Spanning nav afwachten uitslag

21-10-2019 14:57 14 berichten
2,5 jaar geleden heb ik een afwijkend uitstrijkje gehad. Na een behandeling (lisexcisie) had ik in oktober van dat jaar geen afwijkende cellen meer, nog wel hpv. In de tussentijd zwanger geworden en bevallen van mijn dochter (tweede kind). In februari van dit jaar had ik een controle en daar was alles goed, geen hpv meer. Een paar weken terug is er weer een uitstrijkje gemaakt, ik krijg donderdag de uitslag. Ik merk dat het me opeens weer even boven het hoofd groeit, dat afwachten. Blijf het zo enorm spannend vinden iedere keer.... wat ik met dit topic wil, geen idee. Moet het even kwijt en wil vriendinnen/man er niet mee lastig vallen. Iemand nog goede tips om de spanning te verminderen?
Alle reacties Link kopieren
Zoveel mogelijk ontspanning zoeken. (Lezen, mindfulness, in bad, filmpje kijken sporten).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Uhm tsja man en vriendinnen lastig vallen zou ik zeggen. Daar zijn ze toch voor?
Veel sterkte, hopelijk is de uitslag weer goed.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon wat afleiding proberen te zoeken. Je mag het best spannend vinden, hoor.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Helaas heb ik ook geen echte tip om de spanning te verminderen.

Garanties in het leven kan niemand je geven... Ook ik niet. Maar het feit dat er 1,5 jaar lang geen afwijkende cellen zijn gevonden, is natuurlijk een goed teken. Geen garantie, wel een goed teken.

Waar ik zelf veel aan heb, is het feit dat ik de dingen die buiten mijn invloedsfeer liggen tegenwoordig heel goed kan parkeren. Dat was vroeger wel anders overigens. Maar nu kan ik het heel goed parkeren.

Iets als een uitslag voor welk onderzoek dan ook zou ik heel makkelijk kunnen parkeren. Natuurlijk houdt het me bezig, natuurlijk zou ik ook gespannen zijn, maar het is een voldongen feit dat ik niets aan de uitslag kan veranderen of aan de tijd die ik nog moet wachten. Je kunt er wel mee bezig zijn, je kunt er wel nachten van wakker liggen, maar het vreet energie en het overschaduwt alle leuke dingen in het leven. Dat is het allemaal niet waard.
denken dat het goed is.
dat is het toch steeds
Spannend zeg, ik hoop dat het meevalt. Probeer een beetje afleiding te zoeken, doe wat leuks of praat met een vriendin. Sterkte met wachten op de uitslag!
Bedankt voor jullie reacties en tips :)

@suzyqfive Ik ben inderdaad maar veel leuke dingen aan het doen, heb van de week een nieuw boek gekocht waar ik zo in ga beginnen :)

@FitsSprits Inderdaad, ik kan met oeverloos piekeren niets anders maken dan het is. Dat probeer ik ook steeds te bedenken, het helpt wel iets om het los te laten.
Vandaag maar even een rustige dag ingepland. ‘s Morgens het hele huis geboend haha! En vanmiddag een beetje bankhangen met een filmpje.
Helaas vandaag even wat minder relaxed, ben ziek geworden... stomme koude weer helpt niet mee!
Nog 1 nachtje wachten in spanning... sterkte!
Bedankt <3
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat de uitslag gisteren goed was voor jou.
Ik hoop ook dat de uitslag meeviel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven