Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Elf12345 schreef:
13-08-2019 11:42
Ohh toen ik vanochtend de deur uitstapte voelde het echt als oktober. Behoorlijk fris, alles natgeregend (dus heerlijke geur) en een waterig zonnetje dat al niet meer super hoog staat. Zo te lezen hier verschilt het door het land heen nogal maar het voelde en rook echt als herfst (en dan ook de tuin nog vol met gevallen bladeren en eikeltjes). Kreeg echt zin om het huis in herfst-stijl te decoreren :lol: Dat vind ik altijd zo heerlijk!
Doen jullie dat ook? Allemaal paddenstoelen en kaboutertjes en herfstblaadjes enzo. Echt jammer dat de Xenos hier niet meer zit, dat was heerlijk rondstruinen tussen de decoraties :-) :) Nu ik er toch aan denk, iemand nog tips voor fijne winkels om dat soort moois te vinden? :hihi:

Ja ik doe dat ook! Ik heb twee jaar geleden wat dingen bij de Action gehaald, slingers met herfstbladeren enzo.
Alle reacties Link kopieren
Al heel veel eerder donker dan een maand geleden fijn :flirting:
Qua weer was het een topdag vandaag. Gewandeld in de regen, dat was fijn. Af en toe piepte de zon erdoor en het heeft hier ook nog geonweerd.
En die temperatuur! Ik kan gewoon weer naar buiten zonder bang te hoeven zijn voor de "hitteklap". Deur en raam de hele dag open gehad, nu is het nog "maar" 21 graden binnen.
Wat zou het fijn zijn als het elke zomer zo zou zijn. Dan neem ik zo'n hitteweek wel voor lief.
Alleen jammer dat er mensen zijn die nu denken dat het toch wel meevalt met de opwarming van de aarde. En dat er mensen zijn die nog steeds liever hebben dat het niet regent. Face it: onze natuur heeft regen nodig.
Alle reacties Link kopieren
8 graden vanochtend :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Oh hier zijn jullie :D
Wat heerlijk dit weer inderdaad!

Gisteren merkte ik ook echt dat het eerder donker werd :flirting: en je voelt de frisse lucht. Zo fijn!

Welkom terug Nectarinepit, leuk dat je weer meeschrijft!
Ik moet nog even alles nalezen maar het weer ziet er in ieder geval goed uit de komende weken :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Het is en blijft in mijn huis 25C. Tijdens de hittegolf was het max. 26.5, klopt niks van dat ding!
Alle reacties Link kopieren
En zo glijden we op een voor ons heerlijke manier richting herfst. Voor mij is dit genieten.
Neemt niet weg dat ik het triest vind voor mensen die nu op een camping in Nederland zitten en iedere keer natgeregend worden. Maar ach aan de andere kant is het al sinds april zomer.
AngelEyes0192 schreef:
14-08-2019 14:33
Het is en blijft in mijn huis 25C. Tijdens de hittegolf was het max. 26.5, klopt niks van dat ding!
Ook als je alles openzet? Dan blijft de temperatuur gelijk?
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
14-08-2019 17:18
Ook als je alles openzet? Dan blijft de temperatuur gelijk?
Dan daalt hij soms tot 24, maar zit weinig speling in. Ik focus er niet te veel op want het is hier binnen prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Yay wat leuk om te lezen dat jullie ook voor de herfst decoreren! Ik kom er helemaal van in de herfst-stemming haha, moet me inhouden om niet alvast aan de slag te gaan. De Action is echt een goede tip @RégineFilange, hopelijk kan ik daar ook van die mooie herfstslingers vinden :-D :-)

Hier regent het vandaag weer heerlijk! Vind het ook fijn dat het waterpeil zo weer wat op orde kan gaan komen (we zijn er nog niet, maar dit is stukken beter dan de hitte :D) Vannacht voor het eerst weer onder een (zomer) dekbed geslapen, dat was heerlijk! In geen tijden zo vast geslapen hmmm. Nu nog de switch naar de wintertijd en dus een uurtje langer kunnen slapen :p Aftellen maar :)
Dit is mijn weer! Wolken, zon, wind en af en toe regen. En ook nog warm genoeg om zonder jas buiten te zijn. En voorlopig blijft het zo, Ik ben blij! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is fris, met prachtige wolkenluchten en onverwachte stortbuien, het wordt alweer vroeger donker.... ik zit met mijn hoofd al helemaal in de herfst.
Ah hier zijn jullie!

Wij zijn weer terug van een heerlijke (en koele) vakantie in Noorwegen.
En...We hebben meteen weer een volgende vakantie naar Noorwegen gepland. We gaan van 27 december t/m 3 januari weer naar Tromsø in het hoge noorden van Noorwegen. En dat betekent poolnacht daar! :cheer:
Afgelopen december is ons dat ook heel goed bevallen, dus nu gaan we weer terug naar Tromsø.

Ik ben zo blij dat het over 15 dagen alweer september is, de zomer heeft nu wel echt lang genoeg geduurd.

Hoe is het met iedereen hier? :heart:
Heeft iemand trouwens al de eerste kerstdecoratie gespot in de Action?
Vorig jaar begon dat toch ook al in augustus? Ik werd daar toen zo blij van! :proud:
LAgirl82 schreef:
16-08-2019 11:55
Ah hier zijn jullie!

Wij zijn weer terug van een heerlijke (en koele) vakantie in Noorwegen.
En...We hebben meteen weer een volgende vakantie naar Noorwegen gepland. We gaan van 27 december t/m 3 januari weer naar Tromsø in het hoge noorden van Noorwegen. En dat betekent poolnacht daar! :cheer:
Afgelopen december is ons dat ook heel goed bevallen, dus nu gaan we weer terug naar Tromsø.

Ik ben zo blij dat het over 15 dagen alweer september is, de zomer heeft nu wel echt lang genoeg geduurd.

Hoe is het met iedereen hier? :heart:
Goed hoor, heel blij met het weer zoals het nu is :proud:
Alle reacties Link kopieren
Al heel de voormiddag regen of motregen en het waait lekker hoor :cheer:
Over 15 dagen is het september :cheer: :cheer2: :jump: :hello:
LAgirl82 schreef:
16-08-2019 11:55
Ah hier zijn jullie!

Wij zijn weer terug van een heerlijke (en koele) vakantie in Noorwegen.
En...We hebben meteen weer een volgende vakantie naar Noorwegen gepland. We gaan van 27 december t/m 3 januari weer naar Tromsø in het hoge noorden van Noorwegen. En dat betekent poolnacht daar! :cheer:
Afgelopen december is ons dat ook heel goed bevallen, dus nu gaan we weer terug naar Tromsø.

Ik ben zo blij dat het over 15 dagen alweer september is, de zomer heeft nu wel echt lang genoeg geduurd.

Hoe is het met iedereen hier? :heart:
Welkom terug. :) Noorwegen is echt een droom voor mij.

Heb zo'n zin in de herfst. Ongelooflijk dat ik een dag of 60 geleden zei dat het over 75 dagen september zou zijn. Nu nog maar 15, ieeeeeeeeeeeee. Yes :cheer2:
Het wordt volgend weekend 25 graden. :furious: .
Nog maar even genieten deze week. Vind zo'n omschakeling naar warm weer altijd wat moeilijker in deze tijd van het jaar.
Alle reacties Link kopieren
Vind ik ook... ben al helemaal in herfstmodus, komt die warmte nog een keer weer terug. Gelukkig wel met koelere nachten dacht ik en natuurlijk eerder donker. Maar richting september nog zo’n hitte-opstoot is altijd toch frustrerend
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
16-08-2019 11:57
Heeft iemand trouwens al de eerste kerstdecoratie gespot in de Action?
Vorig jaar begon dat toch ook al in augustus? Ik werd daar toen zo blij van! :proud:
Nee, niet gezien, maar wel herfstdecoraties! Ik word ook altijd weer blij als de herfstcollecties weer in de kledingwinkels hangen.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
17-08-2019 12:59
Het wordt volgend weekend 25 graden. :furious: .
Nog maar even genieten deze week. Vind zo'n omschakeling naar warm weer altijd wat moeilijker in deze tijd van het jaar.
Het is nog altijd zomer natuurlijk dus ik had wel verwacht dat er nog een periode met warm weer ging komen … en hou September altijd maar in het oog is al dikwijls geweest dat het dan tussen 25 en 30 graden was uiteraard duurt het dan niet meer lang voordat het echt herfst word.

Maar nu is het wel lekker genieten dus genieten!
FadeToBlack schreef:
17-08-2019 12:59
Het wordt volgend weekend 25 graden. :furious: .
Nog maar even genieten deze week. Vind zo'n omschakeling naar warm weer altijd wat moeilijker in deze tijd van het jaar.
Maar het kan nu niet zo lang meer duren, toch??? Dit vertel ik mezelf in ieder geval...
Anna2208 schreef:
17-08-2019 17:40
Maar het kan nu niet zo lang meer duren, toch??? Dit vertel ik mezelf in ieder geval...
Is ook weer zo :-D .
Aan volgend weekend wil ik nog helemaal niet denken, nu is het heerlijk buiten met die regen. :cheer:

En ja, eind augustus en ook in september kan het nog warm worden, maar de zon gaat wel al eerder onder (op 1 september om 20:29 uur), en het koelt s'nachts wel al meer af dus dat is dan wel een voordeel. Ik overleef het wel, is ook maar een paar dagen zie ik, daarna gaat het weer af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven