Vakantiemodus vasthouden, hoe doen jullie dit?

08-09-2019 17:00 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al; hoe houden jullie de vakantiemodus vast?

Ik heb net een heerlijke vakantie gehad. Morgen weer werken en met 2 kinderen onder de 3,5 zit ik weer snel in het ritme.
Vaak ben ik de eerste dag alweer vergeten dat ik vakantie gehad heb en zijn alle goede voornemens opeens vergeten.

Hoe proberen jullie om de vakantiemodus vast te houden? En lukt dit dan ook?
Wat wil je precies vasthouden dan?
Start je dag met een vakantieontbijt, dus gekookt eitje, verse jus, verse pistolets etc.
Ga gelijk uit je werk een terrasje doen als het een mooie nazomerdag is met 'n roseetje/corona etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer het niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe? Niet, want dat lukt echt niet. Ik zit binnen een dag weer in de flow van alledag.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe wat rustiger aan... neem de tijd voor alles.

Helpt trouwens niet erg...
Waarom wil je dat vasthouden? De vakantie is geweest en dat was (hopelijk) leuk en je zit vol gezellige herinneringen en nu is het weer tijd voor het gewone (werk)ritme.
Alle reacties Link kopieren
De volgende vakantie boeken.
Alle reacties Link kopieren
Enige wat ik doe is de eerste dag niet teveel productiviteit verwachten. Beetje bijlezen, mail bijwerken, bijpraten met collega's, overzicht krijgen over wat er is gebeurd in mijn afwezigheid. Pas op dag 2 ga ik weer echt dingen 'doen'. Ik weiger me op dag 1 alweer te laten leven door mijn agenda. Maar uiteindelijk ontkom je er niet aan dat de dagelijkse routine terugkeert.
Alle reacties Link kopieren
Pluk de dag, ga naar buiten, bekijk wat er in de buurt te doen is en ga erop uit.

Of doe als ik: steek de vuurkorf aan, trek een van vakantie meegenomen wijntje open en verzin een plankje met kaasjes, druiven en vijgen.
Ik probeer het niet. Sterker nog: vakantie is voor mij ook " onoverzichtelijkheid, de grip kwijt raken op dingen". Ik vind de routine van alledag altijd fijn na de vakantie.
dalidida schreef:
08-09-2019 17:11
De volgende vakantie boeken.

Dit. Hier lukt het niet helaas.
Niet, als er gewerkt moet worden ben ik mijn vakantiemodus liever kwijt dan rijk, anders gaat het me allemaal veel te langzaam. Helaas ben ik 'm pas na een week weer kwijt en kom ik weer op stoom. En dan af en toe wegdromen van een volgende vakantie en genieten van een weekend.
Op tijd naar bed zodat ik genoeg slaap krijg (want eerder op) en in het weekend leuke dingen doen.
Toch is het vakantiegevoel echt volhouden vrijwel onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Niet. Er zijn tijden van vakantie en tijden van werk. Ik kom gewoon het liefste zsm weer in het gewone ritme aangezien het me anders allemaal veel te veel moeite kost en ik al snel op mijn tandvlees loop!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Niet het was hier meteen weer rennen en vliegen. En starten net een nieuwe baan. Ik was kapot.
Nee vakantie gevoel is hier meteen weg.
Alle reacties Link kopieren
dignity schreef:
08-09-2019 17:11
Enige wat ik doe is de eerste dag niet teveel productiviteit verwachten. Beetje bijlezen, mail bijwerken, bijpraten met collega's, overzicht krijgen over wat er is gebeurd in mijn afwezigheid. Pas op dag 2 ga ik weer echt dingen 'doen'. Ik weiger me op dag 1 alweer te laten leven door mijn agenda. Maar uiteindelijk ontkom je er niet aan dat de dagelijkse routine terugkeert.
Ja, zo doe ik het ook.
Vakantiemodus vasthouden heb ik opgegeven, lukt nooit, helaas.
Waar ik wel altijd van baal - nu dus ook weer- is dat het bijna altijd weer meteen van dat jankweer is in Nederland bij terugkomst. Bij zomerse temperaturen heb ik, ook als ik moet werken, wel meer een permanent vakantiegevoel.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het voordeel dat ik in een warm tropisch land woon, we hebben elk weekend wel een beetje vakantiegevoel. Maar dat neemt niet weg dat ook hier het gewone leven met werk en school weer doorgaat na de vakantie.

Mijn tip dus: in een warm tropisch land gaan wonen 😂
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar....ik zorg dat ik de eerste werkdag na de vakantie niet gelijk een bomvolle agenda heb en als het even kan zorg ik dat ik de dag na terugkomst niet hoef te werken.
Om de napret langer vast te houden ga ik de vakantiefoto’s op de computer overzetten, album maken en beginnen we alvast te mijmeren over de volgende vakantie. We moeten op het werk namelijk nu al de vakantieplanning voor volgend jaar doorgeven.
Alle reacties Link kopieren
puknijmegen schreef:
08-09-2019 17:00
Vaak ben ik de eerste dag alweer vergeten dat ik vakantie gehad heb en zijn alle goede voornemens opeens vergeten.

Welke voornemens maak je in de vakantie dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer dat ontspannen gevoel wat meer in de weekenden op te roepen. Door bijv. s ochtends een glaasje jus te drinken, dan lekker van mijn Rituals douchegel te genieten, een avondje naar de sauna te gaan, etc. Volgens mij is het de kunst om van de kleine, losse momenten te kunnen genieten, ook al is het niet hét vakantiegevoel.
heb ik wel eens gedaan, opstaan wanneer je wil, buitensporig veel alcohol drinken en dan al vroeg in de middag beginnen. Elke dag zwemmen en in je badgoed lopen de hele dag. Ik kon na twee weken op zoek naar een andere baan.
Niet. Gelukkig.

Ik vind vakanties helemaal niks. :-D
Alle reacties Link kopieren
Vakantiemodus, wat is dat dan? Wat doe je dan anders? Werken uiteraard, dat kan ik nog raden. Maar verder? Bij mij gaat alles om de werkuren heen gewoon door, vakantie of niet.
Niet, vakantie modus betekent voor mij uitslapen en geen geregel voor de kinderen qua sport, bso en school. Dat moet nou eenmaal weer en ben ik dus snel uit die modus.

Maar goed, in het weekend maak ik het weer goed en doen we vooral leuke dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven