Wintervreugd voor de zomermoppers, deel 7

11-08-2019 16:42 3012 berichten
De zomer is al een heel stuk op weg, en we tellen alweer af naar de herfst en de winter. Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 17:09
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
12-08-2020 14:20
Alsof deze rothitte nog niet erg genoeg is; vanmorgen toen man en ik wakker werden waren hier ALLE verwarmingen (radiators) gloeiendheet!!!
Echt allemaal; in de hall, in de woonkamer, in de keuken, in de badkamer, in alle slaapkamers terwijl de thermostaat al sinds april op NUL staat.
In paniek de woonbouwvereniging gebeld. Ze gaan 'zo vlug mogelijk' iemand langssturen. Benieuwd wanneer " zo vlug mogelijk" is.......
Ik heb wel onmiddellijk alle kranen - of hoe het ook heet- zo'n knoppen van elke radiator op NUL gedraaid.
Ik kan echt janken nu; het was hier al superheet en toen we opstonden was het 3° heter nog!
Het is hier de hel,echt!
Holy moly dat meen je niet! :woa: Arme jij! Hopelijk zijn ze inmiddels op bezoek en helpt het (kunnen ze als goedmaker ook niet gelijk even een airco installeren? ;) ) Heel veel sterkte! :love:
Link naar deel 8:
psyche/wintervreugd-voor-de-zomermopper ... ges/466613
Alle reacties Link kopieren
Oh Madrid, ik heb ook zo'n pesthekel aan fluitende vogels, word er echt naar van. Uiteraard ook een associatie met zomer. Eerlijk gezegd dacht ik echt dat ik daar de enige in was.
Verder welkom iedereen en heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook huilen, maar dan loopt mijn neus vol en krijg ik het nog benauwd ook....

Sinds zondagavond voel ik me niet goed. Maandag en gisteren waren vreselijk. Steeds als ik me inspande, mentaal of fysiek, kreeg ik een naar, misselijkmakend gevoel op de borst en zo vreselijk moe. Met inspannen heb ik het dan over bijv. naar het toilet lopen....

Sinds vandaag steeds tintelingen in onderlip. Ga er maar vanuit dat het met ademhaling te maken heeft al heb ik met hoge temperaturen vaker last van neurologische klachten....

Nergens in huis is ook nog maar een iets koeler plekje te vinden. 30 is het nieuwe minimum :cry:

Nauwelijks wat gegeten vandaag. Krijg niks weg. Bleghhh......
@sterrenstof: ik krijg altijd tintelende lippen als ik licht hyperventileer. Misschien is dat het?
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
12-08-2020 14:20
Alsof deze rothitte nog niet erg genoeg is; vanmorgen toen man en ik wakker werden waren hier ALLE verwarmingen (radiators) gloeiendheet!!!
Echt allemaal; in de hall, in de woonkamer, in de keuken, in de badkamer, in alle slaapkamers terwijl de thermostaat al sinds april op NUL staat.
In paniek de woonbouwvereniging gebeld. Ze gaan 'zo vlug mogelijk' iemand langssturen. Benieuwd wanneer " zo vlug mogelijk" is.......
Ik heb wel onmiddellijk alle kranen - of hoe het ook heet- zo'n knoppen van elke radiator op NUL gedraaid.
Ik kan echt janken nu; het was hier al superheet en toen we opstonden was het 3° heter nog!
Het is hier de hel,echt!
Oh, shit! Dit heb ik 2 jaar achter elkaar gehad. Beide keren hebben ze het 'gerepareerd'. Tot ie er op 1 januari dit jaar helemaal mee ophield (en bijna afgefikt hoorde ik later) en toen 3 dagen zonder warm water en verwarming (daar zou ik nu een moord voor doen overigens) zat.

Als het al een oude ketel is: aansporen tot vervanging.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
12-08-2020 19:26
@sterrenstof: ik krijg altijd tintelende lippen als ik licht hyperventileer. Misschien is dat het?
Daar ga ik maar vanuit, al ben ik daar niet mee bekend. Door de warmte en de stress die het me geeft, zou het zomaar eens kunnen zijn dat ik te snel ademhaal....
Sterrenstof74 schreef:
12-08-2020 19:32
Daar ga ik maar vanuit, al ben ik daar niet mee bekend. Door de warmte en de stress die het me geeft, zou het zomaar eens kunnen zijn dat ik te snel ademhaal....

Kan te snel zijn of te oppervlakkig, of juist veel te diep. Het is niet altijd zo zichtbaar aan de buitenkant. Hopelijk is het snel over.
Alle reacties Link kopieren
Utopia2016 schreef:
12-08-2020 18:40
Oh Madrid, ik heb ook zo'n pesthekel aan fluitende vogels, word er echt naar van. Uiteraard ook een associatie met zomer. Eerlijk gezegd dacht ik echt dat ik daar de enige in was.
Verder welkom iedereen en heel veel sterkte.
Ik ben gek op vogeltjes, maar word wel woedend als ze ‘s ochtends vroeg oorverdovend beginnen te fluiten. Ik kan daarom niet zonder oordopjes.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
De klittenband strip van mijn mobiele airco heeft het begeven omdat het zo warm is. De lijm van de strip is gewoon gesmolten. Zo warm is het dus hier. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Oh! Wie heeft er tijdens de warme dagen ook altijd zoveel last van fysieke klachten?

Ik heb sinds drie dagen ongelofelijke hoofdpijn, druk op mijn oren, jeukende huid met allemaal uitslag, kan nauwelijks eten en voel mij lichtelijk depressief. Heb ook enkele keren gehuild. 😭

Heb vandaag bijna de hele dag op bed gelegen. Alleen toen mijn zoontje terugkwam van de opvang tot het moment dat hij naar bed ging ben ik eruit geweest.

Toen ik vanmiddag op Netflix surfte kwam ik allerlei kerstfilms tegen. Die prachtige dagen zijn voor mijn gevoel nog veel te ver weg! 😔

Het lijkt niet op te houden deze ellende!
bunnylover87 wijzigde dit bericht op 12-08-2020 20:51
Reden: Tekstueel
1.62% gewijzigd
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
Alle reacties Link kopieren
Komen jullie ook weer mee schrijven in het nieuwe deel? :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven