Angststoornis

11-08-2019 23:30 6 berichten
Hoi, ik ben een meisje van 21 jaar en zit ongelofelijk met mezelf in de knoop. Het is zover gekomen dat ik een angststoornis heb ontwikkeld en niet meer normaal kan functioneren, omdat ik ook bijhorende dwanggedragingen heb ontwikkeld.. Alles in mijn leven loopt zogezegd goed. Ik heb een universitaire bachelor behaald met grote onderscheiding, start binnenkort aan mijn masteropleiding en heb sinds 3 jaar een fantastische vriend. Maar dat alles wordt echt overschaduwd door alle angst, paniek, gedachten die ik heb. Ook mijn zelfvertrouwen zit ver onder 0, ik walg van mezelf als ik in de spiegel kijk. Ik ga sinds 3 maand bij een psycholoog die vooral met behulp van mindfulness werkt. Maar ik heb het echt moeilijk om dit toe te passen en heb het gevoel dat het voor mij nergens toe leidt.... ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar lotgenoten, want ik voel me zo alleen en heb het gevoel dat ik gewoon gestoord ben en alle anderen “normaal”. Dus zijn er hier mensen die ook met dit soort dingen te kampen hebben en misschien wat tips hebben? Hartelijk bedankt alvast
Hoi fleurxoxo.. Hier nog een angsthaas. Niet dezelfde situatie als jij, maar als je lotgenoten zoekt, ben je welkom in het topic 'Angststoornis'. we schrijven met een groepje (sommige wisselend sommige vast) over onze angsten/ therapie/ werk studie en alles.
Je zal er best wat herkenning vinden.
kaatje71 schreef:
12-08-2019 08:20
Hoi fleurxoxo.. Hier nog een angsthaas. Niet dezelfde situatie als jij, maar als je lotgenoten zoekt, ben je welkom in het topic 'Angststoornis'. we schrijven met een groepje (sommige wisselend sommige vast) over onze angsten/ therapie/ werk studie en alles.
Je zal er best wat herkenning vinden.
Dankje!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wat rot dat je je zo voelt.
Ik kan me voorstellen dat Mindfullness weinig voor je doet op het moment.
Het behandelt de angst namelijk niet.
Cognitieve gedragstherapie kan goed effektief zijn bij angststoornissen.
Wellicht stel het voor aan je therapeut de volgende keer dat je die ziet.
Zo van, ik heb gehoord over cognitieve gedragstherapie en ben er geintereseerd in en vraag me af of het iets voor mij is.
Verbinder schreef:
13-08-2019 13:12
Hoi, wat rot dat je je zo voelt.
Ik kan me voorstellen dat Mindfullness weinig voor je doet op het moment.
Het behandelt de angst namelijk niet.
Cognitieve gedragstherapie kan goed effektief zijn bij angststoornissen.
Wellicht stel het voor aan je therapeut de volgende keer dat je die ziet.
Zo van, ik heb gehoord over cognitieve gedragstherapie en ben er geintereseerd in en vraag me af of het iets voor mij is.
Bedankt voor je reactie en tip!! Kan ik zeker gebruiken :)
Alle reacties Link kopieren
En als je merkt dat de psycholoog die je bezoekt toch niet zo bij je past kun je een andere kiezen. Evt met verwijzing van je huisarts maar misschien heb je die al.
:rose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven