Drugs

12-06-2019 01:11 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben beetje in shock geraakt met wat ik allemaal heb gezien en ervaren laatst tijdens uitgaan. Ik ga naar verschillende discotheken en heb ook wel eens daar hard drugs gebruikt, maar dan alleen MDMA en gewoon stiekem. Nu ben ik naar een house party geweest in Amsterdam the Bret en schrok me de peluris wat ik allemaal zag. Ze gebruikten alles wat en los vast zit door elkaar heen en dan om het uur. Van xtc, MDMA, cocaïne, ketamine, GHB, van alles. Sommige weet ik de naam niet eens meer van. Ik heb toen ooo het een en ander gedaan en meegedaan, maar ik kon het niet bijhouden en werd misselijk van hen tempo. Als ik me niet goed voelde, moest ik niet om me heen durven te kijken, want dan was ik bang dat ik al helemaal zou moeten kotsen gezien er iedere keer wel iets door een neus of mond ging.
Uiteindelijk was het na een uur of 6 feesten wel genoeg voor mij, maar wilde mijn vriendin niet mee. Ik kwam er toen pas achter dat het feest tot 4 uur smiddags duurde. Hoe kan je verdomme 18 uur lang door blijven feesten? Zonder te eten of drinken of te rusten. Na deze dag ben ik zo erg geschrokken wat allemaal wel word gedoogd hier in Nederland. Alles is oke als het maar op commercieel gebied geld naar binnen blijft halen. Terwijl de mensen zich ziek lopen te maken door alle troep van dien om een beetje op de beat los te kunnen gaan. Het gekke is dat er ook gewoon allerlei normale mensen rondlopen die zoveel drugs aan kunnen. Ik dacht namelijk alleen junkies, waarbij je het ook aan de uiterlijk enz ziet.

Nu denken jullie wat een veroordelend trientje die zelf ook meedoet. Klopt inderdaad, ik ben labiel en erg meegaand qua alles en uiteindelijk trok ik om 11 u sochtends de stekker en ben ik vertrokken nadat ik daar in slaap was gevallen. Ik dacht samen uit , samen thuis. Maar ik wist ook niet dat die vriendin zo ver heen is dat ze drugs gebruiken verder belangrijker vind dan samen veilig weg om te gaan rusten. Ik ben intens verdrietig en heb zelf vanaf woensdag tot aan zondag lopen mee feesten en spacen. Nu heb ik weer schulden erbij gemaakt. Na een week buiten te hebben geslapen en geleefd te hebben op drugs , voel ik me nog slechter dan ooit. Ben zo teleurgesteld in mezelf. Het erge is dat drugs gebruiken nu ook zo normaal is. Het begon ooit bij drinken, van blowen naar nu alles door elkaar. Ik walg van mezelf dat ik het zo ver heb laten komen en ben geschrokken van wat ik allemaal heb mogen aanschouwen.

Overdrijf ik nu? Of hoe kijken jullie hier tegen op? Af en toe drugs gebruiken is oke als het niet te vaak is? Of helemaal no go. Ik geloof dat 90% hier zal zeggen ja drugs is slecht, maar het zelf ooit heeft geprobeerd of nog steeds doet.
Dus wil meer weten naar hoe je hiermee omgaat. Met verleidingen, uitgaan, vrienden enz.
Alle reacties Link kopieren
Ja je overdrijft, aangezien je zelf ook flink aan het gebruiken bent en zelfs in de schulden komt erdoor.

En wat betreft je laatste vraag: ik ben een brave Hendrik. Ik heb nog nooit drugs gebruikt en heb ook geen vrienden die dat doen. Ook totaal geen behoefte eraan.
Rustig nou maar, je zit nu midden in je after-drugs depressie/XTC-dip. Nu even niet over moeilijke dingen nadenken. Dit gevoel ebt wel weg. En daarna gewoon geen drugs meer doen.
Eens met nitflex. Blijkbaar zijn drugs gewoon niet jouw ding. Als men drugs op veilige, verstandige manier gebruikt heb ik er niks op tegen, gewoon af en toe recreatief. Als dat jou niet lukt op deze manier, dan beter helemaal niet. Wat anderen doen zou ik me niet te druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, als je er niet mee om kunt gaan, niet doen!
Als je denkt dat je het tempo van anderen moet gaan bijhouden, niet doen.
Als je labiel bent, niet doen.
Je doet alsof het je allemaal overkomen is, maar je was er toch zelf bij?
Waarom een week buiten slapen? En waarom geen taxi oid genomen, toen je naar huis wilde?
Ik ben geen brave Hendrik. Ik heb in het verleden genoeg gefeest.
Laat je eens voorlichten.
Ja je overdrijft en je doet het allemaal zelf. Anderen veroordelen terwijl je zelf ook vier dagen onder de dope aan het feesten bent.
Klagen dat je geen geld hebt maar je hebt het spul toch echt zelf aangeschaft. Als je zo labiel bent een niet tegen al de verleidingen kunt, moet je het ook niet opzoeken.
En je kunt mij niet wijs maken dat je nooit met je vriendin gesproken hebt over drugsgebruik.
Alle reacties Link kopieren
Er is niks mis met drugs, mits je het verstandig en met mate gebruikt.

In jouw geval is er dus wel wat mis mee. Je gebruikt vanalles door elkaar en in grote mate in korte tijd, zonder te weten wat je gebruikt en rekening te houden met wat je aan kunt. Allemaal niet heel verstandig en zeker niet met mate.

Je kunt anderen veroordelen, maar waarom ging je er in mee en waarom bleef je? Leer je grenzen bewaken, kun je dat niet, gebruik dan nooit drugs.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind wel dat je overdrijft. Gewoon niet zo zeuren en mee doen tot je er dood bij neer valt. Na het leven merk jij toch niets meer van je schulden. Wat doe je nou moeilijk?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je overdrijft niet. Het is ook idioot wat er op sommige feesten gebeurt. Goed dat je dat beseft. En dat van die vriendin is ook kut. En wat je zelf doet.
Het komt nu idd even extra hard aan. Mooi zo, en doe er wat mee.
.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:09
Reden: privacy
96.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tessaa schreef:
12-06-2019 08:14
Niet meer met die vrienden naar die plekken gaan.
Mense moete gewoon niet so oordelen gelijk....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Feest is geen feest als je er dit soort ellende van krijgt. Ga zo door en je eindigt als een junkie met schulden in de goot. Of stop er mee en maak wat van je leven, dat gaat niet vanzelf, daar moet je hard aan werken.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
12-06-2019 08:01
Je overdrijft niet. Het is ook idioot wat er op sommige feesten gebeurt. Goed dat je dat beseft. En dat van die vriendin is ook kut. En wat je zelf doet.
Het komt nu idd even extra hard aan. Mooi zo, en doe er wat mee.
Dit!

Ik vind het drugsgebruik zoals jij het omschrijft echt schokkend. Drugs, ook als het alleen maar recreatief gebruikt wordt, zijn helemaal niet zo onschuldig als hier door sommigen beweerd wordt. Het is gewoon troep en heel veel mensen komen er uiteindelijk zwaar in de problemen door.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt anderen niet veranderen, alleen jezelf. Je noemt jezelf labiel en maakt duidelijk keuzes die niet goed voor je zijn. En gaat om met mensen die kennelijk de voorkeur geven aan drugs boven verantwoordelijkheid en zorg voor elkaar. Ik ben niet per se anti-drugs, maar wat jij doet lijkt me niet slim.

Wil je iets veranderen in je leven?
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg toch ook niet dat ik niks van drugs gebruik af wist. Ik wist alleen niet dat het in zon grote mate werd gebruikt en non stop door elkaar heen. Verder kom ik taxi pakken, maar ik was 100 km van huis en zou bij haar crashen. Dus heb uiteindelijk de trein naar huis gepakt en twee keer in slaap gevallen waardoor ik steeds bij verkeerde bestemming aankwam. Voor de rest ben ik niet boos op haar, maar wel zeer teleurgesteld in der en kijk ik nu gewoon anders naar haar. Ik heb nooit schulden gemaakt vanwege drugs, dit is de eerste keer dus is best rot. Maar ja dat is nu maar gewon op de blaren zitten vanwege mijn eigen stommiteiten he. Soms maak ik me wel echt zorgen om haar. Mijn vriendin gaat namelijk vrijwel ieder weekend naar zon feest en dan dagen door lang spacen in hotels. Haar schulden zijn ook een stuk brutaler als mij en ze maakt zich nergens zorgen om terwijl ik aan haar uiterlijk zie dat de drugs werkt. Maar ik heb niks te zeggen? Want ik doe er ook aan mee en heb zelf daardoor niks te zeggen. Alhoewel ik af en toe indirect heb gezegd dat ze we wat rustiger aan moet doen.

Dus mijn verwachting klopte haast niet, merendeels vind drugs gebruik met verstandigheid wel kunnen. Ik vind het hele hard drugs gebeuren maar eng, maar dat komt doordat hard drugs ook niet echt lekker werkt bij mij.
Maar heb zelf ook een moment dat het zo goed werkte en zo gelukkig voelde waardoor het nog beangstigender voor mij werkte. Stel ik raak eraan verslaafd.

Voor mij is het iig hopelijk voor altijd een no go. ;(
Alle reacties Link kopieren
Dat was eens maar nooit weer, en dus is het opgelost. Goed voor jou!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Op zich zou ik niets hebben tegen een pil waardoor je je beter voelt, maar een high wordt nu eenmaal gevolgd door een low. Altijd een high en geen gevoel van een low dat zou prima zijn, maar dat kan nu eenmaal niet. Aan geluk wen je snel en de volgende dag zal dezelfde pil al niet meer tot een even groot geluksgevoel leiden en moet je weer terug naar de gewone wereld; naar de spanningen van het gewone bestaan. Die kunnen hun charme hebben, maar dan op een andere manier, mits het je redelijk lukt en je geen overdreven eisen stelt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ga je ook wel eens naar festivals? De eerste keer dat ik daar was keek ik ook mijn ogen uit, drugs is daar heel normaal. Als je niet gebruikt kan je ook niet al te lang door, dus dat is dan wel weer een voordeel ;)

Geen drugs meer nemen in het vervolg. Waarom de meeste zoveel nemen is omdat ze steeds grotere hoeveelheden moeten nemen voor dat fijne effect.
anoniem_371298 wijzigde dit bericht op 12-06-2019 09:12
Reden: Dubbel
5.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is ook allemaal haar schuld :"-( :cry: .....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zie het als een wijze les. En bedenk dat je een keuze hebt. Je hebt de keuze om normaal te leven met normale, stabiele vrienden. Jij kiest nu zelf je vrienden uit, overduidelijk de verkeerde lui.
Je hoeft niet mee te doen met die drugsverslaafden. Je kunt ook een ander pad kiezen in je leven.
Heb jij nog andere vrienden? Heb jij een fijne familie? Praat er eens over met je omgeving, met de mensen die je vertrouwt en die stabiel overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een hele goede vriendin voor je, daar moet je jezelf goed aan vast klampen dan kom je er wel.
Je lijkt mij ook een erg aantrekkelijk persoon, heb je al een relatie ?
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven