Niet thuis voelen in Nederland

30-07-2019 19:41 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop er al een hele lang tijd mee. Ik voel mij niet thuis in Nederland. Ik heb een huis (waar ik het overigens niet naar m'n zin heb qua wonen, maar ik kan ivm koophuis niet even 1 2 3 verhuizen), werk, studie, familie, paar vrienden, huisdieren. Je zal dus zeggen, je zit er goed bij. Dat klopt, daar mag ik niet over klagen. Maar ik voel mij er diep ongelukkig.
Ik ben een paar dagen weg geweest, naar het buitenland. Morgen helaas weer naar huis. Ik zie er als een berg tegen op! Weer 'thuis', weer in Nederland. Weer die dagelijkse sleur. Ik zou het liefst naar het buitenland verhuizen, ergens in alle rust wonen. Werken zal er natuurlijk ook moeten, dus ook dan heb je de dagelijkse sleur, maar het idee om in mijn favoriete land te wonen, echt ik droom er van!
Thuis in Nederland voel ik mij 5 van de 7 dagen in de week diep ongelukkig. Ik ben nu 6 dagen weg, en ik ben gelukkiger dan ooit! En nu, de laatste avond, de tranen komen weer met het idee morgen weer weg te moeten hier.
Ik maak mijn studie af in Nederland, duurt nog 2 jaar (ik hoop korter) en ik hoop daarna zo snel als het kan te kunnen verhuizen naar het buitenland.

Sorry, ik wou gewoon even mijn verhaal kwijt, aangezien niemand weet hoe ik mij werkelijk voel in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Wat houdt je tegen dan?
Een koophuis is geen excuus om je droom niet na te jagen. Ik ben ook geëmigreerd naar het buitenland en heb nog steeds een koopwoning in Nederland.

Overigens is niet alles in het buitenland beter. Ook daar heb je die sleur van 5 dagen in de week werken, huishouden doen, rekeningen betalen enz. Ik vind dat mensen het emigreren soms erg romantiseren. Echt wonen en werken in een land is anders dan vakantie vieren in een land.
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 30-07-2019 19:46
9.72% gewijzigd
De enige die van jouw leven een ondraaglijke sleur maakt, dat ben je zelf. Daar kan Nederland niets aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Kun je je studie niet in je favoriete land voortzetten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook. Binnenkort ga ik naar mijn ex-verloofde maar zie nu al op tegen de tijd dat ik dan weer terugkeer naar Nederland.
.
Alle reacties Link kopieren
En welk land wil je dan gaan wonen?
Kan je daar gaan werken en wel zo weinig dat je rustig kunt wonen daar?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nog even doorbijten en dan.........ligt de wereld aan je voeten
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je dat het NL is en niet je directe omgeving. Ooit ergens anders gewoond in NL?
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor het m’n moeder nog zeggen: ‘je neemt jezelf mee..’
.
Beste TO, realiseer je wel dat je altijd jezelf meeneemt.
Overal wordt het na een tijd gewoon. Ik denk dat je wat idealiseert.

Als je nu eens begon om mensen in vertrouwen te nemen waarom je in Nederland niet zo gelukkig bent, dat kan misschien helpen. Gedeelde smart = halve smart.

Sterkte hoor enneuh … 2x eens met cateautje.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij tegen houdt is dat ik niet zo goed durf. Ik laat wel mijn familie achter, die dag en nacht voor me klaar staan. Nieuwe mensen zal ik wel weer ontmoeten dan, want wil mij dan ook in de samenleving mengen, door te gaan werken en evt mijn hobby's hier oppakken (fotograferen onder andere).
Ik weet, het ligt ook aan mijzelf, ik probeer er natuurlijk ook wat van te maken zodat het leuk is, ben vaak genoeg weg van huis, niet alleen voor mijn werk, maar ook mijn hobby's.
Ik zou heel graag naar Frankrijk willen. Waar ik nu zit, de mensen zijn hier allemaal zo vriendelijk en open.
Ik ben alleen, dus financieel sta ik er ook alleen voor. Dus zomaar mijn huis verkopen en vertrekken, dat durf / kan ik niet. Emigreren is niet even iets wat heel makkelijk is waar je zo mee klaar bent. Nee daar gaat een hele tijd over heen. Dat ook in het buitenland het gewone leven door gaat, dat weet ik, en dat het niet even voor een vakantie is, weet ik ook. Maar in Nederland, iedereen die gehaast en gestresst is, redelijk op zichzelf (waar ik woon dan). Nee, is niet meer iets waarvan ik denk, hier ben ik gelukkig.
Als je dan toch nog een tijd vast zit aan Nederland zou ik eerst al maar een bak centen zien te vergaren. En Frans leren.


Niks garandeert je immers dat je daar dadelijk werk hebt én je hebt wel een dak boven je hoofd nodig.


En zorg dat je ook wat financiën achter de hand hebt voor moest het tegenslaan.
Terugkomen is financieel vaak nog moeilijker want je hebt werk, huis en haard achtergelaten en nergens recht op.
Alle reacties Link kopieren
Deels wel herkenbaar. Ik ben niet ongelukkig in nederland, ik weet alleen al van kinds af aan dat het niet per se mijn thuis is. Na een hele tijd gereisd te hebben met mijn partner (voor de kinderen kwamen) bezochten we op een gegeven moment een land waar ik mij direct wel thuis voelde. Dat gevoel is nooit over gegaan. Emigreren lukte helaas niet ivm strenge regels, mijn inmiddels man wilde wel net als ik. Nu is het meer dat ik weet dat dat thuis is en er ooit wel terugkom en dat geeft me genoeg rust. Die vraag waar ik dan wel hoorde is beantwoord.
Als de kinderen wat ouder zijn en de enorme reis goed aan kunnen gaan we met zijn vieren er naartoe.

Ts, realiseer je wel dat emigreren an sich niet gelukkig maakt denk ik. Sleur komt overal en je neemt jezelf idd mee. En heb je net als ik dan ook heel specifiek waar je naartoe wilt?
Alle reacties Link kopieren
wat denk je van in buitenland te gaan vinden???
Je bent vaak weg voor je werk maar thuis heb je geen rust in de kont.
Ik denk zo maar dat je overal na een paar jaar het zat bent omdat je dan een normaal rustig leven er oor terug krijgt.
Zoek eens uit waarom je zo ontevreden bent.
Alle reacties Link kopieren
Icetea, ik denk dat je wel een beetje romantiseert hoor maar ik snap je ook wel. Ik weet niet in welke regio je zit maar dat mensen gehaast en gestressed zijn dat herken ik hier in het buitengebied in Friesland echt niet hoor. Ik als import heb het daar wel eens moeilijk mee. Sta ik in de rij bij de Spar en dan gaat diegene voor mij een heel lulverhaal ophangen aan de kassamevrouw en dan hebben ze ook nog het lef om met contant geld te betalen! Dan moet ik mezelf soms weer even kalmeren en bedenken dat alles een tandje langzamer gaat dan in de stad waar ik vandaan kom.

Maar goed... het is nu een goede tijd om je huis te verkopen. En je familie... ach, zo ver is Frankrijk nou ook weer niet. Het is geen Australie of zo :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het deels eens met een aantal opmerkingen hier; je neemt jezelf mee en ook daar (welk land dan ook) heb je ook gewoon werk, huishouden etc. Dat verandert niet.

Wat ik zelf echter merk (wonen sinds een jaar in het buitenland) is dat ik hier echt gelukkiger ben. Ons leven (met 2 kleine kinderen) is een stuk relaxter en elk weekend/vrije dag voelt als vakantie, nog steeds. Dat heeft deels te maken met waar we wonen (het is altijd mooi weer en stranden om de hoek) maar ook met veel minder sociale drukte. Geen sociale verplichtingen hier, wat overigens niet wil zeggen dat we geen vrienden hebben hoor. Veel meer spontaniteit en niet weken van te voren plannen. Dat zijn dingen die ik prettig vind en waar ik gelukkig van word. Zon, zee, strand en zwembad dragen daar uiteraard heel erg aan bij.
Wat betalen met contant geld? Hoe durven ze.. :O
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me precies hetzelfde als jij. 2 jaar in het buitenland gewoond en terug gegaan vanwege familie maar ik zou het liefst morgen weer vertrekken. Ik probeer er voor mezelf het beste er maar van te maken maar dat gehaaste en prestatiedrang vind ik in NL niet zo leuk (in andere landen waar ze dit doen trouwens ook niet).
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
30-07-2019 20:06
Wat betalen met contant geld? Hoe durven ze.. :O
En soms maken ze ook nog een praatje met me. :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Foodisgood schreef:
30-07-2019 20:06
Ik voel me precies hetzelfde als jij. 2 jaar in het buitenland gewoond en terug gegaan vanwege familie maar ik zou het liefst morgen weer vertrekken. Ik probeer er voor mezelf het beste er maar van te maken maar dat gehaaste en prestatiedrang vind ik in NL niet zo leuk (in andere landen waar ze dit doen trouwens ook niet).
die prestatiedrang heb je overal in westen, of je moet gaan verhuizen naar de countrylife of afrika waar ze geen tijd kennen....
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
30-07-2019 19:51
Beste TO, realiseer je wel dat je altijd jezelf meeneemt.

Eens.

Ik kom ook best vaak in andere landen en daar voel ik me ook vaak fijn en gelukkig. Dat komt vooral omdat ik daar als toerist ben. Ander ritme, leuke dingen doen, nieuwe indrukken, niet hoeven werken, kunnen uitslapen, vaak goed weer.

Maar ik ben tegelijkertijd heel blij dat ik in NL woon. Hoe meer ik van de wereld zie, hoe meer ik NL ga waarderen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik hoop trouwens dat je wel een opleiding hebt / bezig bent en een toekomstige job die je op 't platte land kan doen?

Want in pakweg Lyon of Marseille is 't leven even hectisch dan in Rotterdam.


Als je trager wil gaan moet je naar 't platte land en daar is dan weer nauwelijks een job te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven