Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Maar voor mij is 1 september toch altijd wel een magische datum, dan begint de betere tijd van het jaar en gaan we snel naar de herfst en winter.
Voor mij is 1 september toch altijd een beetje een "feestdag" en dan maak ik meestal ook een lekkere stamppot klaar, ongeacht hoe warm het dan is buiten. :proud:
Goed idee LAgirl van die stamppot!
En ach, we krijgen volgende week dan wel een warm weekend, maar daarna gaat de temperatuur weer naar normaal. Alleen jammer dat we weer een periode zonder regen krijgen.
Ik heb twee collega's die niet lijken te kunnen functioneren als de zon niet schijnt. Die zijn bloedchagrijnig op dagen als vandaag. Gezellig hoor. Net alsof je niet naar buiten kunt als het bewolkt en wat koeler is. Het enige wat niet kan, is op het strand liggen, in de tuin zitten of buiten zwemmen. Waar maken die mensen zich druk om.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog even doorbijten vanaf donderdag temperaturen boven de 25 met als uitschieter 33 op zondag. Gelukkig wel koelere nachten.
Alle reacties Link kopieren
Deze week nog gehoord: Het is deze zomer nog geen zomer geweest (wetend dat het in mijn regio altijd warmer is dan in andere provincies in België) ik ben er maar niet op in gegaan
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijke dag. Super brak wel van een feestje maar gewoon de hele dag op de bank onder een dekentje!

Nog film tips? In de herfst/winter sfeer?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie zo op tegen het komende weekend. Bewonder jullie omdenken en optimisme ontzettend, kom er alleen nu zelf nog niet toe... Heb ook net (heel naïef) mijn zomerkleding opgeruimd omdat al mijn truien toch veel leuker staan in de kast :thunder: . Moet het weekend werken en werk ook nog eens in een branche waar het stormloopt als het warm is. Dat wordt weer uren ‘lekker weertje hé’ aanhoren.

Zo, dat was mijn zeikmomentje. Het is bijna 1 september en over niet al te lang gaat ook weer de wintertijd in!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
18-08-2019 13:50
Aan volgend weekend wil ik nog helemaal niet denken, nu is het heerlijk buiten met die regen. :cheer:

En ja, eind augustus en ook in september kan het nog warm worden, maar de zon gaat wel al eerder onder (op 1 september om 20:29 uur), en het koelt s'nachts wel al meer af dus dat is dan wel een voordeel. Ik overleef het wel, is ook maar een paar dagen zie ik, daarna gaat het weer af.
Precies. Dit bedenk ik me ook maar. En het is nu donker aan het worden en de lampen en kaarsjes zijn aan! Heerlijk!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Het wordt niet alleen het weekend warm, helaas.... :cry:
Blauwbloemetje schreef:
18-08-2019 14:08
Hier nog even doorbijten vanaf donderdag temperaturen boven de 25 met als uitschieter 33 op zondag. Gelukkig wel koelere nachten.
Jij woont in het oosten of zuiden dan zeker? Hier staat het gewoon op 22 de hele week en vrijdag 24, zaterdag 26 en dan zondag 25 en dan is het alweer klaar hier in het westen. Dan alweer regen en koeler.
Ik hoop dat het uitkomt. Ik vind drie van dat soort dagen prima te doen. En de nachten schijnen koel te worden.

Ik geniet nog lekker van dit weer, nu 14 graden buiten met een koele wind. Het is onder mijn dunne dekbed soms net wat te warm s'nachts dus ga hem er maar weer uithalen na woensdag, dan wordt het hier s'nachts 11 graden.
Het is bijna september! :cheer:
Zolang we geen nieuwe hittegolf krijgen vind ik het een topzomer tot nu toe. Ik heb weinig te klagen gehad.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ook 3 dagen 27 gr.
Wat was het afgelopen week lekker! En wat went dat snel. Veel sneller dan andersom. En ook nu vind ik het nog lekker. Ondanks de zon komt er heerlijk frisse lucht door de ramen naar binnen. Nog heel even doorzetten en dan is dat weer elke dag zo!

Hier ook vrijdag, zaterdag en zondag flink warm. Maar daarvoor en daarna zo'n 20-22 graden. Ik vind het te doen. Hoef maar aan vorig jaar te denken en dit lijkt een eitje. :)
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
19-08-2019 08:11
Jij woont in het oosten of zuiden dan zeker? Hier staat het gewoon op 22 de hele week en vrijdag 24, zaterdag 26 en dan zondag 25 en dan is het alweer klaar hier in het westen. Dan alweer regen en koeler.
Ik hoop dat het uitkomt. Ik vind drie van dat soort dagen prima te doen. En de nachten schijnen koel te worden.
Goed geraden maar het is bijgesteld naar zaterdag 30 en zondag 32 :-( . Vanaf woensdag komt de temperatuur niet onder de 23 en 14 dagen geen regen.
Dat vind ik misschien nog het ergste het is hier kurkdroog. Vorige week was ik een dagje in Noord-Holland en wat was het daar groen, sloten staan vol water. Hier is alles dor en geel, bomen verliezen al hun bladeren en de eikenbomen de eikels, sloten staan leeg of met een bodempje water erin.
Blauwbloemetje schreef:
19-08-2019 09:51
Goed geraden maar het is bijgesteld naar zaterdag 30 en zondag 32 :-( . Vanaf woensdag komt de temperatuur niet onder de 23 en 14 dagen geen regen.
Dat vind ik misschien nog het ergste het is hier kurkdroog. Vorige week was ik een dagje in Noord-Holland en wat was het daar groen, sloten staan vol water. Hier is alles dor en geel, bomen verliezen al hun bladeren en de eikenbomen de eikels, sloten staan leeg of met een bodempje water erin.
Dat is echt k.t, die droogte. Het wordt gewoon weer volop zomer.
32 graden? Bummer!
3 dagen 25+ en daarna weer koel vind ik geen volop zomer hoor. Daarna is het meteen weer klaar.
Drie dagen 30+ zou ik wel van balen maar de nachten blijven koel dus daar ben je ook zo doorheen.

Dat het zo droog is zou ik ook wel heel erg vinden. Hier in het westen heeft het zoveel geregend dat het veelal groen is hier. Geen last van droogte. Ik vind het ook echt een eitje vergeleken bij vorig jaar zomer.
Madrid87 schreef:
19-08-2019 10:04
3 dagen 25+ en daarna weer koel vind ik geen volop zomer hoor. Daarna is het meteen weer klaar.
Drie dagen 30+ zou ik wel van balen maar de nachten blijven koel dus daar ben je ook zo doorheen.

Dat het zo droog is zou ik ook wel heel erg vinden. Hier in het westen heeft het zoveel geregend dat het veelal groen is hier. Geen last van droogte. Ik vind het ook echt een eitje vergeleken bij vorig jaar zomer.
Hier is het niet gelijk klaar, het wordt woensdag weer 25 graden.
Ja, wij hebben hier in het westen wel eens makkelijk praten. Als het echt warm wordt dan scheelt het al snel een graad of 4-5 met het oosten en zuiden.

Man en ik waren lang van plan om na onze pensionering uit de randstad weg te gaan naar het oosten (of een buitenland). Maar na afgelopen zomers zien we daarvan af en blijven we liever in het koelere westen wonen. Plan is nu om tegen die tijd een camper te kopen en zo de vrijheid te hebben om daar naartoe te gaan waar we zelf de temperatuur lekker vinden.

Maar sterkte voor de mensen waar het weer echt zomer gaat worden!
FadeToBlack schreef:
19-08-2019 10:14
Hier is het niet gelijk klaar, het wordt woensdag weer 25 graden.
Dat is balen, al vind ik 25 graden persoonlijk niets voorstellen. Het is ook een doodnormale temperatuur voor de tijd van het jaar natuurlijk.
Maar het is nog zover weg joh, wie weet gaat het wel weer omlaag. Eerst maar eens kijken hoe het deze week weer constant verandert. Het stond hier eergisteren voor deze zaterdag op 28 graden, gisteren ging het naar 26 graden en nu weer 27. Ik zie het wel. Je doet er toch niets aan.
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
17-08-2019 13:27
Nee, niet gezien, maar wel herfstdecoraties! Ik word ook altijd weer blij als de herfstcollecties weer in de kledingwinkels hangen.
Yay dat is goed nieuws! Daar ga ik binnenkort dan eens mooi even een bezoekje aan brengen :)

Hier voorspellen ze ook wel echt warmte deze week, vooral in het weekend. En voel dat de temperaturen s nachts nu al aan het stijgen zijn. Nog goed te doen hoor, het is zeker geen klamme zomernacht, maar vind het stiekem altijd een beetje jammer als het te warm is om onder een deken te slapen (zoals afgelopen nacht) :-P Besef me heel goed dat het qua zomer reuze meevalt dat er in augustus al zoveel "deken-nachten" geweest zijn. Ik droom gewoon lekker alvast van de herfst en hou me vast aan de airco die hier voor volgende zomer geinstalleerd gaat worden in de slaapkamer :lol:
Voor wat zomer betreft hebben we het zeker al erger gehad en valt het (op die extreme 42 graden :o) echt wel mee dit jaar. En de herfstdecoratie al in de winkels zorgt voor nog meer heerlijke vooruitzichten
Alle reacties Link kopieren
Er zit maar 1 ding op gewoon aanvaarden dat het nog steeds zomer is en binnenkort (en dat is niet zo lang meer) komen toch de frisse en koude donkere dagen weer voor je het weet is het herfst en daarna winter ...
Alle reacties Link kopieren
Ik geniet nu echt van dit weer. Paar drukke dagen achter de rug, vandaag heb ik een relaxdagje ingepland. Lekker languit op de bank serie kijken. En dat kan met 22 graden, grauw en een harde wind. Lekker hoor.

Toch ben ik stiekem blij met de verwachting voor aankomende zaterdag. Mijn vriend is dan jarig, hij wordt 60, en na al die jaren kunnen we zijn verjaardag eens buiten vieren. Ik vind dat toch veel gezelliger, met z'n alleen buiten zitten. En voor mij is het ook een voordeel dat als ik in de keuken bezig ik dan even een momentje voor mezelf heb. Als iedereen binnen zit, zitten ze toch op mijn vingers te kijken. En er zijn 2 kinderen bij, die kunnen zich dan lekker in de tuin vermaken ipv binnen zitten te vervelen.
Hmmm, voor hier zijn de verwachtingen inmiddels aangepast en blijft de warmte ook niet meer beperkt tot 3 dagen, maar zijn het nu 6 dagen geworden. Hoogste temperatuur is wel naar beneden aangepast van 29 naar 26 graden.

Ik stop denk ik maar weer met kijken. Er kan nog zoveel veranderen. Ik zie wel wat er komt. En hou in mijn achterhoofd dat de herfst nu toch echt niet ver weg meer is.
Alle reacties Link kopieren
-Akeleila- schreef:
19-08-2019 15:19
Hmmm, voor hier zijn de verwachtingen inmiddels aangepast en blijft de warmte ook niet meer beperkt tot 3 dagen, maar zijn het nu 6 dagen geworden. Hoogste temperatuur is wel naar beneden aangepast van 29 naar 26 graden.

Ik stop denk ik maar weer met kijken. Er kan nog zoveel veranderen. Ik zie wel wat er komt. En hou in mijn achterhoofd dat de herfst nu toch echt niet ver weg meer is.
That's the spirit
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er aan te denken om mijn winterdekbed weer in gebruik te nemen. Het koelt zo lekker af. Misschien eerst een sprei (heb ik niet eens ha!) of pyjama? 🤣
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
19-08-2019 16:19
Ik zit er aan te denken om mijn winterdekbed weer in gebruik te nemen. Het koelt zo lekker af. Misschien eerst een sprei (heb ik niet eens ha!) of pyjama? 🤣
Wow wat heerlijk!! Bij ons is het alweer te warm voor een zomerdekbed helaas. Moet buiten wel s nachts onder of op de 10 graden zitten wil het huis genoeg afkoelen (raam kan niet open ivm geluidsoverlast). Geniet ervan, het is ZO lekker om onder een deken/dekbed te kunnen slapen :D :)
Alle reacties Link kopieren
-Akeleila- schreef:
19-08-2019 10:27
Ja, wij hebben hier in het westen wel eens makkelijk praten. Als het echt warm wordt dan scheelt het al snel een graad of 4-5 met het oosten en zuiden.

Man en ik waren lang van plan om na onze pensionering uit de randstad weg te gaan naar het oosten (of een buitenland). Maar na afgelopen zomers zien we daarvan af en blijven we liever in het koelere westen wonen. Plan is nu om tegen die tijd een camper te kopen en zo de vrijheid te hebben om daar naartoe te gaan waar we zelf de temperatuur lekker vinden.

Maar sterkte voor de mensen waar het weer echt zomer gaat worden!
Nou best kans dat als je jouw huis in de randstad verkoopt, je er een prima huis voor in het zuiden kunt kopen, en dan heb je ook nog geld over voor een airco.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven