Hoe verander je een persoonlijkheidskenmerk?

20-06-2019 22:15 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een studente van 21 jaar, ik ben spontaan en aardig voor de mensen om mij heen. In de klas word ik vaak gemogen maar ik ben wel anders dan anderen. Ik heb een sterke mening en ben een natuurlijke leider. Dit gaat vaak goed, maar met de verkeerde personen kan het zomaar omslaan. Ik hoor soms dat ik te snel een mening vorm of die te nadrukkelijk uit, dat ik te oordelend ben of negatief.

Ik weet dat ik een aanwezig persoon ben maar zo zie ik mijzelf totaal niet, de mensen dicht om mij heen (vriend, goede vrienden, familie) ook niet. Het gaat niet om veel mensen die dit denken, maar ik baal er zo van als ik het hoor. Dit is toch gewoon mijn persoonlijkheid? Hoe kun je die zomaar veranderen? Ik zou mijn snelle oordeel graag kwijt willen, en misschien een minder intimiderend beeld uitstralen. Ik ben altijd al zo geweest en dit past wel bij wie ik ben.

Verder ben ik super trots op mijn persoonlijkheid maar ik zou dit graag kwijt willen om mijzelf te verbeteren.
Tot tien tellen voor je je mond opentrekt. Dat is lastig, maar het is te doen met een beetje oefening. Soms gebeuren er heel nuttige dingen wanneer je niet gelijk begint te praten, heb ik ontdekt.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een natuurlijke leider? Als mensen dan ook nog eens benoemen dat je te aanwezig bent en te snel je oordeel klaar hebt, ben je dan niet gewoon bazig?
Alle reacties Link kopieren