Afhankelijke persoonlijkheidsstoornis

19-06-2019 18:53 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een laag zelfbeeld en onbewust en soms bewust ben ik opzoek naar bevestiging van anderen. Maar dit voelt zo klote. Het voelt alsof ik het nodig heb, een soort verslaving.

Ik heb 2 jaar een relatie met mijn vriendin en ik hou zoveel van haar, alles is goed. Behalve mijn zelfbeeld. Ik heb sinds kort contact gekregen met een andere dame(collega) en nu wil ik steeds bevestiging van haar. We flirten enzo maar hebben geen fysiek contact, maar het voelt zo slecht. En ik denk dat het puur voor bevestiging is, want ik zie me zelf echt geen relatie met haar hebben. Maar als ze niks gestuurd dan kan ik me zo klote voelen terwijl zij eigenlijk niet relevant is (niet lullig bedoeld). Want ik ben echt gelukkig met mijn vriendin. Omdat ik mezelf kut en lelijk vind, wil ik haar bevestiging. Ik heb dit al zo lang, ik heb hulp gehad alleen ik voel me nooit echt begrepen ofzo. En als ik geen bevestiging van de andere dame krijg, ga ik een beetje ruzie maken. Ik heb geprobeerd haar te blokkeren of geen contact te zoeken maar na 5 minuten wil ik dat alweer.

Ik ben zo'n klootzak, ik probeer nu te verdragen dat we geen contact hebben. Terwijl ik dan eigenlijk normaal tegen haar ga zeiken of ruzie maken omdat ze niks gestuurd heeft. Ze zegt dat ze verliefd op me is, maar dat is het zieke. Ik zie en voel dat niet en dan word ik boos omdat ik dan niet genoeg aandacht krijg. Ik ben net een klein kind.

Sorry voor de taalfouten.
Alle reacties Link kopieren
In plaats van je te focussen op dat andere meisje, geef je vriendin maar eens de echte liefde die ze verdient. Straks heb je én je vriendin niet meer én die collega ook niet. Dan zal je grootste angst (alleen zijn) nog groter worden. Dit kan je voorkomen door liefde en aandacht te geven aan degene met wie je daadwerkelijk een relatie hebt.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij hebt al 2 jaar een vriendin en loopt te klotenviolen met andere dames.
En dan noem je dat kutgedrag een afhankelijke persoonlijkheidsstoornis, om e.e.a. te vergoelijken.
jaja
Alle reacties Link kopieren
Je houdt dat verliefde meisje enorm aan het lijntje en je kwetst je vriendin.
Op deze manier zorg je ervoor dat ze van je weg zullen lopen, wat je weer zal bevestigen in je lage zelfbeeld.
Je hebt meer hulp nodig, want dit gaat niet goed zo, hier word je niet gelukkig van.
Zou je het niet uitmaken met je vriendin die je nu enorm voor de gek aan het houden bent? En na het uitmaken ga je op zoek naar een intensieve therapie die ervoor zorgt dat jij geestelijk weer wat stabieler wordt, want je gedrag slaat nergens op. Je kunt wel de schuld geven aan je stoornis, maar jij bent het zelf die zo belachelijk doet. Doe daar iets aan, voordat je ook andermans leven verpest.
Je hebt het in ieder geval voor jezelf helder. Op een drafje terug naar die psych en werken aan dat zelfbeeld!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven