Partner zoekt soms expres ruzie.

11-09-2019 17:44 118 berichten
Zoals de titel zegt zoekt mijn vriend soms, dus zeg maar maximaal 1x in de maand expres ruzie met mij.

Hij is niet altijd tevreden met zichzelf met zijn leven met mij.
Hij uit dat soms door mij te wijzen op mijn tekortkomingen.
Het valt niet altijd mee om dat te slikken, al heb ik gemerkt dat dat toch meestal het beste werkt, het is altijd een momentopname.
Meestal werkt het dus om gewoon een beetje stoïcijns te blijven onder zijn onvrede.
Maar soms drijft hij het volgens mij expres op de spits.
Ik zie dat meestal niet aankomen en ondanks dat ik mij heb voorgenomen om mij niet op de kast te laten jagen ga ik soms op zulke momenten toch de discussie met hem aan.
Zoals gisteren.
En dan weet ik dat het nergens op slaat, maar ik word onzeker omdat hij dreigt de relatie te verbreken.
En dan vind ik het dus moeilijk om kalm te blijven, ook al weet ik dat dat op zulke momenten de enige manier is.

Ik weet dit meestal te omzeilen door nergens echt op in te gaan door niet toe te happen en door hem even af te leiden van het moment door bvb te zeggen: ik ga even naar de wc.
Maar dus ongeveer eens per maand zoekt hij het echt op door me uit te dagen en te beledigen op mijn zwakke plekken.
Hij zegt ook op zulke momenten dat hij eigenlijk niet in een relatie wil zijn.
Hij probeert me ook echt te raken heb ik het idee, want hij zegt dingen zoals dat hij mij een slechte en egocentrische moeder vindt...en dat is denk ik nu nét het enige waar hij mij nog in kan raken, mijn moederhart; de rest heb ik allemaal al eerder meegemaakt en kan ik wel mee dealen, maar dat deed even pijn.
Want er zou misschien een kern van waarheid in kunnen zitten.

Het is niet erg, ik bedoel, ik overleef het wel en zo...maar ik heb steun nodig, emotionele.

Hij is geen agressief persoon en ik zelf heb ook veel moeten leren, was zelf vroeger ook een beetje meer zo dat ik anderen soms de schuld gaf van mijn eigen shit.

Het is alleen heel jammer dat ik soms toch aan mezelf ga twijfelen.
En dat ik soms tóch hap, zoals gisteren.

Ik zoek met dit topic steun om mij de kracht te geven om in mezelf te geloven en om mijn cool te bewaren.

Ik wil niet de strijd aangaan, niet met hem en niet in dit topic want ik ben al jaren moegestreden.
Het begon toen ik nog een kind was met een hele sadistische leraar en sindsdien heb ik moeite met mijn zelfvertrouwen.

Zoals ik al zei is mijn vriend geen kwaaie, bovendien hebben wij samen een kind van anderhalf.
Meestal is het wél oké en gezellig en soms zijn er moeilijke momenten.

Dus tja, wie heeft dat ook weleens, dat hij denkt van, oeps...daar gaan we weer?
Alle reacties Link kopieren
Huh? Wat een begrip voor iemand die je direct en persoonlijk aanvalt omdat het hem om welke reden dan ook dus uitkomt. Waarom accepteer je dit? Iedereen heeft wel eens een pestbui. Dat kan maar dan val je toch iemand niet ineens persoonlijk aan? En dreigen met het verbreken van de relatie? Ik zou zeggen: als je denkt dat je het beter kunt krijgen moet je het niet nalaten om te gaan zoeken. Mij omdraaien en weggaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het dat je moe gestreden bent? Heb je het dan over een strijd met hem?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Lieve tante Jans, dit is bepaald niet het eerste topic over deze man. Wat maakt dat jij denkt dat hij veranderd?
Alle reacties Link kopieren
Emotionele chantage...Dreigen om weg te gaan e.d.

Waarom is het niet erg dat hij jou emotioneel manipuleert?
viva-amber wijzigde dit bericht op 11-09-2019 17:58
37.97% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nee, dat denk ik nooit en snap niet goed waarom je dit pikt.
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen leuke man je zegt hij is niet agressief, nou dit is verbaal geweld dus denk daar over na, verder is het belangrijk dat je aan je zelf zult moeten gaan werken of blijf je liever een voetveeg? Als hij weer roept en dreigt de relatie te stoppen wat let je om echt eens even weg te zijn, wat een kleuter zeg.
Alle reacties Link kopieren
Dreigen met weggaan door mijn ex-partner zorgde bij mij ervoor dat bij mij het laatste beetje liefde verdween. Het is zulke nare manipulatie, bah.
Je verdient wat leukers dan dit.
Alle reacties Link kopieren
Dit had ik kunnen schrijven. Mijn vorige relatie had een soortgelijk verloop. En mijn ervaring is; het gaat van kwaad naar erger. Uiteindelijk werd ik dagelijks uitgescholden en ook fysieke uitingen van agressie begonnen te ontstaan. En je groeit hier zelf in mee, het gevoel krijgen dat het je eigen schuld is, dat je ook niet goed genoeg bent. Wees alert en pas op. Alleen zijn is niet zo erg als je misschien denkt. Bij hem blijven, de relatie intact houden; het is het allemaal niet waard. Ik hield zoveel van ex dat ik het allemaal maar pikte, ik was zo bang hem te verliezen. Toen het fysiek begon te worden heb ik het beëindigd, en werkelijk; wat een mooie tijd brak aan. Heerlijk, in je up. Eigen keuzes. Geen angst. En na een tijdje ben je weer klaar voor liefde. Hopelijk heb je dan geleerd van de vorige relatie en kan je beter grenzen aangeven.
Alle reacties Link kopieren
Wat Een Lul
lilalinda schreef:
11-09-2019 18:16
Wat Een Lul
Blijkbaar heeft hij een gouden. Waarom zou je anders bij zo'n sneuneus blijven?
Alle reacties Link kopieren
Als hij de vader van je kinderen is, lijkt het me hoog tijd voor relatietherapie.

Als hij niet de vader van je kinderen is, zou ik per direct opstappen. Aan zo’n idioot stel je je kinderen toch niet bloot?
Ik zou een professional (psycholoog) bezoeken en het eens uitgebreid over dat moe gestreden zijn hebben en volgens mij kan je zelfvertrouwen ook wel een opkikker gebruiken. Als je zelfverzekerder bent, ben je ook beter opgewassen tegen dit soort situaties. Helpt dat niet je relatie wat dit betreft te verbeteren zou ik mijn conclusies trekken.
Ik had allang de deur open gedaan en gezegd “ga dan, doei”.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik lees nu dat het kind van jullie samen is. In dat geval zou ik niet alleen in therapie samen, maar ook een goed gesprek hebben over de opvoeding. Ik begrijp uit zijn verwijt dat hij meer thuis is bij jullie kind dan jij? Dat jij kostwinner bent? Misschien is het goed om daar eens over van gedachten te wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die elke maand z'n frustraties en ongenoegen op jou afreageert?
En jij wil daarbij je 'cool' bewaren door kalm te blijven en hem 'af te leiden' ?
En nu voel je je desondanks moegestreden?

Zeg hallo, het is je kind niet, het is je partner en hij ondermijnt je willens, wetens en doelbewust. Dat kun je gerust sadistisch noemen.
Mijn eerste gedachte is waarom je überhaupt een relatie met zo iemand zou willen, de tweede is waarom je dit gedrag toestaat en niet gelijk de kop in hebt gedrukt.

Want kalm en collective blijven klinkt wel mooi, nobel en sterk, maar het betekent evengoed dat je zijn gedrag accepteert en stilzwijgend goedkeurt.
Nu is je kind nog klein, maar wat voor voorbeeld geef je hem? En waar stel je hem aan bloot?

Als je echt je 'cool' wilt hanteren, dan stel je vandaag nog een keiharde grens: er wordt niet meer onderuit geschoffeld en anders zoekt hij maar iemand anders om z'n onvrede op te botvieren. Ben je nou helemaal betoeterd?!
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
11-09-2019 18:20
Blijkbaar heeft hij een gouden. Waarom zou je anders bij zo'n sneuneus blijven?
Ik heb dat ook vaak gedacht, waarom blijf je bij zo’n man? Maar het is een heel manipulatie proces wat toegepast wordt. Stapje voor stapje. Zij begint zich minderwaardig te voelen door hoe hij tekeer kan gaan en je kan uiteindelijk in de overtuiging leven dat niemand anders je nog wil. Ik kan niet invullen hoe het voor TO is, maar mijn ex begon ook mijn vertrouwen in mannen te bewerken. Continu verhalen vertellen over hoe al zijn vrienden hun vrouwen bedonderen, hoe mannen ‘echt’ zijn. Je wereldje wordt kleiner. Je bent onzeker. Je durft/kan geen grenzen meer aangeven. Bepaald gedrag begint normaal te worden. Het gaat niet van de een op andere dag zo, iemand neemt er echt de tijd voor. En dan deel je ook nog een kind samen. Weggaan bij zo’n man zal ook niet makkelijk gaan. De boosheid, manipuleren via het kind.
Alle reacties Link kopieren
Arnica25 schreef:
11-09-2019 18:26
Ik zou een professional (psycholoog) bezoeken en het eens uitgebreid over dat moe gestreden zijn hebben en volgens mij kan je zelfvertrouwen ook wel een opkikker gebruiken. Als je zelfverzekerder bent, ben je ook beter opgewassen tegen dit soort situaties. Helpt dat niet je relatie wat dit betreft te verbeteren zou ik mijn conclusies trekken.
Mooi gezegd.
Alle reacties Link kopieren
En dat noem je niet agressief ?

Ik vind verbale agressie en manipulatie misschien nog wel erger dan fysieke. Moet je eens teruglezen hoe hij het al voor elkaar krijgt om jou onzeker te maken en jou zover te krijgen dat je je koest houdt.

Mens, wees sterk. Bij de eerstvolgende keer dat hij dreigt de relatie te beëindigen dan zeg jij dat hij kan gaan.

Zoals hierboven al gezegd wordt, kan dit alleen maar erger worden. Wil je dat en WIL JE JE KIND HIERAAN BLOOTSTELLEN?
Ik heb dit in mijn eerste huwelijk meegemaakt. Was ook 1 van de redenen dat ik ben weggegaan. Hij zei ook altijd: ik moet maar een ander zoeken want jij bent niks, kan niks en doet niks. En dan ging hij hard. Heel hard. Zelfs met mishandeli aan toe.

Ik was de reden dat we een huis konden kopen en de reden dat er eten op tafel kwam en de rekeningen betaald konden worden. Ik was degene die werkte en hij zat thuis en wou niks. Ook niet werken.

Ik zei dan altijd: prima! Dan help ik je wel zoeken naar een ander. En dan liep ik altijd weg. Toen ook echt weggegaan. Ik was kapot. Ik kon niet meer. Ik negeerde het ook altijd net als jij maar ik was er echt helemaal klaar mee.

Dit is in mijn ogen ook geen goed voorbeeld voor jullie kind. Waarom wil je nog doorgaan hiermee? Want lief is ie niet
Alle reacties Link kopieren
Dat doe ik ook 1x per maand. Dat heet PMS.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
11-09-2019 18:57
Mens, wees sterk. Bij de
Zoals hierboven al gezegd wordt, kan dit alleen maar erger worden. Wil je dat en WIL JE JE KIND HIERAAN BLOOTSTELLEN?

Dat was ik. Maar aangezien haar vriend de vader van het kind is, heeft ze weinig keus. Ze kan hun kind niet behoeden voor zijn onvolwassen manier van zijn onvrede uiten. Als ze bij hem weggaat heeft ze er hooguit geen zicht of invloed meer op.

Ik zou met hem om de tafel over zijn grieven. Hij vindt haar een egoïstische moeder; je kan dat verwijt ook serieus proberen te nemen en kijken waarom hij dat vindt. Is hij niet gelukkig met de verdeling waarin hij meer voor hun kind zorgt dan zij? Misschien kunnen ze samen tot een gelijkere verdeling komen.
Ik heb ook een tijd zo'n partner gehad die expres ruzie zocht. Zij was opgegroeid in een gezin waar altijd ruzie was, dus dat was voor haar normaal. Als het dan een tijd goed ging tussen ons dan werd ze onrustig en ging ze dus op zoek naar ruzie. Het was geen fijne relatie, en ik heb dat veel te lang gepikt.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
11-09-2019 17:44
Zoals ik al zei is mijn vriend geen kwaaie, bovendien hebben wij samen een kind van anderhalf.
Meestal is het wél oké en gezellig en soms zijn er moeilijke momenten.
Je zult om te beginnen je beeld moeten herzien: je vriend is wel degelijk 'een kwaaie'
Hij is verbaal agressief, gemeen en manipulatief.

Verder gebruik je het argument dat je het 'meestal wel oké en gezellig is'. Hiermee kun je proberen te verzachten en verdoezelen, maar feit is dat je moegestreden bent en dat zal vast niet van die gezelligheid komen.
Vergeet niet dat het bij praktisch alle mishandelde vrouwen ook 'oké en gezellig' is geweest náást de mishandelingen. Dat zorgt ook dat het zo verwarrend en gekmakend is. Alsjeblieft, verschuil je dus niet achter de mooie momenten, want ze worden èlke keer weer teniet gedaan en stukgemaakt. Dáár gaat je zelfvertrouwen aan kapot! Niets fnuikender dan een partner met twee gezichten, die aait èn trapt, die fleemt èn bijt en z'n eigen shit op jouw bord deponeert.

Ik raad je aan om -mocht je het zelfstandig niet kunnen en dat lees ik uit je bericht- om hulp te zoeken om deze vorm van mishandeling te stoppen. En doe je het niet voor jezelf, dan zeker voor je kind!
*sikkepit* wijzigde dit bericht op 11-09-2019 19:16
0.16% gewijzigd
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Misschien hele rare vraag, maar gebeurt het vooral als je ongesteld bent of moet worden. Dat het dan harder binnen komt? Nu ik er over nadenk...dat moet niet uitmaken, alke maanden weer verbaal op de kop krijgen is bizar..
die ik wilde bestaat al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven