Kutopmerkingen, hoe krijg jij ze uit je hoofd?

20-10-2019 06:07 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week kreeg ik een kutopmerking naar mijn hoofd geslingerd. Het voert even te ver om in details te treden, maar ik was er flink door geraakt. Zozeer dat het me nu nog dwarszit.
Wat doen jullie met zo’n opmerking? Hoe raken jullie je gedachten daarover kwijt of hoe relativeren jullie zoiets? En zou je diegene als nog laten weten, dat je het niet leuk vond hoe die opmerking naar je hoofd werd geslingerd?

Ik hoor (lees😉) jullie graag
Doei Pippi Langkous!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker aangeven dat opmerking je dwars zit, als je die vaker ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ligt echt aan de situatie dus heel moeilijk te zeggen
Alle reacties Link kopieren
iloondb schreef:
20-10-2019 06:34
Ligt echt aan de situatie dus heel moeilijk te zeggen
De opmerking was iig onterecht. Heb je zo voldoende info?
Het stomme is dat het toch door mijn hoofd blijft spoken.
Doei Pippi Langkous!
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
20-10-2019 06:19
Ik zou zeker aangeven dat opmerking je dwars zit, als je die vaker ziet.
Het was een enkele opmerking, maar wel erg kwetsend. Gegeven door iemand in een machtspositie en momenteel ben ik best kwetsbaar.
Doei Pippi Langkous!
Alle reacties Link kopieren
Degene die t zei in je hoofd voor rotte vis uitmaken en wegzetten als een enorme sukkel die er ook niets aan kan doen dat ie niet beter weet.

:hug:
Been there, done that, got the T-shirt.
Toch zeggen dat je die opmerking van bijv afgelopen donderdag echt niet vond kunnen.

Als ik een rot opmerking krijg zeg ik er sowieso meteen iets van. Dit is OMDAt ik anders, net als jou er de hele dag over na ga denken. Dan vraag ik wat bedoel je hier precies mee of ga ik een discussie aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je niet helpen, maar herken het wel.
Een onbekende zei vorige week iets tegen mij en ik was daar zo door gekwetst. Ik was zo verdrietig en ook heel erg boos.
Ik heb nare dingen teruggezegd en dat vond ik ook weer niet leuk van mezelf.

Ik weet waarom het mij zo raakte en ik heb erover gesproken met mijn man en mijn ouders. Ondanks dat blijft het in mijn hoofd zitten.
Ik ben nog steeds boos en ook teleurgesteld dat ik haar niet gewoon genegeerd heb.

In jou geval zou ik er wel op terugkomen.
het hangt een beetje van de opmerking af, wilde hij je met opzet kwetsen?
Ik denk dat ik er wat van zou zeggen ja, maar kijk uit dat je niet emotioneel reageert omdat je al kwetsbaar bent.

Sterkte, niet leuk inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Het zou kunnen;hoe hard het ook klinkt;dat degene die de opmerking maakte jou heeft geraakt omdat ie raak heeft geschoten;de waarheid heeft gesproken dus.Vandaar dat jij het niet kan loslaten.Zou zeggen doe er wat mee.....Gezegende zondag.
Ik kan daar altijd slecht mee omgaan in de zin dat het lang in mijn hoofd blijft zitten.
Sommige opmerkingen vergeet je helaas nooit meer.
Een opmerking waarvan je weet dat hij niet terecht is, daar hoef je niet door geraakt te worden.
Onaardige opmerkingen hoef je niets van te vinden. Op het moment dat het gebeurt, dan spreek je de persoon erop aan.

In jouw geval zit er misschien wel een kern van waarheid in de opmerking.
Ben je in staat om kritisch naar jezelf te kijken en te beseffen dat de opmerking toch iets minder onterecht is dan je beweert?
Als er onzin is gekletst dan zou ik niet weten waarom jij je dat zou moeten aantrekken. Dan ben je inderdaad een kwetsbaar/overgevoelig type.
Alle reacties Link kopieren
Was de opmerking waar of onwaar?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Soms zeggen mensen iets naars om iemand naar beneden te halen om zichzelf beter te voelen.

Zo werkt het natuurlijk niet en het siert diegene allerminst.

Was er zoiets aan de hand?
Een opmerking op werk of privéleven?

Dikke knuffel trouwens :redrose: , ik ben er zelf ook gevoelig voor. En iemand hierboven zei, als het een onterechte opmerking is (over iets wat niet waar is) maar het trekt je zó aan, dan is het misschien toch waar...
Maar ik denk niet dat dat zo is. Ik ben juist heel gevoelig voor ontrouw en als dingen dus niet waar zijn. Daarom komt dat nog harder aan. Als ik kritiek krijg en het klopt dan denk ik ja je het een punt, ik begrijp het en ga het veranderen. Maar niet als de opmerking ongegrond is.
anoniem_387931 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 08:40
87.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
20-10-2019 07:17
Een opmerking waarvan je weet dat hij niet terecht is, daar hoef je niet door geraakt te worden.
Onaardige opmerkingen hoef je niets van te vinden. Op het moment dat het gebeurt, dan spreek je de persoon erop aan.

In jouw geval zit er misschien wel een kern van waarheid in de opmerking.
Ben je in staat om kritisch naar jezelf te kijken en te beseffen dat de opmerking toch iets minder onterecht is dan je beweert?
Als er onzin is gekletst dan zou ik niet weten waarom jij je dat zou moeten aantrekken. Dan ben je inderdaad een kwetsbaar/overgevoelig type.
Hmm, dus als iemand je uitscheldt voor lelijk wijf of dikzak en je bent bepaald geen Doutzen dan ben je overgevoelig als je dat een kwetsende kutopmerking vind?
smulrol wijzigde dit bericht op 20-10-2019 08:19
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het er zeker met diegene over hebben als je er zo mee zit.

En van mij uit een dikke knuffel :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook iemand die hier mee blijft rondlopen. Zelfs jaren. Zo'n persoon krijgt van mij meestal wel lik op stuk, maar soms zit je gewoon niet goed in je vel en laat je het gebeuren zonder goed van je af te bijten. Daarbij kan ik ook nog eens slecht vergeven. Maar uiteindelijk heb je jezelf er mee geloof ik. Voor mezelf zou ik er zeker met het persoon over praten, want ik zou naar verloop van tijd steeds pissiger worden. Ik heb ooit een soortgelijk geintje gehad met mijn meerdere op het werk. Die man is later zelf met mij gaan praten omdat hij wel voelde dat ik hem op dat moment wel kon schieten. Daarbij had hij het ook niet goed aangepakt, dat had hij wel door achteraf. Toch is het in mijn ogen voor altijd een klootzak gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me op de eerste plaats af waarom iemand iets zegt. Dat is de sleutel tot hetgeen ik verder doe.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg die niet. Want ik kaats er gelijk snoeihard een kutopmerking op terug.

De volgende keer eens proberen?
Alle reacties Link kopieren
Noor21 schreef:
20-10-2019 08:17
Ik krijg die niet. Want ik kaats er gelijk snoeihard een kutopmerking op terug.

De volgende keer eens proberen?
Precies. Het is bij mij vaak ook een keer en nooit weer. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
20-10-2019 08:10
Hmm, dus als iemand je uitscheldt voor lelijk wijf of dikzak en je bent bepaald geen Doutzen dan ben je overgevoelig als je dat een kwetsende kutopmerking vind?
Dat is wel een heel ordinair niveau wat ik alleen ken uit mijn basisschooltijd of op straat.

Van de basisschool/straat herinner ik me dat er groepjes kinderen waren die je dingen achterna riepen en dat deden ze op een zangtoon.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het ook niet. Vooral net-niet kutopmerkingen die eigenlijk wel keiharde kutopmerkingen zijn, maar waar je dus niks van kan zeggen trek ik heel erg slecht. Van dat gemanipuleer om jou in een slechter daglicht te plaatsen, maar die ook zomaar onschuldig zijn als je er iets van zegt. Stiekeme steken onder water.
Alle reacties Link kopieren
ronja_de_roversdochter schreef:
20-10-2019 06:41
Het was een enkele opmerking, maar wel erg kwetsend. Gegeven door iemand in een machtspositie en momenteel ben ik best kwetsbaar.
Iedereen is weer op een andere manier te kwetsen. Als mijn baas me zou zeggen dat ik op een representatieve functie zit en toch het beste niet dikker moet worden dan ik ben, of dat ik niet zo streng moet kijken dan zie ik dat als "zijn mening" en die laat ik bij hem of ik neem het serieus en zie het als feedback. Volwassen mensen die gaan schelden, tja, dat is toch heel raar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven