‘Kater’ na thuiskomst van vakantie

12-08-2019 09:45 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niks zwaars of heftigs hoor, maar altijd als ik thuiskom van een leuke vakantie heb ik zo’n katterig gevoel, kennen jullie dat?

Zaterdagavond laat thuis gekomen van 2 heerlijke relaxte weken in frankrijk met het gezin. Al bij het wegrijden van de camping moest ik bijna janken. Gister ging het nog wel omdat ik druk was met wassen, opruimen, boodschappen enzo. Maar vandaag zijn we nog 1 dag allemaal thuis en ik voel me rot, onrustig. Wil graag het relaxte gevoel van de vakantie vasthouden maar merk nu al dat ik van alles moet van mezelf.

Hebben meer mensen dit? En nogmaals, dit is geen enorm probleem hoor, maar meer dat ik benieuwd ben of anderen dit ook hebben.
Ja, altijd. Daarom boek ik dan vrijwel direct de volgende vakantie. Werkt prima :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, heb ik ook vaak. Kan me herinneren dat ik de laatste keer bijna heb zitten huilen in het vliegtuig. Zo'n rotgevoel dat een superfijne vakantie ten einde was. En vervolgens leek in mijn woonplaats alles stom. Zelfs het rondje door de supermarkt was op vakantie zoveel leuker.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Haha wij vonden de camping dit jaar zo geweldig dat we ter plekke een optie voor volgende zomer hebben genomen ;-)

Ik zit idd al te denken over de kerstvakantie maar dat helpt toch niet helemaal.
Ja, vreselijk, ik heb het soms wel een week of 2.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-08-2019 09:46
Ja, altijd. Daarom boek ik dan vrijwel direct de volgende vakantie. Werkt prima :proud:
juist!! :)

en ik check de eerste maandag op mijn werk hoeveel vrije dagen ik nog heb, en begin direct leuke dingen te plannen: etentjes, concerten, weekendjes weg
Herkenbaar maar dan omgekeerd.
Altijd heel opgelucht als de vakantie voorbij is en alles weer in het normale ritme valt.
Alle reacties Link kopieren
Valdemar schreef:
12-08-2019 09:53
Herkenbaar maar dan omgekeerd.
Altijd heel opgelucht als de vakantie voorbij is en alles weer in het normale ritme valt.
waarom ga je dan??
Alle reacties Link kopieren
Oh enorm. Man is vandaag weer aan het werk en ik nog vrij (parttime dag). Maar alles staat me tegen. De vaatwasser, de wasmachine, afspraken enz enz.

Maar inderdaad, de volgende vakantie plannen maken we maar vast. Oktober even er uit ofzo 🙈
Herken het heel erg. En hier is het lastige dat man en ik heel anders denken over de kampeerzooi opruimen. Hij wil het bij wijze van in een dag weg hebben, en werkt die dag aan één stuk door. Ik doe liever wat rustig aan.

Hij gooit ook in één keer de auto leeg en zet alles in de gang waar je dan vervolgens niet meer door kan. Ik denk dan, pak steeds iets en ruim dat ook echt op. In de auto ligt het niet in de weg, in de gang wel.

Ben altijd weer blij als hij weer gaat werken.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, heb ik ook. Ik wil eigenlijk nooit naar huis, gewoon niet naar de routine van alle dag. Mijn man wel, die wil altijd weer graag naar huis. Gewoon om dan weer aan zijn hobby's te kunnen, niet om weer te gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeker wel hoor. Geen zin om naar huis te gaan, om thuis te zijn, om in het ritme van alledag te komen... dat heeft echt even tijd nodig.
Alle reacties Link kopieren
Valdemar schreef:
12-08-2019 09:53
Herkenbaar maar dan omgekeerd.
Altijd heel opgelucht als de vakantie voorbij is en alles weer in het normale ritme valt.
Hier nog een, voel me idd dan 'katerig' maar dan meer omdat m'n ritme weg is door de vakantie.
Wel rot, TO :hug:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
12-08-2019 09:56
Herkenbaar, heb ik ook. Ik wil eigenlijk nooit naar huis, gewoon niet naar de routine van alle dag. Mijn man wel, die wil altijd weer graag naar huis. Gewoon om dan weer aan zijn hobby's te kunnen, niet om weer te gaan werken.
het rare is, dat ik wel weer naar huis wil. En dan ook in 1x. Liever een hele langde dag in de auto, dan 2 minder lange
Alle reacties Link kopieren
Ja.

Merkte dat dochter het bij elke plek had die we verlieten en zo te horen in gesprekjes daarover was ze niet de enige.
Valdemar schreef:
12-08-2019 09:53
Herkenbaar maar dan omgekeerd.
Altijd heel opgelucht als de vakantie voorbij is en alles weer in het normale ritme valt.
Dit!! Geniet zelfs weer van de eerste file na zes lange weken vakantie (onderwijs)

Ben vooral blij als alles weer gewoon is, iedereen weer op 't werk, kinderdagverblijf, gewoon ritme. Zalig!!
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
12-08-2019 10:01
Dit!! Geniet zelfs weer van de eerste file na zes lange weken vakantie (onderwijs)

Ben vooral blij als alles weer gewoon is, iedereen weer op 't werk, kinderdagverblijf, gewoon ritme. Zalig!!
Na 6 weken vakantie háat ik mijn werk. En halverwege die 6 weken ook, omdat ik binnenkort weer moet beginnen. Dan wil ik met pensioen en in ‘mijn 2e huis in Frankrijk’ vegeteren.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-08-2019 09:57
het rare is, dat ik wel weer naar huis wil. En dan ook in 1x. Liever een hele langde dag in de auto, dan 2 minder lange

Dat heb ik ook. Dan is het mooi geweest en laat me dan maar weer zo snel mogelijk thuis zijn.

Moet wel altijd weer even wennen in NL, maar dat is binnen een paar dagen over.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik doe niks liever dan op vakantie gaan en vind het ook altijd jammer als de vakantie afgelopen is. Vroeger baalde ik er echt van maar dat kwam omdat ik dan weer moest gaan werken. Sinds ik niet meer werk vind ik het ook minder erg dat de vakantie afgelopen is.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor!

Ik heb nu mn eerste werkdag na 2 weken heerlijk vakantie te hebben gehad.

Ik denk dan al gelijk over na wat de volgende vakantie gaat zijn. Ik twijfel nog om met kerst weg te gaan.

En in november wil ik ook een weekendje weg.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet echt om weer in het ritme zitten enzo, maar het tegenovergestelde van heimwee is Fernweh.
Alle reacties Link kopieren
Haha, zo herkenbaar! Ook het bijna moeten janken bij de laatste keer brood halen, laatste keer van de camping/huisje wegrijden met het idee "ik kom hier noooit meer terug" etc.
En dat katerige gevoel bij thuiskomst heb ik vooral als het hier kloteweer is. Als het mooi weer is kan ik het vakantiegevoel nog wel een beetje vasthouden.
Maar ik kan me van de afgelopen jaren (behalve vorig jaar) geen één keer herinneren dat dat het geval was :| dus mijn chagrijnigheid begint meestal al als we de nederlandse grens passeren....
Overnachting op de terugweg hoeft van mij ook niet meer inderdaad.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ritme zo beklemmend... nou is ons leven ook best druk met allebei werken (al werk ik behoorlijk parttime), 3 soorten therapie voor kind 1, 3x sporten voor kind 1 en 2x sporten voor kind 2. Waarvan ik 4x per week moet brengen en halen. Alle verplichtingen stapelen zich alweer op.

Ik ben dus ook meteen allemaal leuke afspraken aan het plannen met vriendinnen, oppas aan het vastleggen voor avondjes uit met man.

Man en kinderen vinden het juist weer heerlijk thuis. Man wil vandaag lekker in de garage rommelen, beetje aan de hobby enzo. Terwijl ik denk; laatste dag met z’n vieren, laten we nog een superleuke activiteit gaan doen! Maar in plaats daarvan ben ik nu dus was aan het opvouwen en met de jongste haar kamer aan het opruimen...
Alle reacties Link kopieren
Vakantie is leuk maar thuiskomen nog leuker.

Ik hou van mijn gewone leven en het ritme. Nu alweer zin om naar het werk te gaan. Gelukkig maar want dat moet ik nog best lang doen.

Kind wil ook zo graag weer naar school :)
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Overnachten op de terugweg wil ik idd ook nooit, dan maar zo snel mogelijk doorrijden en naar huis. Terwijl we op de heenweg altijd lekker relaxt rijden, met overnachting in een leuke b&b.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven