Verschrikkelijk eenzaam.

04-07-2019 23:03 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil hier graag mijn verhaal doen hoop wat advies te krijgen..
Het lukt mij niet om een normaal leven te te leiden.
Nog maar kort geleden is er vastgesteld dat ik een licht verstandelijke beperking heb.
Alle hulp die ik zou moeten krijgen, word pas eind dit jaar opgestart ivm met een wachtlijst.
Ik ben ten einde raad! Ik drink meer dan goed voor me is, ik heb geen contact meer met familie heb geen vrienden dus verschrikkelijk eenzaam.

Ik ben een meid van midden 20 en ik heb echt een kutleven al zeg ik het zelf.
Hulp is aangevraagd. Maar wat doe ik in de tussentijd?! Ik weet het echt niet meer...
Ik probeer echt om dingen te ondernemen maar ik haal nergens plezier uit. Ben echt compleet vastgelopen.
Met mensen omgaan vind ik ook een hel, in de zin van dat ik sociaal contact erg moeilijk vind. En daardoor dichtklap en overkom als een arrogant persoon. Zo zie ik mezelf in ieder geval.

Hoe kom ik hier uit?
Zit al jaren in deze psychische ellende en word er langzamerhand gek van. Ik kan er geen touw meer aan vastknopen.
TIps en adviezen zijn erg welkom.

Kan mezelf niet goed verwoorden dus misschien dat m'n verhaal een beetje onduidelijk is.
In plaats van je tijd te besteden aan wachten, op hulp in dit geval, zou je ook je tijd kunnen besteden met het sluiten van vriendschap met jezelf. Dat komt misschien vreemd op je over, maar als je dat doet, dan heb je niemand meer nodig om je niet eenzaam te voelen, dan ben je je eigen beste vriendin en dan zul je zien dat het steeds fijner wordt om dingen te ondernemen in je eentje en terwijl je dat doet komen er vanzelf mensen op je pad waar je je dan wel ontspannen bij voelt, omdat je dan goed in je vel zit.
Neem die beperking niet te zwaar op, want dat is niet wie je bent, dat is wat je hebt en dat is iets heel anders. Je bent toch ook geen gebroken been als je dat hebt?
Neem het leven niet te zwaar voor jezelf, dat is helemaal nergens voor nodig.
Het is mooi weer. Ga dingen ondernemen, ga naar buiten, er is genoeg te doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bananahama,
Het kan niet zo zijn dat je pas eind dit jaar hulp krijgt. Heb je contact met het wijkteam in jouw woonplaats? Anders zou ik naar de huisarts gaan als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Heftig! Kun je jezelf vinden in de 'licht verstandelijke beperking'? Je schrijft namelijk best oké (een beetje chaotisch, maar dat is logisch want je schrijft het vanuit emoties) . Dat zegt niet alles, maar je doet me gewoon niet denken aan iemand met een licht verstandelijk beperking. Al kan ik dat eigenlijk natuurlijk zo niet zeggen van achter m'n computer.
Waarom vind je het contact met andere mensen moeilijk? Is dat omdat je moeilijk kan verwerken wat ze zeggen of...?

Tip: laat ook even kijken hoe je er qua gezondheid voorstaat. Zelf heb ik bijv. neuroborreliose, kan rare klachten geven in het hoofd, ook dingen als een vitamine-tekort of juist toxische/giftige waardes van vitamines. Ik heb er verder niet zoveel verstand van maar gewoon een paar voorbeelden van fysieke klachten die zich uiten in (onder andere) psychische/cognitieve problemen. Misschien ligt daar geen volledige oorzaak, maar misschien is er wat winst te behalen.

Zijn er dingen in je leven die je wél goed voor elkaar hebt? Al is het maar 1 klein ding: prijs jezelf ervoor dat je dat toch maar mooi bereikt hebt. Is er iets waar je met een beetje trots op terugkijkt? Hou dat vast, zodat je wat geloof houdt dat je langzamerhand je leven op de rit krijgt.
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 04-07-2019 23:52
4.96% gewijzigd
patchouli_ schreef:
04-07-2019 23:47
Hoi Bananahama,
Het kan niet zo zijn dat je pas eind dit jaar hulp krijgt. Heb je contact met het wijkteam in jouw woonplaats? Anders zou ik naar de huisarts gaan als ik jou was.
Oh jawel hoor, ik moest bijna een jaar wachten en dat was via de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
:hug: knuffel voor jou omdat je je zo vervelend voelt.

Je kunt natuurlijk ook terug naar de huisarts om aan te geven dat het niet gaat. Dat je eenzaam bent en slecht voor jezelf zorgt. Je huisarts kan je vast doorverwijzen naar een lokale vrijwilligersorganisatie of andere steunpunten.

Ik weet verder niet hoe je situatie is, maar als je mensen moeilijk vindt, is een dier misschien wat? Dat kan van bewerkelijk naar relatief makkelijk. Misschien kun je bij een asiel om advies vragen. Beesten zat in de opvang. Of daar vragen of je dieren aandacht kunt geven. Ben je nuttig bezig en heb je niet al teveel menselijk contact.

Ik zou in je contact met mensen ook aangeven dat je het moeilijk vindt en dat je vaak dichtslaat. Dan snappen ze je alvast iets beter.

Veel sterkte en hou vol! Het wordt beter!
Alle reacties Link kopieren
ippy schreef:
05-07-2019 00:32
:hug: knuffel voor jou omdat je je zo vervelend voelt.

Je kunt natuurlijk ook terug naar de huisarts om aan te geven dat het niet gaat. Dat je eenzaam bent en slecht voor jezelf zorgt. Je huisarts kan je vast doorverwijzen naar een lokale vrijwilligersorganisatie of andere steunpunten.

Ik weet verder niet hoe je situatie is, maar als je mensen moeilijk vindt, is een dier misschien wat? Dat kan van bewerkelijk naar relatief makkelijk. Misschien kun je bij een asiel om advies vragen. Beesten zat in de opvang. Of daar vragen of je dieren aandacht kunt geven. Ben je nuttig bezig en heb je niet al teveel menselijk contact.

Ik zou in je contact met mensen ook aangeven dat je het moeilijk vindt en dat je vaak dichtslaat. Dan snappen ze je alvast iets beter.

Veel sterkte en hou vol! Het wordt beter!
Ik dacht ook meteen aan asiel/dieren. Doen TO ! En veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Een positievere instelling zal je leven veranderen
Vraag bij je huisarts om een afspraak met de POH.
Alle reacties Link kopieren
En oja ik drink ook alcohol meer dan goed voor me is. En heb enorm veel boosheid in me. Naar mezelf maar ook naar compleet vreemde mensen.
Ik kan me echt irriteren aan de meest kleine dingen/mensen.
En iedere dag zwaar chagerijnig. Word er zelf gestoord van.

En het is niet even een kwestie van positief denken. Want het lijkt of ik daar gewoon niet tot toe in staat ben.

En wat heeft het voor zin om weer naar de huisarts te gaan??
Ik heb zelfs gebeld naar de instantie die me verder zou moeten helpen maar daar word ik afgewimpeld met de reden dat er een wachtlijst is van hier tot en met tokyo.

Eropuit gaan, een boek lezen leuke dingen doen vanalles geprobeerd. Maakt geen ene reet uit voel me daarna nog steeds zwaar klote.

Ik ben aan het overleven ipv van leven en ben het kotsbeu

Ik denk ook dat niemand de gouden tip heeft maar m'n verhaal doen is al iets....
Alle reacties Link kopieren
Je isoleert jezelf van de buitenwereld stop met drinken en drink alleen op gelegenheden.
Drinken maakt je emoties sterker
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
04-07-2019 23:49
Heftig! Kun je jezelf vinden in de 'licht verstandelijke beperking'? Je schrijft namelijk best oké (een beetje chaotisch, maar dat is logisch want je schrijft het vanuit emoties) . Dat zegt niet alles, maar je doet me gewoon niet denken aan iemand met een licht verstandelijk beperking. Al kan ik dat eigenlijk natuurlijk zo niet zeggen van achter m'n computer.
Waarom vind je het contact met andere mensen moeilijk? Is dat omdat je moeilijk kan verwerken wat ze zeggen of...?

Tip: laat ook even kijken hoe je er qua gezondheid voorstaat. Zelf heb ik bijv. neuroborreliose, kan rare klachten geven in het hoofd, ook dingen als een vitamine-tekort of juist toxische/giftige waardes van vitamines. Ik heb er verder niet zoveel verstand van maar gewoon een paar voorbeelden van fysieke klachten die zich uiten in (onder andere) psychische/cognitieve problemen. Misschien ligt daar geen volledige oorzaak, maar misschien is er wat winst te behalen.

Zijn er dingen in je leven die je wél goed voor elkaar hebt? Al is het maar 1 klein ding: prijs jezelf ervoor dat je dat toch maar mooi bereikt hebt. Is er iets waar je met een beetje trots op terugkijkt? Hou dat vast, zodat je wat geloof houdt dat je langzamerhand je leven op de rit krijgt.
Ja ik loop al heel m'n leven tegen dingen aan die 'normale mensen' met gemak kunnen.
Het lukt me gewoon niet te functioneren in het dagelijks leven en de maatschappij. Ik weet zelf dondersgoed dat ik niet op hoog niveau functioneer en dat maakt me boos en depressief.

En geen idee waarom dat contact met andere mensen zo moeilijk is. Ik kan m' n vinger er niet op leggen. Ik snap het zelf niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Eefje1985x schreef:
05-07-2019 02:17
Je isoleert jezelf van de buitenwereld stop met drinken en drink alleen op gelegenheden.
Drinken maakt je emoties sterker
Ja maar als ik niet drink is het probleem echt niet opgelost
Alle reacties Link kopieren
En de huisarts wil me geen medicijnen geven totdat er een behandeling is gestart.

Echt... moet ik zolang wachten op hulp? Totdat ik helemaal doordraai?
Alle reacties Link kopieren
Het is een begin en leer jezelf te accepteren zoals je bent.
Je kunt overal wel problemen in zien maar bekijk dingen nou eens positief .
Je klinkt namelijk een beetje depressief
Alle reacties Link kopieren
Bananahama schreef:
05-07-2019 02:19
Ja maar als ik niet drink is het probleem echt niet opgelost
En met (veel) alcohol drinken los je al helemaal niks op. Sterker nog, het wordt er alleen maar erger van.
Bananahama schreef:
05-07-2019 02:19
Ja maar als ik niet drink is het probleem echt niet opgelost
Wel drinken lost het probleem ook niet op lieverd...
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens psychologische hulp gehad?
Het klinkt als dat je dat best wel kan gebruiken.
Je kunt gratis online hulp krijgen bij je alcohol gebruik.
https://www.jellinek.nl/behandelingen/b ... p-alcohol/

Dus daar zou je mee kunnen beginnen. Als dat niet lukt omdat het te lastig is heb je het in ieder geval geprobeerd .
Nu is vastgesteld dat je een beperking hebt zou je ook via stichting mee eens kunnen kijken.
Ik vond het schandalig dat je zolang moet wachten en kan het verder vinden in het advies van Cateautje.
Bananahama schreef:
05-07-2019 02:35
En de huisarts wil me geen medicijnen geven totdat er een behandeling is gestart.

Echt... moet ik zolang wachten op hulp? Totdat ik helemaal doordraai?
Nee, want je kunt een afspraak maken met de Praktijkondersteuner (POH) van de huisarts. Bij hem of haar kun je in ieder geval je ei kwijt, word je gezien, tot elders je behandeling start.
Echt doen! Sterkte.
Bananahama schreef:
05-07-2019 02:19
Ja maar als ik niet drink is het probleem echt niet opgelost
Ja maar = nee, want...

En ja, drinken is een onderdeel van het probleem. Alcohol versterkt stemmingen. Dus stoppen met drinken is wel degelijk op de lange termijn een onderdeel van de oplossing.
Daarnaast kun je met je zorgverzekeraar bellen en vragen of zij kunnen bemiddelen. Daarnaast heb je kans dat zij ook vrij gevestigde therapeuten vergoeden, daar zijn er genoeg zonder wachtlijst.
Online kun je veel gratis ondersteuning krijgen. Zoals boven genoemd: de jellikliniek bijvoorbeeld. Daarnaast heb je ook nog diverse gratis hulptelefoonnummers.
En de ha is wel degelijk een goed idee. Tegenwoordig hebben zij praktijkondersteuners en zijn er juist om met je mee te denken, je aan te horen, voorzien van praktische tips enz.
Alle reacties Link kopieren
Op Spotify kun je gratis luisteren naar lessen van Tony Robbins. Is wel in het Engels. Hij heeft een heel plan om de boel op de rit te krijgen, inclusief echte acties die je elke dag kunt nemen. Probeer het een week. Wie weet scheelt het.

Gezond leven, sporten en veel buiten. Dat zou helpen om je je beter te laten voelen. Neem/leen een hond of wandelkat en ga er op uit. In elk geval de hond blij! En wie weet knap jij er ook van op.
Alle reacties Link kopieren
Bananahama schreef:
05-07-2019 02:19
Ja maar als ik niet drink is het probleem echt niet opgelost
Ken je dat mopje niet van die man die drinkt, en dan zegt: Ik drink om mijn problemen te verdrinken, maar ik kom er achter dat mijn problemen kunnen zwemmen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je arts wil geen medicatie voorschrijven zeg je.
Heeft de arts wel geuit dat je die eventueel nodig zou hebben of wil hij/zij dit überhaupt niet, of weet de arts het niet omdat hij dat aan de hulp eind van het jaar overlaat?

Een arts moet kunnen beoordelen wat jij eventueel nu (alvast) nodig hebt.
Zijn je klachten ook angstgerelateerd?
Lees dat je down bent dit kan een depressie, burnout o.i.d. zijn wat ook weer andere klachten kan veroorzaken zoals bv verwaarlozing of moeite met andere issues.

Vind dat de huisarts meer hulp kan bieden persoonlijk.
Heb misschien geluk met mijn huisarts maar zij zou mij niet laten zitten heb ik ervaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven