Even kletsen zo angstig door ziek zijn

02-09-2019 01:42 63 berichten
Man man wat heb ik het moeilijk met mezelf een of ander virus maakt het me moeilijk al dik 2weken

Ik heb een angststoornis welke weer goed onder controle was maar nu ploft het er zo doorheen, ook het overlijden van mijn ouders komt ineens heel erg naar boven.

Waar heb ik last van waarom kan ik niet gewoon zoals iedereen accepteren dat ik ziek ben
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je hard voor jezelf :hug:

Beide ouders verloren, ziek, het is ook gewoon kut af en toe, zonder angststoornis al genoeg om het moeilijk te hebben, laat staan mét.

Ik ben langdurig ziek en van mij zou je ook kunnen denken dat ik dat accepteer, maar dat vind ik hartstikke lastig. En ik heb al zes jaar kunnen oefenen en ik kloot nog steeds maar wat aan ;-D Dus misschien lijkt het alsof iedereen er zo goed mee omgaat, maar 'gewoon als iedereen' is maar schijn. Je maakt het dubbel moeilijk voor jezelf nu zo te lezen. Je bent al ziek en dan ga je ook nog eens naar tegen jezelf zitten doen omdat je niet op de goede manier ziek zit te wezen. Doe es lief :proud:
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
02-09-2019 01:52
Wat ben je hard voor jezelf :hug:

Beide ouders verloren, ziek, het is ook gewoon kut af en toe, zonder angststoornis al genoeg om het moeilijk te hebben, laat staan mét.

Ik ben langdurig ziek en van mij zou je ook kunnen denken dat ik dat accepteer, maar dat vind ik hartstikke lastig. En ik heb al zes jaar kunnen oefenen en ik kloot nog steeds maar wat aan ;-D Dus misschien lijkt het alsof iedereen er zo goed mee omgaat, maar 'gewoon als iedereen' is maar schijn. Je maakt het dubbel moeilijk voor jezelf nu zo te lezen. Je bent al ziek en dan ga je ook nog eens naar tegen jezelf zitten doen omdat je niet op de goede manier ziek zit te wezen. Doe es lief :proud:
Wat fijn dat je reageert. Ik kan alleen maar huilen en het houd niet op.... man ligt naast me te slapen en was vandaag bijzonder geïrriteerd ben je nou nog ziek.... ook dochter vond het maar ongezellig en dan voel ik me zo eenzaam en verloren . Heb al heel wat paniek gehad vandaag .... mis zo om even Mn moeder te bellen
Alle reacties Link kopieren
Aaah helemaal rot als je geen steun krijgt van je partner. Is 't zo'n type dat zelf bij de eerste de beste griep helemaal verloren is en alleen nog maar kan steunen en kreunen? ;-D

Heb je verder wel een beetje steun van hem? Of andere mensen die misschien morgen even kunnen langskomen zodat je je verhaal kwijt kan? En het kan hier altijd he, er is altijd wel een nachtbraker wakker om terug te kletsen.
Tjezus, wat vals
Mmwah hij was best lief maar hij heeft het een beetje gehad lijkt het.

Nee weinig steun van vriendinnen ach je hebt gewoon buikgriep daarom mis mijn ik mijn moeder zo erg denk ik. Normaal ook maar nu maakt het me zo verdrietig weer.

Ik voel me ziek zwak en misselijk en begin het idee te krijgen dat het gewoon niet meer goedkomt
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk komt het goed, maar dat betekent tegelijkertijd niet dat je je nu niet rot mag voelen. Griep op zich is geen drama, maar je gaat je er wel hartstikke beroerd door voelen. Ik voel me al enorm sneu als ik een klein griepje heb, en ik herken dat gevoel wel dat je bijna denkt dat je erin blijft ;-D Zeker als het al zo lang duurt, daar word je ook gewoon slap en futloos van. Hoop dat je een beetje kunt slapen zo alsnog, misschien even je bed uit en een klopje thee drinken als dat lukt? Dat je even het licht aan kunt doen en het letterlijk wat minder donker is? Weet niet of dat goed voelt voor je hoor, misschien is diep onder de dekens kruipen lekkerder, maar het lijkt me zo naar om in het donker te zitten met al je verdriet. Zeker als je man gewoon licht te slapen alsof er niks aan de hand is.

Hoe dan ook: veel sterkte en beterschap :hug: Ik ga mijn bed eens opzoeken, want ik moet van de bedrijfsarts regelmatige tijden aanhouden, en dan bedoelt ze niet elke avond om half 3 naar bed gaan ;-D Als je het fijn vindt, lekker schrijven hier!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Heb je een overgeeffobie? Ik nl wel en ik herken het wel wat je hebt. Dit zijn voor mij de ergste maanden van het jaar. School is hier al 2 weken bezig en bij mijn jongste in de kleuterklas heerst buikgriep. Nou dan ben ik al vertrokken hoor.

Maar ben je nu "alleen" misselijk of moet je ook nog echt overgeven? Want als je misselijk bent kan dat inmiddels ook tussen je oren zitten. Als je niet meer overgeeft maar wel misselijk bent kun je misschien aan de huisarts iets als primperan of domperidon halen (of misschien homeopatisch okugest). Dan ben je van de misselijkheid af.

Kleine beetjes eten zoals bv zoute crackers, een beschuitje of wat slappe thee zodat je wel iets in je maag hebt. En ja, als je iets in je maag krijgt kun je weer dat misselijkheidsgevoel voelen maar als je niks eet raakt je maag helemaal van slag en ook daar word je misselijk van.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de mensen die het flinkste zijn ook een goed liefhebbend netwerk en medisch team om zich heen hebben. Je man reageert nogal primitief maar zal zich weldra realiseren dat het niet aardig is en dan bijdraaien. Sterkte!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heb je nou al even met de huisarts over de overgang gehad??
echt doen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Waarom open je meerdere topics over dit virus?

Ik had vorig jaar ook buikgriep. Was net begonnen met een nieuwe baan dus de timing was erg slecht. Niet slim maar toen wel diarreeremmers gaan slikken. Raad ik je écht niet aan. Na 2 weken is mijn ontlasting op kweek gezet maar daar ik niks uitgekomen.

En ik weet hoe beroerd je je hierdoor kan voelen. Ik heb ook gejankt want je kan niks. Het huis niet uit. Niet normaal eten. Niet doorslapen. Dat hakte er best in bij me.

Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Hoe haat t nu?
Subnautica schreef:
02-09-2019 20:22
Hoe haat t nu?
Lief dat je het vraagt, ja denk wel overgeef fobie en zo misselijk dan raak ik in paniek,

Terwijl ik dacht er over heen te zijn .

Ik ben erg onrust ook bah.

Heb die pilletjes besteld okugert weet niet meer Haha die jij zeimorgen in huis, hoop dat die wat helpen.
Dokter nog gesproken even en verzekerde me dat het niet vreemd is ofzo en dat ik wel een oxazepam mag nemen,

Vandaag tijdje op geweest en net werd weer heel misselijk gauw naar bed gegaan.
Ik vind zo misselijk zo kut
Alle reacties Link kopieren
Ben je inmiddels wel weer aan het eten? En heb je ook koorts (gehad)?
Ik heb ook een overgeeffobie (wat jij schrijft over buikgriep in de klas herken ik ook subnautica, vreselijk vind ik dat). En ik kan me voorstellen dat je door de angst nu misselijk blijft, meer dan door het virusje. Tenzij je nog, of weer, koorts hebt, dan zou ik toch willen dat de huisarts checkt of het geen bacterie oid is.
Als dit vooral de angst is, en je eet nog niet, zul je dat toch moeten gaan doen. En ja, ik weet heel goed hoe lastig dat is! Sterkte en beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Misselijk is ook een rotgevoel. Ik heb ook een overgeeffobie. Op een gegeven moment zit je in een kringetje. Misselijk, bang om weer misselijk te worden en dan word je ook weer misselijk.

Kun je ergens afleiding in vinden? Een boek of een spelletje op je telefoon?
funnymiss schreef:
02-09-2019 21:53
Ben je inmiddels wel weer aan het eten? En heb je ook koorts (gehad)?
Ik heb ook een overgeeffobie (wat jij schrijft over buikgriep in de klas herken ik ook subnautica, vreselijk vind ik dat). En ik kan me voorstellen dat je door de angst nu misselijk blijft, meer dan door het virusje. Tenzij je nog, of weer, koorts hebt, dan zou ik toch willen dat de huisarts checkt of het geen bacterie oid is.
Als dit vooral de angst is, en je eet nog niet, zul je dat toch moeten gaan doen. En ja, ik weet heel goed hoe lastig dat is! Sterkte en beterschap!
Ik heb zon setje hier liggen heeft manlief opgehaald vandaag.
Ik heb soms wat verhoging en nee ik eet nog niet :nope:

En nu denk ik vaak wat is het toch heerlijk gewoon eten!
Tuurlijk de angst helpt niet bij de misselijkheid zei de Ha ook al.
Subnautica schreef:
02-09-2019 21:53
Misselijk is ook een rotgevoel. Ik heb ook een overgeeffobie. Op een gegeven moment zit je in een kringetje. Misselijk, bang om weer misselijk te worden en dan word je ook weer misselijk.

Kun je ergens afleiding in vinden? Een boek of een spelletje op je telefoon?
Ja ik ben er druk mee tjonge
Afleiding is moeilijk hoor
Hielpen die pilletjes van vsm jou goed?
lilalinda schreef:
02-09-2019 08:04
Heb je nou al even met de huisarts over de overgang gehad??
echt doen hoor!
Ja heb ik gehad en ze zei dat we daar nog gaan kijken maar dat toch echt een virus is wrs
Iemand? Weer angstig
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
02-09-2019 22:52
Ik heb zon setje hier liggen heeft manlief opgehaald vandaag.
Ik heb soms wat verhoging en nee ik eet nog niet :nope:

En nu denk ik vaak wat is het toch heerlijk gewoon eten!
Tuurlijk de angst helpt niet bij de misselijkheid zei de Ha ook al.
Dus je hebt al twee weken niet gegeten? Geen wonder dat je je hondsberoerd voelt. Kun je niet terecht bij de POH voor die overgeefangst? Want zo blijf je natuurlijk tobben.
Heb wel gegeten hoor op dagen dat ik me niet zo beroerd voelde
Alle reacties Link kopieren
Oh oké, gelukkig maar. Maar zodra je je wat misselijk voelt, stop je dus weer met eten uit angst voor overgeven? Dat lijkt me naar, dat die angst je zo bepaalt. Hopelijk kun je daar iets aan (laten) doen. Sterkte!
Griebus67 schreef:
03-09-2019 01:32
Oh oké, gelukkig maar. Maar zodra je je wat misselijk voelt, stop je dus weer met eten uit angst voor overgeven? Dat lijkt me naar, dat die angst je zo bepaalt. Hopelijk kun je daar iets aan (laten) doen. Sterkte!
Ja dat is het eigenlijk goed omschreven zou jij gewoon eten ondanks dat je misselijk bent?
Alle reacties Link kopieren
Punttaart schreef:
03-09-2019 01:39
Ja dat is het eigenlijk goed omschreven zou jij gewoon eten ondanks dat je misselijk bent?
Ja, dat doe ik wel, ook al heb ik %zelf een grote aversie tegen overgeven. Wat mij vaak helpt om uit die fase van misselijk door lege maag te komen, is de hele dag door kleine beetjes te eten. Beginnen met licht verteerbaar spul zoals beschuitjes met jam en bouillon (dan heb je meteen vocht, suiker en zout binnen, een soort ORS maar dan minder vies), en als dat goed voelt weer uitbreiden. Dan komt de natuurlijke trek weer terug en verdwijnt dat gevoel van slapte.

Ik denk dat je angst ook zal verminderen als je jezelf toestaan om te eten en aan te sterken. Van (bijna) niets binnenkrijgen kun je geestelijk heel labiel worden.
Ja dat doe ik ook iedere keer en dan ineens komt ie misselijkheid weer op en dan stop ik weer
Ik ben zo vreselijk in paniek man man

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven