Lotgenoten angstoornis/ptss/borderline/overig

13-06-2019 23:31 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Het leek mij een leuk idee om een soort lotgenoten groep op te starten waarin je kan praten over alles waar je mee zit als het gaat om diagnoses.

Zit je even niet lekker in je vel? Voel jij je eenzaam? Speelt er iets en je kan het bij niemand kwijt? Deel het hier 😁
ik zou als ik jou was eerst eens wat vertellen over jezelf...
Dat zijn nogal uiteenlopende diagnoses.
nachtvlinder1977 schreef:
13-06-2019 23:57
Dat zijn nogal uiteenlopende diagnoses.
Dit.
Leuk klinkt zo raar. Ik ben vandaag nog naar de maatschappelijk werkster geweest omdat ik ptss, een gegeneraliseerde angststoornis en paniekstoornis heb.

En ik vind haar echt een fantastisch mens maar ik haat het om haar te zien.
Voor angststoornis, PTSS en ook nog andere psychische aandoeningen zijn er al (goedlopende) topics te vinden.

En het is gebruikelijk dat TO eerst iets over zichzelf vertelt.
is dit in of exclusief alcoholisme
nachtvlinder1977 schreef:
13-06-2019 23:57
Dat zijn nogal uiteenlopende diagnoses.
Vooral met 'overig' kan je alle kanten op, slimme titel.

Maar idd, TS trapt af: wat zit je dwars TO?
Alle reacties Link kopieren
mijn leven is saai! anyone?
jujuken schreef:
14-06-2019 00:21
mijn leven is saai! anyone?
Dan val je onder Overig :D

Maar ik snap je hoor, en troost je: mijn leven is vast nog veel saaierder :(
Alle reacties Link kopieren
jujuken schreef:
14-06-2019 00:21
mijn leven is saai! anyone?

Liever saai dan gek. :cry:

Ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken wat er leuk zou zijn aan praten over mijn diagnoses.
En als ik iets kwijt moet daarover heb ik daar een half leger behandelaars voor.
.
Anoniem262821034 schreef:
14-06-2019 01:31
Liever saai dan gek. :cry:

Ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken wat er leuk zou zijn aan praten over mijn diagnoses.
En als ik iets kwijt moet daarover heb ik daar een half leger behandelaars voor.
Dan ben je al verder dan ik. Bij mij slikken ze eens diep, zeggen ze dat ze het heel serieus nemen, en me daarom doorverwijzen. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
14-06-2019 01:49
Dan ben je al verder dan ik. Bij mij slikken ze eens diep, zeggen ze dat ze het heel serieus nemen, en me daarom doorverwijzen. :rofl:

Zit al 3e lijn, doorverwijzen wordt levenseindekliniek. :flag:
.
Alle diagnoses op één hoop gooien en er ‘leuk’ over praten is best een beetje raar. Wat heeft dat voor een zin? Waarom zou je je bezig willen houden met een totaal andere diagnose van een ander? Mensen met een diagnose kunnen zich beter met hun eigen diagnose bezig houden samen met een professional. Leuk praten met anderen over honderdduizend andere diagnoses lijkt me niet zinvol.
De OP en de topictitel zijn niet echt heel handig geschreven om dit uit te drukken, maar volgens mij bedoelt TO een kletsgroepje voor mensen met psychische problemen. Gewoon, voor de dagelijkse strubbelingen, even je ei kwijt, spuien, successen delen enz. Op zich niet gek voor een forum, maar ik weet niet of er animo voor is, er lopen al best wat van zulke topics, zowel voor verschillende diagnoses apart als voor mensen die gewoon even willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vind je de stickertjes zo belangrijk? Iedere diagnose is goed en laat dat je hier mag schrijven, maar het moet wel een naam hebben? Ik vind denken in diagnoses zo achterhaald. Raar geschreven OP... En dan ook de term 'leuk'. Met 'lotgenotentopic voor mensen met psychische klachten' had je minder mensen tegen de haren in gestreken denk ik ;-)
Alle reacties Link kopieren
Met goede bedoelingen heeft OP waarschijnlijk dit topic gestart en de term leuk is inderdaad niet gepast maar om daar zo over te vallen.
S-Meds schreef:
14-06-2019 00:14
is dit in of exclusief alcoholisme
:hihi:
Vlin02der schreef:
14-06-2019 12:02
Met goede bedoelingen heeft OP waarschijnlijk dit topic gestart en de term leuk is inderdaad niet gepast maar om daar zo over te vallen.
Ik snap het ook niet. Het leek haar een leuk idee en het idee is ook leuk
Alle reacties Link kopieren
Ja lachen beetje over je stickers schrijven..
niks moet en alles mag
Allesmag schreef:
14-06-2019 22:39
Ja lachen beetje over je stickers schrijven..
Waarom deze reactie?
Mag schrijven over je beenamputatie wel? Is kanker ook een sticker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven