht!

Ik had een heel normale droom. Ik woonde wel ergens anders dan in het echt en het was daar allemaal wel raar en vaag, maar het ging erover dat mijn schoonvader op bezoek was en die wilde witte of rode wijn. Onze witte en rode wijn waren echter plotseling verdwenen en er was alleen maar rosé en prosecco, maar hij lustte alleen witte en rode. Toen heb ik ongeveer een uur zitten twijfelen of ik een winkel zou zoeken om andere wijn te kopen en toen ging de wekker. Saaie droom dus.
Ik droom vaak dat ik onderweg ben, soms alleen soms met een groep. Meestal met het ov.

Vannacht in mijn droom ben ik naar een andere stad gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Een droom is me echt bijgebleven, waarschijnlijk omdat ik er zelf een betekenis aan heb gegeven.

Een aantal jaar geleden was ik behoorlijk ernstig ziek, en na alle behandelingen moest ik op controle in het ziekenhuis.
De nacht daarvoor droomde ik dat mijn moeder met haar nieuwe partner op Schiphol stond voor een overstap. Ze belde me en vroeg me haar daar te ontmoeten want ze hadden een uurtje tijd. Daar deed ik nogal moeilijk over, allerlei bezwaren had ik waarom ik niet kon komen. Na een tijdje op en neer te hebben gepraat hoorde ik haar partner zeggen dat we het dan maar moesten laten als het zo moeizaam ging, waarop moeder en ik afscheid namen.

Voor mezelf heb ik dit uitgelegd als 'ze wil me nog niet hebben daarboven, we gaan elkaar voorlopig nog niet ontmoeten'.
Moeder is al 42 jaar dood en ik droom verder nooit over haar.....
Life is a bitch (and I'm helping her).
Abundance-of-Freedom schreef:
22-05-2019 09:49
Ik droom vaak dat ik onderweg ben, soms alleen soms met een groep. Meestal met het ov.
Ik ook en het is altijd heel ingewikkeld met veel overstappen en bijna te laat komen en tassen per ongeluk achterlaten en toestanden.
Abundance-of-Freedom schreef:
22-05-2019 09:49
Ik droom vaak dat ik onderweg ben, soms alleen soms met een groep. Meestal met het ov.

Vannacht in mijn droom ben ik naar een andere stad gelopen.

Dit past wel goed bij jouw nick. Ben je iemand die graag reist? Of iemand die nog op zoek is naar een doel in haar leven?
Wow snorriemorrie...
Grobbekuiken_ schreef:
22-05-2019 09:51
Een droom is me echt bijgebleven, waarschijnlijk omdat ik er zelf een betekenis aan heb gegeven.

Een aantal jaar geleden was ik behoorlijk ernstig ziek, en na alle behandelingen moest ik op controle in het ziekenhuis.
De nacht daarvoor droomde ik dat mijn moeder met haar nieuwe partner op Schiphol stond voor een overstap. Ze belde me en vroeg me haar daar te ontmoeten want ze hadden een uurtje tijd. Daar deed ik nogal moeilijk over, allerlei bezwaren had ik waarom ik niet kon komen. Na een tijdje op en neer te hebben gepraat hoorde ik haar partner zeggen dat we het dan maar moesten laten als het zo moeizaam ging, waarop moeder en ik afscheid namen.

Voor mezelf heb ik dit uitgelegd als 'ze wil me nog niet hebben daarboven, we gaan elkaar voorlopig nog niet ontmoeten'.
Moeder is al 42 jaar dood en ik droom verder nooit over haar.....
Dat is wel bijzonder. Vond je die droom en betekenis troostend?
Grobbekuiken_ schreef:
22-05-2019 09:51
Voor mezelf heb ik dit uitgelegd als 'ze wil me nog niet hebben daarboven, we gaan elkaar voorlopig nog niet ontmoeten'.
Moeder is al 42 jaar dood en ik droom verder nooit over haar.....
Mooie!
Murrmurr schreef:
22-05-2019 09:51
Ik ook en het is altijd heel ingewikkeld met veel overstappen en bijna te laat komen en tassen per ongeluk achterlaten en toestanden.

Zoiets heb ik ook wel eens. Dan moet ik een trein halen en loop naar het perron, maar dat is dan niet het juiste perron. En hoeveel perrons ik ook bezoek, het is nooit het juiste. Dat is ook zo'n droom die vaker in mijn leven is teruggekomen.
Of dat ik iets leuks ga doen, een feestje of paardrijden ofzo en op een of andere manier komt het er niet van. Ik denk dat die dromen wel symbolisch zijn ergens voor. Maar waarvoor?
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Alexithymie
Met o.a. dit kenmerk:
Mensen met alexithymie dromen vaak ook dagelijkse en realistische dingen zoals het eten van een maaltijd of een winkelbezoek

Ik droom zelden ingewikkelder dan mijn dagelijkse bezigheden, dus ik heb mezelf overtroffen vannacht.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
22-05-2019 10:00
Overigens heb ik
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Alexithymie
Met o.a. dit kenmerk:
Mensen met alexithymie dromen vaak ook dagelijkse en realistische dingen zoals het eten van een maaltijd of een winkelbezoek

Ik droom zelden ingewikkelder dan mijn dagelijkse bezigheden, dus ik heb mezelf overtroffen vannacht.

Wat bijzonder Solo. Ik zou jou niet zien als iemand die geen connectie heeft met haar emoties. Wel minder emotioneel dan rationeel, maar toch ook wel iemand van gevoel.
Jawlensky schreef:
22-05-2019 09:56
Zoiets heb ik ook wel eens. Dan moet ik een trein halen en loop naar het perron, maar dat is dan niet het juiste perron. En hoeveel perrons ik ook bezoek, het is nooit het juiste. Dat is ook zo'n droom die vaker in mijn leven is teruggekomen.
Of dat ik iets leuks ga doen, een feestje of paardrijden ofzo en op een of andere manier komt het er niet van. Ik denk dat die dromen wel symbolisch zijn ergens voor. Maar waarvoor?
Aargh ja! Of ik moet een liedje playbacken of zingen zoals op een bonte avond vroeger met vriendinnetjes maar ik ben te laat met voorbereiden. Of er is een superleuk feest en het is al in volle gang maar ik kan geen panty vinden. FOMO?
pamelacourson schreef:
22-05-2019 09:49
:-o o_o :-? :proud: Dit is denk ik de winnaar van de dag nacht!

Ik had een heel normale droom. Ik woonde wel ergens anders dan in het echt en het was daar allemaal wel raar en vaag, maar het ging erover dat mijn schoonvader op bezoek was en die wilde witte of rode wijn. Onze witte en rode wijn waren echter plotseling verdwenen en er was alleen maar rosé en prosecco, maar hij lustte alleen witte en rode. Toen heb ik ongeveer een uur zitten twijfelen of ik een winkel zou zoeken om andere wijn te kopen en toen ging de wekker. Saaie droom dus.
Wil het graag goed doen voor je schoonouders, of zijn ze veeleisend? Heb je in het echte leven ook moeite met het maken van kleine beslissingen?
Murrmurr schreef:
22-05-2019 10:06
Aargh ja! Of ik moet een liedje playbacken of zingen zoals op een bonte avond vroeger met vriendinnetjes maar ik ben te laat met voorbereiden. Of er is een superleuk feest en het is al in volle gang maar ik kan geen panty vinden. FOMO?
Herkenbaar. Misschien inderdaad wel FOMO. Of iets van een gemis ervaren in je leven, op zoek zijn naar iets (een doel?) en dat niet kunnen vinden. In ieder geval iets met "missen".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven