Was dit een paniekaanval?

25-08-2019 18:40 9 berichten
Hoihoi,

Ik ben bekend met een "angstoornis" die ik sinds vorig jaar april heb maar ben hier eigenlijk sinds april dit jaar aan het uitklimmen en heb zo goed als geen echte paniekaanvallen meer. Ik moet alleen nog het overmatige zorgen over symptomen nog goed afleren waar ik ook al een stuk op vooruit ben gegaan.
En daarnaast ben ik nogal snel moe door de burnout die ik heb gehad en snel overprikkelt.

Alleen gisteren ging ik met m'n vriend naar zijn stiefmoeder en dochter en hadden we de hele avond gesprekken, lachen en ga zo maar door.

Alleen op een gevenmoment dwaalde ik af (zonder dat ik het doorhad) en toen werd er mij wat gevraagd en ineens begon ik me echt heel vaag te voelen alsof mijn bewustzijn aan het afnemen was er kwam alleen nog wat gemompel uit en kon daarna amper nog een woord uitbrengen omdat het simpelweg niet lukte en ik het gevoel had onderuit te gaan ondertussen bonste mijn hart ook al aardig hard en had ik half het gevoel te stikken en ook mijn ogen werden wazig/duizelig.

Toen ben ik maar weg uit de situatie naar de wc gelopen en toen ging het weer en was ik er weer bij (met wat angst door het voorval)

Alleen kan ik nu even niet de angst van mij afschudden omdat ik niet kan plaatsen waardoor het kwam, het was vrij onverwachts.

Was dit een paniekaanval, hyperventilatie of zou ik het toch ergens anders moeten zoeken gaat door mijn hoofd.

Wel ben ik geneigd in gesprekken nogal snel te praten en teveel achter elkaar zonder mijn ademhaling het werk te laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Dit zou heel goed kunnen komen door t snelle praten zonder goed adem te halen,ik had vaak ook tintelende armen erbij,dus gewoon letten op het rustiger praten,niet bang zijn,het is niet echt een paniekaanval.
In de gaten houden en kijken hoe vaak het gebeurt. Zijn hormonen van invloed etc. Als je dit vaker krijgt dan in gesprek met je huisarts.

Bij mij bleek het is anders te zijn.
Alle reacties Link kopieren
dissociatie ?
Niet geschoten is altijd mis
Klinkt echt als hyperventilatie.
Kenmerkend voor een paniekaanval is dat mensen het gevoel hebben een hartaanval krijgen en oprecht het gevoel kunnen hebben ze ze dood gaan. Het lichaam functioneert niet meer naar behoren, in hun ogen. Vaak, niet altijd, kan een paniekaanval terugkomen. Mensen gaan dan naar de huisarts omdat ze denken dat er iets mis is met hun hart.

Uit jouw verhaal maak ik iets dergelijks niet op. Hyperventilatie klinkt optioneel. Van te weinig lucht in je lichaam kun je ook duizelig worden en wazig zien. Is het nog een keer voorgekomen?

Ga voor de zekerheid anders altijd even naar de huisarts. Even laten testen kan nooit kwaad toch?
Ik herken t wel; net of je hoofd even niet genoeg zuurstof krijgt? Ik heb heel af en toe als ik moe ben en rond mijn memstrustie. Had je genoeg gegeten? Of misschien heb je een vrij lage bloeddruk? at heb ik zelf nl wel. Misschien door t drukke praten etc en alle indrukken? Ik heb t ook wel s gehad toen ik zwanger was.
Oeps..memstrustie moet menstruatie zijn :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je behandelaar wanneer je dit verteld?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven