Dissociatie en medicatie

15-06-2019 20:53 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die laat hebben van dissociatie in de vorm van depersonalisatie of derealisatie en die hier medicijnen voor gebruiken.

Jaren geleden ben ik gediagnosticeerd met paniekaanvallen met straatvrees maar nu na veel therapie is er uitgekomen dat ik last heb van depersonalisatie (een vorm van dissociatie).

Omdat er vaak bij paniekaanvallen antidepressiva gegeven wordt om de scherpe randjes eraf te halen ben ik hier toen ook mee gestart. Een aantal keer moeten wisselen omdat het dan of voor korte duur hielp of niet aansloeg.
Nu ben ik aan het kijken met mijn psycholoog en psychiater of ik kan afbouwen maar zij hebben mij wel meegegeven dat ik mogelijk meer last kan krijgen.

Nu ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die van bovenstaande "last" hebben en of jullie inderdaad medicatie gebruiken en je hieronder voelen. Ik ben door de antidepressiva bijna 20 kg aangekomen de afgelopen jaren en merk dat mijn energie steeds meer afneemt. Ik vraag me daardoor dus af of het meer voor of tegens heeft.

Liefs,
Ik heb ook depersonalisatie en derealisatie
Dit naast een angststoornis en psychotische stoornis
Echter kan de dissociatie goed komen door angst werd mij verteld
Ik heb wel ad gehad en heb nu nog ap
Maar toen.ik stopte met ad viel ik tien kilo af
Nu wil ik dus geen ad meer omdat ik van dik zijn ook niet blijer word
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
16-06-2019 10:40
Ik heb ook depersonalisatie en derealisatie
Dit naast een angststoornis en psychotische stoornis
Echter kan de dissociatie goed komen door angst werd mij verteld
Ik heb wel ad gehad en heb nu nog ap
Maar toen.ik stopte met ad viel ik tien kilo af
Nu wil ik dus geen ad meer omdat ik van dik zijn ook niet blijer word
Dank voor je reactie! Het aankomen is heel herkenbaar. Echter als het mij kunnen helpen met de dissociatie had ik het niet erg gevonden maar keer op keer stopt de werking van de medicijnen zelfs na diverse verhogingen van de dossering.

Gebruik je nu helemaal niets van medicatie?
Jawel nog depot antipsychoticum

Maar daar wil ik ook mee stoppen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven