Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Happy nieuw topic!!

Hopelijk klopt het dat de herfst voor de deur staan. Milieutechnisch natuurlijk niet al te best. Maar, ik hoop dat het komende weken flink gaat regenen zodat de natuur weer een beetje op kan leven!
aardbei_86 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 16:44
Reden: Spatie te veel
0.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zal zo nu en dan ook weer meeschrijven!

Wat mij betreft is het dit jaar redelijk goedgemaakt ten opzichte van vorig jaar!
We gaan in elk geval een paar lekkere weekjes tegemoet en over 3 weken is het al (meteorologische) herfst!! :cheer: :yes:

Ik heb trouwens het meeste moeite met het felle licht en de onontkoombaarheid van de zon. Ik kan zelfs 40 graden nog wel een paar dagen aan, zolang het maar bewolkt is.
Maar dag in dag uit van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat die felle zon vind ik vreselijk. Ik knijp de hele dag met mijn ogen, het verbrandt mijn huid (ik heb nu al lelijke pigmentvlekken) en ik krijg gewoon geen rust.
En nu het steeds bewolkt --> zon --> bewolkt --> zon is wordt het ook niet beter. Zodra het bewolkt is denk ik 'hè lekker, de gordijnen kunnen open, eindelijk rust aan mijn ogen', en dan 5 minuten later kunnen ze weer dicht door die fikkende bal. :wtf:

Van de term 'indian summer' krijg ik trouwens wel zure oprispingen :P
Alle reacties Link kopieren
Waar ik vooral een hekel aan heb is dat verplichte buiten zitten. Het is lekker weer, dus mensen verwachten dat je dan gezellig buiten komt zitten. Laar me mijn eigen ding gewoon lekker doen.

Over dat felle licht ken ik wel, ik doe al snel mijn zonnebril op omdat ik anders loop te knijpen met mijn ogen.
Ik ga elk jaar op vakantie in Zuid-Frankrijk en als ik dan wakker wordt met wolken ipv dat felle licht ben ik gewoon blij. Dan ga je toch wat sneller iets ondernemen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet eerder gereageerd in deze topics, maar wel veel meegelezen.
Fijn dat er gelijkgestemden zijn, ben blij met dit topic!.
Ik voel me meestal extra depri in de zomer, kan niet tegen de zon, het felle lange licht, de warmte, de "druk" om gezellig naar buiten te gaan en wat te doen, kwetterende mensen, niet kunnen ontsnappen aan de hitte, enz.
Dus ik zat voornamelijk binnen met de gordijnen dicht het uit te zitten.
Herfst is mijn favo jaargetijde. Heerlijk!.
Ik ben blij met jullie en dit topic!
Happy new topic, ben ook weer van de partij.

Afgelopen week viel me qua temperatuur toch weer tegen, heb aantal keren midden op de dag met airco aan op slaapkamer op bed gelegen (mobiele airco, verder staande ventilator in huis)

Man is juist van het gordijnen open, en is s ochtends als eerste beneden. Als ik dan kom ga ik de lamellen weer op standje ‘direct zonlicht tegenhouden’ zetten en vindt hij het weer te donker. Maar goed dat hij morgen weer naar z’n werk gaat! (ik werk vnl vanuit thuis)
Alle reacties Link kopieren
Het weerbericht bij ons in de regio is: de hele week regen en max 21 graden. Kan mijn geluk niet op! Geniet allemaal van deze herfstachtige week!
Happy new topic! :high5:

Fijne temperaturen deze week ja. Heb er zin in. De regen dan weer iets minder omdat ik veel naar werk moet fietsen. Duimen dat ik tussen de buien door kom.
Geniet ervan allemaal. Woensdagnacht zelfs maar 11 graden zag ik. Ga mijn dunne dekbed maar weer in de hoes doen ipv eruit. Slaap nu onder een laken met het dekbed aan mijn voeteneinde.
Ik doe ook weer graag mee!

We worden verwend met deze temperaturen! Ik ben zo veel actiever, vind het heerlijk.
Ik meld mij ook weer!

Wat een fijne week hebben we in het vooruitzicht! :rolling:
:bye: Ik ben er nog!

Ik heb een paar heel drukke weken achter de rug en had geen zin of energie om het forum te bezoeken. We zijn net terug van een heerlijk vakantie en de drukte is afgenomen, dus ik kan er weer tegen aan.

Hoe is het met iedereen? Hebben jullie de hitte goed doorstaan? Ik heb veel bij te lezen geloof ik, dus dat ga ik maar even doen!
Alle reacties Link kopieren
Nou, waar blijft die beloofde herfst?
Alleen nog maar zon gehad hier, had echt gehoopt op een bewolkte en regenachtige dag. Voorlopig is het eerder tegenovergesteld.
Alle reacties Link kopieren
Hier regent het af en aan wat, heerlijk. Had gisteren nog een stel gekken die pal onder mijn raam gingen barbecuen, dat zal ze vandaag niet meer lukken :puh: .
Ga vanavond lekker even wandelen, genieten van het betere weer en de rust.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen regen, maar wel bewolking en maar 20 graden. Heerlijk!
Hier alleen maar zon. In de schaduw met de wind is het wel lekker, in de zon is het bloedheet. Wachten op regen. Even een regendansje doen. :jump:
Wat een heerlijk weer zeg! Hier waait het nog lekker en komen er grote, donkere wolken voorbij. Af en toe komt het met bakken uit de hemel, goed voor de natuur! En in huis koelt het ook goed af. Als ik de 14-daagse weersvoorspelling bekijk, word ik echt heel vrolijk :cheer2:
Nectarinepit schreef:
12-08-2019 11:31
:bye: Ik ben er nog!

Ik heb een paar heel drukke weken achter de rug en had geen zin of energie om het forum te bezoeken. We zijn net terug van een heerlijk vakantie en de drukte is afgenomen, dus ik kan er weer tegen aan.

Hoe is het met iedereen? Hebben jullie de hitte goed doorstaan? Ik heb veel bij te lezen geloof ik, dus dat ga ik maar even doen!

Heey, leuk dat je er weer bent. Welkom terug! :bye:

Fijn dat de vakantie zo goed was en dat het nu weer minder druk is. Was het op je vakantieadres niet heel erg warm? Was toch iets heel anders dan vorig jaar. :)
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
12-08-2019 12:59
Nou, waar blijft die beloofde herfst?
Alleen nog maar zon gehad hier, had echt gehoopt op een bewolkte en regenachtige dag. Voorlopig is het eerder tegenovergesteld.
Hier juist hetzelfde al sinds deze ochtend volop zon niet dat het overdreven warm is maar ik had gewoon iets anders verwacht ... het is nu wachten op de regen

Moet wel zeggen dat het afgelopen nacht en deze ochtend lekker fris was het was binnen zelfs afkoelt tot 19.5 graden
Yes, de eerste druppels vallen! Regendans heeft geholpen. Laat het noodweer maar komen. :yes:
Alle reacties Link kopieren
Hier net een dikke plensbui van een kwartier + onweer.
Gelukkig nu weer droog, moet namelijk zo naar de kapper en heb alleen maar een vest.

Ik heb wel een regenjas, maar die is best wel dik met van dat nepbond erin, beetje warm met 20 graden
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
12-08-2019 12:59
Nou, waar blijft die beloofde herfst?
Alleen nog maar zon gehad hier, had echt gehoopt op een bewolkte en regenachtige dag. Voorlopig is het eerder tegenovergesteld.
Nou dit inderdaad. Hier 23 graden en zonnig. Wat nou herfst.. Ik hoop dat er nog wat komt
Hier schijnt de zon ook alweer. En zodra de zon schijnt, is het gelijk weer hoogzomer. Ach, zijn de zonaanbidders weer tevreden zullen we maar zeggen.
-Akeleila- schreef:
12-08-2019 14:08
Heey, leuk dat je er weer bent. Welkom terug! :bye:

Fijn dat de vakantie zo goed was en dat het nu weer minder druk is. Was het op je vakantieadres niet heel erg warm? Was toch iets heel anders dan vorig jaar. :)

Dank je. :)

Het viel reuze mee! De warmste dag was 25 graden. Het was wel zonnig, maar we zijn de bergen ingetrokken en daar veel wandelingen gemaakt. In de bossen was het daar rond de 20 graden. Heerlijk dus.

Is er nog puppynieuws?
Heel de week onder of rond de 20 graden, lekker hoor!

En komende nachten worden echt behoorlijk koel/koud, 11 graden! :cheer:
Nectarinepit schreef:
12-08-2019 15:06
Dank je. :)

Het viel reuze mee! De warmste dag was 25 graden. Het was wel zonnig, maar we zijn de bergen ingetrokken en daar veel wandelingen gemaakt. In de bossen was het daar rond de 20 graden. Heerlijk dus.

Is er nog puppynieuws?

Oh, dat viel inderdaad erg mee dan. Gelukkig daar dus niet ook tegen de 40 graden. Bij die temperaturen kun je tenminste nog iets doen. Klinkt als een hele fijne vakantie.

En pup komt komende zaterdag! Kan hij meteen wennen aan regen. Onze vorige hond had de eerste maanden van zijn leven geen regen meegemaakt en was niet te bewegen mee te lopen toen het uiteindelijk toch een keer regende. :D
Alle reacties Link kopieren
Ja de regen is hier net gearriveerd zelfs een donderslag en meteen een aantal graden frisser :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven