Mezelf even niet zijn

15-07-2019 22:09 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of er mensen zijn die dit herkennen.

Ik voel me al bijna een week niet mezelf. Vooral niet op mijn werk. Normaal ben ik de vrolijkheid zelf. Maar ik kan even niets hebben. Ik heb geen zin in een praatje met collega's, mensen zitten snel in mijn irritatie en het liefst zit ik lekker alleen thuis zonder iemand om me heen (behalve míjn vriend dan) Normaal vind ik de pauzes op het werk leuk, maar vandaag ging ik in kantoor zitten omdat ik er even geen zin in had.

Nu heb ik de afgelopen weken erg veel gewerkt en steeds maar een losse vrije dag gehad (Ik werk in de zorg). 2 weken terug werd het me even allemaal te veel en heb ik me ziek moeten melden voor een dagje. Daarna ging het wel weer. Maar ik merk nog steeds dat ik even helemaal klaar ben met het werk.... En dat heb ik normaal niet zo snel. Gelukkig heb ik over 6 weken vakantie. Dus tot die tijd nog even doorbikkelen.

Moet ik me hier zorgen om maken? Ik voel me verder wel redelijk oké. Alleen vooral: mezelf even niet meer. En ik moet ook ongesteld worden dus dat zal er ook zeker mee te maken hebben.

Ik vraag me af of ik hier iets mee moet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, rustig aan. Zorg is zwaar en je lichaam is helder.
Alle reacties Link kopieren
Nee leren zeggen.....

Zoals zoveel van mijn zorgcollega's... sterkte!
Leer nee zeggen. En blijf je grenzen bewaken.
Ik ken het, ik heb ook in die periode gezeten. Ik ging maar door en door, wilde er voor de bewoners zijn. Ik durfde me niet ziek te melden omdat er al zoveel collega's ziek thuis zaten.
Toen ik zelfs van een dagje pretpark niet meer kon genieten, wist ik dat het niet langer kon.
De volgende dag ziekgemeld, maar het heeft echt een paar maanden geduurd voordat ik weer mezelf een beetje terugvond.

Inmiddels heb ik ook een stap teruggedaan. Ik werk wel in de zorg, maar dan in een andere tak. Het werk is onder mijn niveau maar ik heb geen seconde spijt van deze beslissing. Ik heb vaste dagen, waardoor ik weer in een fijn ritme kom.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad nee leren zeggen is heel belangrijk.
Je hebt altijd collega's die door en door gaan WANT we doen het toch voor de patiënten, cliënten of bewoners.
Streef hier niet na. Want idd als je zo gaat denken dan ga je over je streep heen en je hebt alleen jezelf er mee tenslot.

Zorg mensen kunnen oh zo goed voor anderen zorgen maar voor je zelf zorgen is véél belangrijker.
Ik zeg altijd maar zo: voor jezelf zorgen doet niemand voor je, dat zal je écht zelf moeten doen. Voor anderen zorgen doen er genoeg..
Alle reacties Link kopieren
Ook dat ben jij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Stress treedt op na een bepaalde hoeveelheid tegenslag gestapeld te hebben. Het is een bepaalde drempel waarna onverwachts een grote hoeveelheid adrenaline in je bloed wordt gestort. Maar dat maakt je ook minder slim dus daardoor kan je juist minder goed problemen oplossen.

Mensen lossen problemen op met hun verstand maar je lichaam reageert op een primitieve, dierlijke manier, waar je juist niets mee bereikt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
16-07-2019 08:42
Ook dat ben jij.
Precies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven