enthousiast; onder de mensen zijn doet mij goed

21-07-2019 19:56 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch een positief lichtpuntje.
En wil mijn verhaal even kwijt.

Ik loop al vanaf 2011 met psychische problemen, maar gelukkig niet zo extreem als in het begin.
En vooral heel wisselend, waarbij ik 2 jaar stabiel was. In de tijd dat ik stabiel was, had ik leuk werk. Maar helaas ook regelmatig terugvallen en dat was voornamelijk als ik weer een tijd thuis zat. Heb veel op mijn kerfstok gehad van trauma's, tot depressie en sucidie gedachten.
En vooral veel last van stress gehad.

Begin dit jaar werd er verteld dat ik trekken van een borderline bij mij vastgesteld. Omdat ik daarvoor weer veel last had van stemmingswisselingen. Maar daar zie ik mezelf niet in.
Maar wel therapie gehad en uiteindelijk heb ik ook dit jaar een eetstoornis gekregen, wat zich uit in af en toe eetbuien tot extreem lijnen. Maar daar krijg ik binnenkort hulp voor.

Ik werk nu gelukkig wel al 1.5 jaar als huishoudelijke medewerkster bij cliënten thuis en dat vond ik het Begin wel fijn. Omdat ik meestal alleen was als een cliënt aan het werk was en soms samen met een cliënt. Maar sinds een korte tijd voel ik me de laatste tijd slechter. Er wordt een nieuwe locatie gebouwd waar cliënten komen te wonen. In mei werd gevraagd of ik daar misschien ook wou werken. Toen had ik gezegd dat ik er over na moest denken en uiteindelijk toch nee gezegd.

Maar sinds afgelopen woensdag heb ik daar 1 keer gewerkt, omdat ik vanaf januari te weinig uren heb gewerkt dan waar ik een contract voor heb getekend. En daar nu elke woensdagmiddag moet werken.
En echt, het deed mij zo goed. Ik vond het leuk omdat ik daar gewoon onder de mensen was en contact had met collega's etc. Terwijl ik dat echt heb gemist. Ik bloeide op en sindsdien heb ik gewoon weer energie en kijk ik er na uit om er weer heen te gaan.

Ook met een collega er over gehad die mij had ingewerkt en ze zei gewoon vragen. Ook omdat ik merk dat ik meer vastigheid wil omdst ik nu heen en weer moet naar cliënten en vaak ook tussendoor veel thuis ben.

Leidinggevende kwam langs en ik heb en optie omhoog gegooid van of het geen optie is dat ik daar iets vast krijg. En bij de cliënten weg ga. Ik zei het ligt niet aan de cliënten, maar wil gewoon wat vastigheid en ik vind het hier zo leuk. Heb de contacten etc ook gemist en ik merk dat dit mij ontzettend goed doet, onder de mensen zijn. Hij zei ik zie het je straalt helemaal.

Hij zou gaan overleggen met de teamcoach of ze daar nog iemand konden gebruiken. Maar is die nu eerst op vakantie.

Ik hoop gewoon echt dat het kan, maar wil ook niet te enthousiast zijn, straks kan het niet en ben ik teleurgesteld.
Ik had niet verwacht dat het mij zo goed zou doen, onder de mensen zijn, wat contacten etc. Daardoor voel ik mij nu een stuk anders.

Dit voelt gewoon als dat ik een sollicitatiegesprek heb gehad en nu wacht op de uitslag.

Waarom ik hiervoor een topic open? Gewoom omdat ik enthousiast ben en het dolgraag wil, maar ook niet te veel durf te hopen.

Toen ik een tijd weer problemen had en opeens ergens ging werken waar ik meer onder de mensen ben, merkte ik ook dat dat mij goed deed, meer energie kreeg en zelfverzekerd en meer gewaardeerd voelde.

Ik wou gewoon dit positiefs iets met jullie delen. Ik hoop gewoon echt dat ik op die nieuwe locatie vastigheid mag hebben. Want ik merk dat dat mij echt goed doet
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor je duimen dat het lukt.

Maar weet je, zelfs als het niet lukt, dan heeft dit jou iets heel waardevols gebracht. Namelijk het inzicht dat onder de mensen zijn jou goed doet. Wat er ook gebeurt, dat inzicht kun je meenemen om jouw (werkende) leven verder vorm te geven.
Wat fijn!
Ik hoop dat je daar mag blijven

Maar mss een idee om dit op te pakken?
Mss een sport of hobbyclub waarbij je ook onder de mensen bent
Alle reacties Link kopieren
Fijn hoor! En mochten ze nu geen plekje hebben, dan kun je misschien vragen of ze je in hun achterhoofd willen jouden voor als er een plekje vrij komt!

Ik hoop met je mee dat het gaat lukken!
Alle reacties Link kopieren
wat leuk!

ik ga ook voor je duimen, en idd, wat nummerzoveel zegt.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Famke,
Wat een leuk bericht!
En wat goed dat je zo positief reageerde op het kontakt met de mensen en onder de mensen zijn.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je blij verrast was met jezelf .
Zeker gezien dat je veel lastige momenten hebt gehad in het verleden.

Heel veel succes hiermee. Ik ga voor je duimen :daisy:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven