Overbezorgd kat

11-06-2019 15:36 48 berichten
Hallo allen.

Ik weet niet of het bij de juiste categorie is maar ik plaats hem even hier:

Het zit namelijk zo ik heb een kat van een jaar oud hij mag als ik wakker ben lekker naar buiten, en gaat dan lekker buiten spelen achter huis in de weilanden +- 300 rondom huis.

7van de 10x komt hij als ik hem roep. Maar ik ben altijd elke dag zo bezorgd om hem als ik op werk ben of wat dingen wil plannen. Hele dag door denk ik aan hem of alles goed is of
Hem wat overkomt komt hij vanavond wel weer thuis( savonds als ik thuis ben haal ik hem naar binnen)etc etc. Ik heb net een gps apparaat aangeschaft werkt ideaal maar sins hij deze draagt eet hij niet zo goed en kwam met een hele dikke oog thuis puur toeval mischien maar heb deze dan vandaag ook niet
Omgedaan. Wie herkent zich hierin en hoe kom ik hier van af het belemmert echt mijn dag.
Alle reacties Link kopieren
Je kat niet meer buiten laten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
tja, simpele oplossing is de poes niet naar buiten.
Ik houd er ook niet van en houd mijn beesten binnen, weet ik zeker dat ze niet doorgereden worden of verzuipen ( of iemand tegenkomen die niet van poezen houdt)

En de illusie om te denken dat poes lekker in het weiland achter het huis blijft, kan je loslaten. Uit onderzoek is gebleken dat buitenkatten heel wat (kilo) meters afleggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de kat ook binnen houden. Mijn kat blijft in de tuin. Is omheind. Een jaar geleden had ik er nog 2 en was de ene ontsnapt. Dat was een paar keer eerder gebeurd. Nu werd hij geschept door een auto en was gelijk dood. Voor mij geen katten meer die vrij buiten kunnen lopen. :cry:
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
ik vind het geen gezond gedrag
i
poezen mogen hier gewoon naar buiten
l
loslaten
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
11-06-2019 15:43
ik vind het geen gezond gedrag
i
poezen mogen hier gewoon naar buiten
l

Maar het is wel gezond gedrag dat het de dag van TO belemmerd? :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Arm beest. Al zo vaak lekker naar buiten geweest en dan hem binnen laten is wel sneu. Heb je geen kattenluikje? Is ie gechipt?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Misschien niet naar buiten als je lange dagen maakt op je werk bv?
boannan schreef:
11-06-2019 15:43
Ik zou de kat ook binnen houden. Mijn kat blijft in de tuin. Is omheind. Een jaar geleden had ik er nog 2 en was de ene ontsnapt. Dat was een paar keer eerder gebeurd. Nu werd hij geschept door een auto en was gelijk dood. Voor mij geen katten meer die vrij buiten kunnen lopen. :cry:
Ik vind dat dus echt zielig. Liever een wat korter leuk leven dan een lang leven waarbij je alleen maar binnen zit.
Alle reacties Link kopieren
Lastig dit. Zit zelf ook met dit dilemma. Mijn bejaarde, dikke stadskat die elke dag even op het platte dak een frisse neus ging halen en verder vooral veel sliep is hier in het buitengebied veranderd in een jagend monster.

Als ik 's ochtends naar beneden ga rent ze meteen naar de deur. Dan wil ze echt naar buiten. Vervolgens is ze het grootste gedeelte van de dag lekker buiten aan het struinen, muizen jagen of een dutje doen op de veranda.

Op zich heel idyllisch maar hier zijn veel sloten en er is een weg waar hard gereden wordt. Ik maak me ook veel zorgen als ze buiten is. Maar als ik zie hoe ze hier letterlijk en figuurlijk opleeft dan vind ik het moeilijk om haar dit te ontnemen. Na de zomer gaan we weer terug naar de stad en dan kan ze niet meer naar buiten. Als ik een hele dag weg ga dan doe ik haar wel naar binnen.

Kat blijft wel aardig in de buurt trouwens. Die gaat niet kilometers op pad.
lady_day wijzigde dit bericht op 11-06-2019 16:18
0.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou proberen je niet al teveel zorgen te maken. Over het algemeen zijn het alerte dieren die niet in zeven sloten tegelijk lopen.

Ik vind een kat binnenhouden zo zielig! Moet je voorstellen dat je de rest van je leven binnenzit omdat iemand je daartoe dwingt. Doe je toch ook niet met je partner, kinderen, familie of vrienden?

Lekker beestje naar buiten doen!
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Vief74 schreef:
11-06-2019 15:54
Ik vind dat dus echt zielig. Liever een wat korter leuk leven dan een lang leven waarbij je alleen maar binnen zit.
Eens.
Spijtig dat je een dier wilt opsluiten om elk risico uit te sluiten.
Dit gaat je nog parten spelen mocht je ooit kinderen krijgen.
Als hij niet naar buiten mag jankt hij voor de raam mij aankijkend dat is geen optie. De tuin afzetten ook niet helaas het is bijna een boerderij tuin. Hij is wel gechipt en met gps apparaat te zien waar hij naartoe gaat niet ver iig. Het zit hem echt in dat ik mijzelf gewoon niet zo druk moet maken en een formule voor moet vinden maar dat is zooo lastig
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind gaat morgen alleen met de trein. Ze krijgt een mobiel met tracker mee, dan kan ik zien of ze aankomt. Misschien kun je je kat een gps-band omdoen? ;-) Maar heel eerlijk: ik zou niks doen. Je kat is volwassen, toch?
Alle reacties Link kopieren
Oh verhip, je hebt echt zo’n ding!
Niet naar buiten laten is lastig voor een kat die daar al aan gewend is. Maak een kattenren, zodat de kat veilig naar buiten kan, kattenluikje erin waardoor hij in en uit kan lopen.

Ik weet niet of je er van op de hoogte bent, dat in sommige delen van het land onder het mom van natuurbehoud verwilderde huiskatten worden doodgeschoten? Hoe ziet een jager het verschil tussen een verwilderde kat en die van jou? Zoiets kan een jager onmogelijk zien, dus dat spelen in die weilanden kan fout aflopen.
Kat is ruim een jaar en gecastreerd gechipt en een gps apperaat om vandaag afgehaald omdat hij sindsdien een beetje raar deed
Alle reacties Link kopieren
Een kattenren vind ik zelf geen adequaat alternatief voor lekker buiten struinen. Ja, het is frisse lucht maar lekker door het gras banjeren of muizen vangen is er natuurlijk niet bij.

Als ik zie hoe blij mijn kat hier is en hoe haar gedrag veranderd is (geen constant gezeur om eten meer bijv.) dan weet ik dat ik er goed aan doe om haar buiten te laten.
Je heb tegenwoordig toch gps-tracker aan een halsbandje? Dan weet je altijd waar hij is.
Vief74 schreef:
11-06-2019 15:54
Ik vind dat dus echt zielig. Liever een wat korter leuk leven dan een lang leven waarbij je alleen maar binnen zit.
Wat een onzin. Wij hebben twee katten die iedere dag in de tuin mogen vertoeven. Het is een waar katten-speelparadijs en ze vinden het heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Vief74 schreef:
11-06-2019 15:54
Ik vind dat dus echt zielig. Liever een wat korter leuk leven dan een lang leven waarbij je alleen maar binnen zit.
Wij hebben een grote tuin. Snap niet wat daar zielig aan is. Het is een huisdier.

Op deze manier is kat veilig en heeft niemand last van mijn poepende en plassende kat in de tuin.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem elke avond lekker hapjes geven.en dan ca 2 uurtjes voor die tijd even naar buiten laten.
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
11-06-2019 16:10


Ik vind een kat binnenhouden zo zielig! Moet je voorstellen dat je de rest van je leven binnenzit omdat iemand je daartoe dwingt. Doe je toch ook niet met je partner, kinderen, familie of vrienden?

Een kat is geen mens.
Een omheinde tuin lijkt mij prima, hebben andere mensen ook geen last van eventuele kattenoverlast.
himalaya schreef:
11-06-2019 15:46
Maar het is wel gezond gedrag dat het de dag van TO belemmerd? :sarcastic:
ik heb het over TO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven