Hsp in relatie

04-07-2019 00:57 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een ruim jaar een relatie. Alles was tot nu erg fijn en leuk. Alleen de laatste tijd ben ik nogal overprikkeld. Ik heb t gevoel dat ik sneller geprikkeld ben dan normaal en daardoor ook erg geïrriteerd, veel meer dan eerst. Nu probeer ik langzaam de oorzaak te achterhalen door bv te stoppen met de pil maar ik heb ook het gevoel dat veel prikkels uit de relatie komen. Wat mij erg moe maakt is dat mijn vriend heel weinig opruimt. Het is echt dat ik achter hem aan moet lopen om alles een beetje netjes te houden. Nu is een beetje rommel niet erg maar het is nu op het punt gekomen dat hij zijn haartjes na het scheren niet opruimt (heeft hij trouwens ook nooit gedaan, tenzij ik hem 5 keer vraag) waardoor dat dus 2 dagen op het plankje voor de spiegel blijft liggen totdat ik het maar opruim. wat mij ook erg uitput is dat ik hem steeds moet vragem dingen te doen, een wasje erin te gooien etc etc (dus veel doe regelen rondom). Ik heb t er met hem over gehad, moest er zelfs van huilen zo erg. Hij zei dat hij er beter op zou letten en was begripvol. We hebben altijd heel goed kunnen praten. Hij geeft ook toe dat hij lui is. (Ik denk ook dat het zijn leeftijd is en het feit dat hij een jongen is) We hebben de laatste tijd ook veel op ons bord gekregen en gaan nu binnenkort weer verhuizen. Maar toch lijkt het alsof het niet echt tot hem binnendringt want het blijft gebeuren. Ik heb ook het gevoel dat het voor een groot deel aan mij kan liggen. Ik ben ook echt niet mezelf de laatste tijd, kan zo boos worden en geïrriteerd zijn dat zelfs elke aanraking of geluidje kan eindigen in huilen. Overdrijf ik of moet ik er nog eens met hem over praten?
Dat heeft niks met hsp te maken, maar pure ergernis.
Gewoon zeggen dat je zijn sloofje niet bent en dat hij zelf z'n haartjes van de wastafel moet verwijderen.

En anders geef jij hem andere klusjes. Bijv de wc schoonmaken en de afwas. Dan doe jij de was en de wastafel.
anoniem_64c635cf8decf wijzigde dit bericht op 04-07-2019 08:49
25.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien is je vriend gewoon een luie eikel, en is hem dumpen de manier om van al je ergernissen af te komen??
Alle reacties Link kopieren
HSP? Welnee!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Latten een optie? Dan heb je niets van dit soort ergernissen en kun je je rust nemen als je overprikkeld raakt.
Veel mannen zien dat ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Een piemel heeft geen effect op opruimskills.

Ik denk ook dat die hsp er niet zoveel mee te maken heeft. Ik denk dat je niet meer achter zijn kont wil opruimen. En dat je misschien je relatie met hem niet meer zo leuk vindt.
Die pil heeft niets met hsp te maken, blijf die maar gewoon doorslikken.
Niq schreef:
04-07-2019 08:49
Veel mannen zien dat ook niet.

Veel ook wel. Je kiest 'm zelf uit hoor.
RikM schreef:
04-07-2019 08:54
Veel ook wel. Je kiest 'm zelf uit hoor.
Ik wilde je niet beledigen. Jij zat er ineens tussen als uitzondering ;-)
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
04-07-2019 08:51
Die pil heeft niets met hsp te maken, blijf die maar gewoon doorslikken.
Inderdaad, een kind krijgen met deze man is geen goed plan
Er zijn ook mannen met OCD, die worden er gek van als jij iets niet netjes teruglegt.
lilalinda schreef:
04-07-2019 08:58
Inderdaad, een kind krijgen met deze man is geen goed plan
Misschien krijgt het kindje wel last van opruimwoede. Win win.
Alle reacties Link kopieren
Mannen zijn net mensen. Ze kunnen in principe alles wat gewone mensen ook kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
04-07-2019 08:58
Er zijn ook mannen met OCD, die worden er gek van als jij iets niet netjes teruglegt.
Ja en beiden kunnen net zo op je zenuwen werken. Ik ben bekend met beide uitersten.
Jullie wonen samen en dan kom je erachter hoe iemand is. Je vriend valt dus een beetje tegen. Is het een idee om weer apart van elkaar te gaan wonen? Vooral als jij zo snel geïrriteerd raakt dan lijkt het mij verstandig dat je veel tijd en ruimte voor jezelf hebt.
Is er een groot leeftijdsverschil, omdat je zegt dat het aan zijn leeftijd kan liggen en hij nog een jongen is.

De pil kan overigens wel op je zenuwen werken. Slik je die allang.
Alle reacties Link kopieren
En waarom precies denk je dat je hooggevoelig bent? Je ergeren aan rommel is iets wat heel veel mensen doen. Maak een lijstje met taken, dat doe ik thuis met mijn vriend ook. Spreek af dat je iedere zaterdagochtend samen anderhalf uur door het huis heenraast.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Echt, laat alsjeblieft dat idee los dat het "komt omdat hij een jongen is". Dan zal je vast veel eerder gewoon je grens aangeven en/of toekomstige partners met veel minder onzin laten wegkomen. Mannen en vrouwen hebben allebei gewoon hersenen.
Hatchi schreef:
04-07-2019 09:00
Jullie wonen samen en dan kom je erachter hoe iemand is. Je vriend valt dus een beetje tegen. Is het een idee om weer apart van elkaar te gaan wonen? Vooral als jij zo snel geïrriteerd raakt dan lijkt het mij verstandig dat je veel tijd en ruimte voor jezelf hebt.

Waarom zou je daar pas achterkomen als je samenwoont? Tijdens het daten ben je toch neem ik aan wel een keer in zijn badkamer geweest. Als je daar een smerige wastafel vol met haren aantreft dan weet je toch al wat voor vlees je in de kuip hebt?
Misschien komt hij recht uit het huis van zijn ouders vandaan en verwijderde zijn moeder de haartjes.
Alle reacties Link kopieren
Woon je samen met een kleuter?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Want alleen kleuters ruimen niet op?
Ik ga nu even wachten op Mops123. Voor je het weet zijn we pagina's verder en hebben we er zelf een mooi verhaal van gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
04-07-2019 09:16
Want alleen kleuters ruimen niet op?
En moeten aangestuurd worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven