Partner zoekt soms expres ruzie.

11-09-2019 17:44 118 berichten
Zoals de titel zegt zoekt mijn vriend soms, dus zeg maar maximaal 1x in de maand expres ruzie met mij.

Hij is niet altijd tevreden met zichzelf met zijn leven met mij.
Hij uit dat soms door mij te wijzen op mijn tekortkomingen.
Het valt niet altijd mee om dat te slikken, al heb ik gemerkt dat dat toch meestal het beste werkt, het is altijd een momentopname.
Meestal werkt het dus om gewoon een beetje stoïcijns te blijven onder zijn onvrede.
Maar soms drijft hij het volgens mij expres op de spits.
Ik zie dat meestal niet aankomen en ondanks dat ik mij heb voorgenomen om mij niet op de kast te laten jagen ga ik soms op zulke momenten toch de discussie met hem aan.
Zoals gisteren.
En dan weet ik dat het nergens op slaat, maar ik word onzeker omdat hij dreigt de relatie te verbreken.
En dan vind ik het dus moeilijk om kalm te blijven, ook al weet ik dat dat op zulke momenten de enige manier is.

Ik weet dit meestal te omzeilen door nergens echt op in te gaan door niet toe te happen en door hem even af te leiden van het moment door bvb te zeggen: ik ga even naar de wc.
Maar dus ongeveer eens per maand zoekt hij het echt op door me uit te dagen en te beledigen op mijn zwakke plekken.
Hij zegt ook op zulke momenten dat hij eigenlijk niet in een relatie wil zijn.
Hij probeert me ook echt te raken heb ik het idee, want hij zegt dingen zoals dat hij mij een slechte en egocentrische moeder vindt...en dat is denk ik nu nét het enige waar hij mij nog in kan raken, mijn moederhart; de rest heb ik allemaal al eerder meegemaakt en kan ik wel mee dealen, maar dat deed even pijn.
Want er zou misschien een kern van waarheid in kunnen zitten.

Het is niet erg, ik bedoel, ik overleef het wel en zo...maar ik heb steun nodig, emotionele.

Hij is geen agressief persoon en ik zelf heb ook veel moeten leren, was zelf vroeger ook een beetje meer zo dat ik anderen soms de schuld gaf van mijn eigen shit.

Het is alleen heel jammer dat ik soms toch aan mezelf ga twijfelen.
En dat ik soms tóch hap, zoals gisteren.

Ik zoek met dit topic steun om mij de kracht te geven om in mezelf te geloven en om mijn cool te bewaren.

Ik wil niet de strijd aangaan, niet met hem en niet in dit topic want ik ben al jaren moegestreden.
Het begon toen ik nog een kind was met een hele sadistische leraar en sindsdien heb ik moeite met mijn zelfvertrouwen.

Zoals ik al zei is mijn vriend geen kwaaie, bovendien hebben wij samen een kind van anderhalf.
Meestal is het wél oké en gezellig en soms zijn er moeilijke momenten.

Dus tja, wie heeft dat ook weleens, dat hij denkt van, oeps...daar gaan we weer?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat niet normaal. Het is gewoon gemeen doen om het gemeen doen, een rare behoefte om de ander te kwetsen en omlaag te halen. Mijn liefde zou daar echt wel door verdwijnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
O en iemand die dit stelselmatig doet, vind ik dus wel een kwaaie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Helaas ook hier alle ervaring en wij zijn niet meer samen. Wilde niet langer gekleineerd en getreiterd worden. Klinkt als een borderliner en daar is niet mee te leven. Wens je heel veel kracht en sterkte, pas op jezelf want hij doet het niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon een lul. Wat doe je nog bij hem
Ik zit redelijk vast in de situatie.

Hij past op ons kind zodat ik kan gaan werken en ik woon in zijn huis in het buitenland.

Daarom krijgt hij het voor elkaar dat ik me laat leegzuigen in zo'n achterlijke bui van hem.
En ik voel me snel schuldig omdat mijn moeder ook vaak zei dat ze mij egocentrisch vond, dus misschien zit er een kern van waarheid in??

Ik vind mezelf niet de geweldigste persoon op aarde; maar ook niet de slechtste en ik doe mijn best en ik bedoel het gewoon goed.

Jezus!! Het laat me soms twijfelen aan mezelf en dat is het probleem inderdaad.

Het ergste is dat ik het met bijna niemand kan delen.
Hij is erg lief voor onze zoon, maar ik neem het leeuwendeel van de zorg op me; alle avonden, nachten en ochtenden zijn voor mij, dus ik heb soms even behoefte aan een kopje thee en een half uurtje voor mezelf.
anoniem_638f50d8e8247 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 19:28
5.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De meeste mannen doen wat jij doet. Zijn zij dan ook egocentrisch, puur om het feit dat zij hun partner op hun kind laten passen zodat zij kunnen werken? Ik zou dat al dan niet egocentrische laten varen, dat is genderbevooroordeelde bullshit.

Maar je partner is duidelijk niet gelukkig met deze verdeling. Kunnen jullie, los van zijn onvolwassen verwijten, eens om de tafel om constructief te bespreken hoe je de situatie kunt veranderen? Er zijn vast wel professionele opvangmogelijkheden waar jullie wonen, dan kan ook je vriend gaan werken, als dat is wat hij wil. Ik zou daar samen eens over praten.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je jezelf in deze situatie gemanoeuvreerd?
Je zit in een zeer ongezonde ongelijkwaardige situatie en je laat het gebeuren.

Wordt het niet hoog tijd dat je jezelf ervan bevrijdt?
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Waarom werkt hij niet trouwens?
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Wat vindt hij er zelf van? Je hebt wel veel begrip voor hem hoor...
Alle reacties Link kopieren
Tante Jans,

Kun je stappen zetten om zelfstandiger te zijn? Is er kinderopvang in dat land? Kun je een eigen huis huren?

Daarnaast herken ik er heel veel van. Ik ben ontzettend blij dat ik een nuchtere maatschappelijk werker getroffen heb. Met haar kon ik veel situaties doorspreken en zij kon me laten inzien dat wat hij deed echt niet oké was.

Wat mij betreft kun je altijd hier situaties bespreken en toetsen.
Alle reacties Link kopieren
Dus eigenlijk word je emotioneel mishandeld en laat je dit allemaal maar over je heen komen omdat je moegestreden bent. Lieve To, je bent vast veel meer waard dan dat.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
11-09-2019 19:27
Hij is erg lief voor onze zoon, maar ik neem het leeuwendeel van de zorg op me; alle avonden, nachten en ochtenden zijn voor mij, dus ik heb soms even behoefte aan een kopje thee en een half uurtje voor mezelf.

Ah, dus alle nadelen van kostwinner zijn en geen van de voordelen.

Jullie hebben nu een verdeling waar jullie geen van beiden blij van worden. Waar hij kinderachtig agressief van wordt en jij op het randje van overspannenheid van raakt. Jullie moeten dringend iets veranderen.
*Sikkepit* schreef:
11-09-2019 19:28
Waarom werkt hij niet trouwens?
Hij probeert een eigen zaak op te starten en werkt per dag nu inmiddels ongeveer 4 uur.

We proberen het flexibel te verdelen.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
11-09-2019 19:32
Hij probeert een eigen zaak op te starten en werkt per dag nu inmiddels ongeveer 4 uur.

We proberen het flexibel te verdelen.
Proberen klinkt niet heel erg hoopgevend en weloverwogen. Zeker niet in combinatie met zijn buien van onvrede.
Hoe lang is hij inmiddels al bezig met die 'opstart'?
Gaat het nog wat worden, denk je?
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
tantejans schreef:
11-09-2019 19:32
Hij probeert een eigen zaak op te starten en werkt per dag nu inmiddels ongeveer 4 uur.

We proberen het flexibel te verdelen.

Hij probeert al jaren een zaak op te starten. Of is dit een nieuwe?

Ik herhaal het nog maar een keer, welke antwoorden probeer je nu te krijgen die je niet al een keer hier gehad hebt?
Alle reacties Link kopieren
O wacht effe, was jouw vriend ook niet van de chemtrails en complottheorieën?
En tegen vaccinaties en overheid? :sarcastic:
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
the_Wicked_Witch schreef:
11-09-2019 19:38
Hij probeert al jaren een zaak op te starten. Of is dit een nieuwe?

Ik herhaal het nog maar een keer, welke antwoorden probeer je nu te krijgen die je niet al een keer hier gehad hebt?
Ik weet ook niet wat ik precies probeer.

Een beetje mijn mentale gezondheid behouden door wat begrip van mensen hier op dit forum.

Ik wil gewoon standhouden en sterk zijn ik weet dat hij ergens ook gewoon stress heeft, maar ik kan momenteel niet snel genoeg een betere situatie creëren, dus ik moet het beste maken van wat er nu is.

En dat betekent dat ik niet te veel aan mezelf mag gaan twijfelen.

Ik denk ook niet dat hij het bewust doet, hij heeft er volgens mij zelf ook last van en weet dan even geen andere manier.
*Sikkepit* schreef:
11-09-2019 19:45
O wacht effe, was jouw vriend ook niet van de chemtrails en complottheorieën?
En tegen vaccinaties en overheid? :sarcastic:
Hij legt de schuld van alles bijna altijd buiten zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Je houdt je vriend, tegen beter weten in, de hand boven het hoofd.
En zelf ben je, tegen de klippen op, aan het overleven.

Dit ga je niet volhouden.
:nope:

Zoek hulp, bespreek je situatie en bevrijd jezelf hiervan!
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
11-09-2019 19:46
Ik weet ook niet wat ik precies probeer.

Een beetje mijn mentale gezondheid behouden door wat begrip van mensen hier op dit forum.

Ik wil gewoon standhouden en sterk zijn ik weet dat hij ergens ook gewoon stress heeft, maar ik kan momenteel niet snel genoeg een betere situatie creëren, dus ik moet het beste maken van wat er nu is.

En dat betekent dat ik niet te veel aan mezelf mag gaan twijfelen.

Ik denk ook niet dat hij het bewust doet, hij heeft er volgens mij zelf ook last van en weet dan even geen andere manier.
Ik weet wel zeker van wel.

Heel eerlijk? Je weet nu voor langere tijd hoe hij is, hoe hij echt in elkaar steekt. Jij kan zelf hierin andere keuzes maken of niet, maar dat moet je dan wel zelf doen. Hij gaat het in ieder geval niet doen, en waarom zou hij ook; hij leeft als een prins op de erwt.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
11-09-2019 19:46
Ik wil gewoon standhouden en sterk zijn ik weet dat hij ergens ook gewoon stress heeft, maar ik kan momenteel niet snel genoeg een betere situatie creëren, dus ik moet het beste maken van wat er nu is.
Waarom wil je standhouden en sterk zijn als dat mogelijk je ondergang betekent?
Waarom wend je die energie niet aan om jezelf een beter leven te geven en te stoppen met overleven?

Dat je denkt dat er momenteel geen betere situatie te creëren is, wil niet zeggen dat die er niet is.
Pas als je daar aandacht aan geeft en er werk van maakt, zal je zien dat er veel meer binnen je bereik ligt, dan je nu denkt.

Hoe lang ga je nog wachten???
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Bewust of onbewust hij mag jou niet kwetsen
Hij houdt van je??
Alle reacties Link kopieren
Hij zegt ook op zulke momenten dat hij eigenlijk niet in een relatie wil zijn.
Dit dus. Doe hem en vooral jezelf een plezier en verbreek de relatie. Hij terroriseert je gewoon en jullie zijn allebei ongelukkig met de situatie.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
11-09-2019 19:32
Hij probeert een eigen zaak op te starten en werkt per dag nu inmiddels ongeveer 4 uur.

We proberen het flexibel te verdelen.
Oh jee, de loser met teveel mannelijke trots die zichzelf maar “ondernemer” noemt omdat hij nergens binnenkomt.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven