Spontaan uren lang onzeker en piekeren

11-07-2019 02:29 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben in de enige die soms ineens spontaan uit het niets mezelf zo verschrikkelijk slecht kan voelen. De hele dag niks aan de hand en ik kom thuis en ga zitten en alles word me te veel. Ik begin ineens met piekeren over of mijn vrienden wel oprecht zijn, of de baan die ik nu heb me wel goed doet, of ik wel knap genoeg ben, over een opmerking die ik 5 jaar terug gemaakt heb ineens intense spijt hebben, allemaal problemen zien en de oplossing maar niet weten. Ineens weet ik over niks en niemand meer wat ik er mee aan moet, heb ik het gevoel dat ik nergens nuttig voor ben, niks toevoeg en iedereen een hekel aan me heeft. Dit gevoel blijft uren lang hangen en als ik de volgende dag opsta is er niks meer aan de hand. Ik vind het zo vervelend dat ik me dan zo naar voel en mijn hele mindset gewoon error heeft. Ben ik de enige die hier last van heeft? Waar kan dit door komen? Xx
Alle reacties Link kopieren
Ja ook best vaak dat ik me daardoor
dan instabiel voel.:: Vooral voordat ik ongesteld moet worden dan komt alles heel heftig binnen .. idd allemaal negatieve gedachtes die dan door je hoofd gaan.. veel janken... Hoe oud ben jij?
Ik denk zeker niet dat je de enige bent!
Ik heb het vooral als ik heel moe ben, of niet kan slapen. Ik kan dan een hele negatieve gedachtenstroom krijgen. Zo maar overdag heb ik het gelukkig nooit. Maar toevallig had ik er het met een vriendin over die het regelmatig een aantal dagen heeft, waarna het weer opklaart.
Bij mij heeft het zeker ook te maken met mijn cyclus, en dus hoe druk ik ben, stress en vermoeidheid werken het in de hand.
Ik kan mij er tegenwoordig redelijk goed voor afsluiten en bedenken dat ik lief voor mijzelf moet zijn en gewoon vroeg mijn bed in moet. Lukt dat jou ook?
Alle reacties Link kopieren
Wat helpt:
wandelen voor het slapen gaan, tijdens het wandelen al je gedachten al eens de revue laten passeren

een schrijfblokje naast je bed, en daar schijf je op, waar je je druk om maakt:
- Morgen denken of Janneke me echt niet aardig meer vindt
(en dan hoef je er dus nu niet aan te denken)

twee paracatemollen, paracetamol heeft het rare bij-effect, dat het ook emotionele'pijn' verzacht.
Ja ik heb het ook wel eens, is volkomen normaal TO.
Je verstand is een denk-machine, denken is wat het doet.
Gevoelens worden vervolgens veroorzaakt door gedachten.

Wat ook helpt is meditatie, zeker als je niet slapen kan door het gepieker.
Zijn apps voor, ik vind smiling mind erg fijn.

Lila: dat wist ik helemaal niet, dat je rustiger word van paracetamol.
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
11-07-2019 08:05

Lila: dat wist ik helemaal niet, dat je rustiger word van paracetamol.

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/pa ... ~baa090d4/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven