Doordraaien

08-11-2019 10:44 28 berichten
Ik weet niet meer wat ik moet doen en ik durf het er niet met de hulpverlening over te hebben en ook niet hier op het forum te posten (uitgebreid) maar ik heb iets heftigs meegemaakt en ik draai steeds verder door. Ik ben bang dat anderen het aan me merken, wat me nog angstiger maakt. Ik kan hier geen kant mee op en het word steeds erger, de grip over alles.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar.
Waarom wil je het niet met een hulpverlener bespreken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat er ook is gebeurt, je zult vast en zeker de enige niet zijn. Vraag een doorverwijzing voor de psycholoog of regel er zelf één indien je het zelf kunt betalen en praat erover.

Ik kan mij voorstellen dat het eng is, maar die mensen zijn daar voor opgeleid en hebben geheimhoudingsplicht.

Heel veel sterkte toegewenst! Moet niet makkelijk om zo alleen met een geheim rond te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad sowieso een hulpverlener inschakelen!
Of schrijf het tot die tijd allemaal op in een brief aan jezelf.
Als je het eenmaal allemaal hebt opgeschreven zal je merken dat je hoofd iets rustiger wordt.

Maar dan alsnog zou ik er wel iets mee doen.

Sterkte......
https://niceday.app/landing/anonieme-hu ... _EQAvD_BwE

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hier kun je als het goed is met een app anoniem met een hulpverlener praten.
Alle reacties Link kopieren
Hulpverleners zijn wel wat gewend, net als artsen hebben die alles al voorbij zien komen. Je hoeft dus echt niet bang te zijn er met iemand over te praten, hij/zij heeft ook nog eens een geheimhoudingsplicht.

Verder: heel veel sterkte! :hug:
Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
Tja.
Even zwart-wit gesteld: of je geeft jezelf nu een schop onder de kont en gaat naar de huisarts, of je draait inderdaad door en het wordt crisisdienst, dwang, opname, ellende. Wat heb je liever?
Een aai over de bol op Viva lost je problemen niet op..
.
Wat naar. Uit je bericht begrijp ik dat er wel hulpverlening in beeld is? Is het dan een optie om het op te schrijven in plaats van te vertellen? Je zou hulpverleners je OP kunnen laten lezen.

Ook bij je huisarts kun je terecht als je veel last van angsten hebt. Daar hoef je denk ik ook geen details voor uit de doeken te doen.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik paniekaanvallen had mocht ik altijd de huisarts bellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bel dan in elk geval de luisterlijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb je trouwens ook steun aan je hond? Even knuffelen, of met hem/haar in het zonnetje zitten, of je concentreren op zijn/haar rustige ademhaling, of een wandelingetje maken? Het lijkt me verstandig om contact met je hulpverlening op te nemen hoor, maar misschien kun je anders zo het doordraaien een halt toe roepen.
Alle reacties Link kopieren
:hug: sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Het allerbelangrijkste is nu dat je hulp zoekt. Voor een luisterend oor kun je bij de luisterlijn terecht.

Verder zou ik je aanraden om heel goed voor jezelf te zorgen nu en je alleen op de basis te gaan richten (vast dag- en nachtritme, goed eten, elke dag naar buiten en waar mogelijk bewegen). Het kan ook helpen om je keuzes te beperken door bijvoorbeeld elke dag hetzelfde ontbijt te eten, uit één kopje/glas te drinken of een beperkt aantal kleren te dragen (die vooral comfortabel dienen te zijn maar waarbij je wel zo naar buiten zou kunnen). Het kan ook helpen om een lijstje bij te houden van de basisdingen die belangrijk zijn en deze elke dag af te vinken (het afvinken is het belangrijkste ;)) of om bij te houden wat goed/leuk was aan die dag.

Alcohol, sigaretten en koffie kunnen een enorm negatief effect op je emoties hebben, dus probeer dit zoveel mogelijk te minderen.

Heel veel sterkte toegewenst!
Ik durf dat allemaal niet, want ik ben juist bang voor opnames en dwang etc. Omdat ik nu al geen controle meer heb, ik probeer zoveel mogelijk te vermijden wat met prikkels en mensen te maken heeft omdat ik zo bang ben dat iemand het door heeft wat er met me aan de hand is omdat het steeds erger word :'(
Het gaat over iets waarvan ze weten dat het is gebeurt. Maar omdat ik nu zo aan het doordraaien ben, durf ik niks meer en ben heel erg bang dat hulpverlening het alleen maar erger gaat maken als ze met dwang enzo gaan komen. Ik durf m'n medicijnen ook niet meer te nemen al een tijdje ik zit echt helemaal vast hierin en ik durf echt niet want alles is zo ongelofelijk eng :'( Het enige wat ik me kon bedenken was dit forum, ik hoop niet dat dat erg is maar ik kan niks anders en ik ben zo bang
anoniem_65339ec9e1337 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 18:37
Reden: Trigger
1.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je angst is je op dit moment de baas. Roep hulp in. Van de huisarts, de crisisdienst etc. Zo kun je echt niet het weekend in. Is er echt niemand die je kan bellen? Familie, vrienden?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Hier kan je probleem niet opgelost worden. Daar zul je toch echt irl hulp voor moeten onroepen. Doe sowieso maar want je neemt ook je medicatie niet in. Dat is niet goed.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Naar je arts om in elk geval te praten over je medicatie. Dat zomaar stoppen kan zomaar de kern van je probleem zijn. Hup hup dame, maar je huisarts. Gun het jezelf. Ze zullen je graag helpen.
Alle reacties Link kopieren
Heb ‘m verwijderd TO. Sorry, zag pas net je PB anders had ik het eerder gedaan!!
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 13-11-2019 22:07
92.78% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Jethoji schreef:
08-11-2019 16:20
Ik durf dat allemaal niet, want ik ben juist bang voor opnames en dwang etc. Omdat ik nu al geen controle meer heb, ik probeer zoveel mogelijk te vermijden wat met prikkels en mensen te maken heeft omdat ik zo bang ben dat iemand het door heeft wat er met me aan de hand is omdat het steeds erger word :'(
Het gaat over iets waarvan ze weten dat het is gebeurt. Maar omdat ik nu zo aan het doordraaien ben, durf ik niks meer en ben heel erg bang dat hulpverlening het alleen maar erger gaat maken als ze met dwang enzo gaan komen. Ik durf m'n medicijnen ook niet meer te nemen al een tijdje ik zit echt helemaal vast hierin en ik durf echt niet want alles is zo ongelofelijk eng :'( Het enige wat ik me kon bedenken was dit forum, ik hoop niet dat dat erg is maar ik kan niks anders en ik ben zo bang

Bel dan in elk geval naar de luisterlijn. Die mensen weten niet waar en wie je bent hè, dus ze kunnen je nergens toe (laten) dwingen.

Dit is de link naar de telefoonnummers: https://www.deluisterlijn.nl/ik-zoek-hu ... efoon.html .
Jethoji schreef:
08-11-2019 16:20
Ik durf dat allemaal niet, want ik ben juist bang voor opnames en dwang etc. Omdat ik nu al geen controle meer heb, ik probeer zoveel mogelijk te vermijden wat met prikkels en mensen te maken heeft omdat ik zo bang ben dat iemand het door heeft wat er met me aan de hand is omdat het steeds erger word :'(
Het gaat over iets waarvan ze weten dat het is gebeurt. Maar omdat ik nu zo aan het doordraaien ben, durf ik niks meer en ben heel erg bang dat hulpverlening het alleen maar erger gaat maken als ze met dwang enzo gaan komen. Ik durf m'n medicijnen ook niet meer te nemen al een tijdje ik zit echt helemaal vast hierin en ik durf echt niet want alles is zo ongelofelijk eng :'( Het enige wat ik me kon bedenken was dit forum, ik hoop niet dat dat erg is maar ik kan niks anders en ik ben zo bang
Wat moet dit forum voor je doen dan?
Als je nog even wacht hebben je hulpverleners wel door hoe het gaat. Hoef jij niets te doen en gaan zij voor jou beslissen.

Bel ze zelf, werkt veel beter.
Alle reacties Link kopieren
:facepalm:
niks moet en alles mag
Alle reacties Link kopieren
Allesmag schreef:
08-11-2019 21:30
:facepalm:
Post dan gewoon niks hè.
Mispoes!
Jethoji schreef:
08-11-2019 16:20
Ik durf dat allemaal niet, want ik ben juist bang voor opnames en dwang etc. Omdat ik nu al geen controle meer heb, ik probeer zoveel mogelijk te vermijden wat met prikkels en mensen te maken heeft omdat ik zo bang ben dat iemand het door heeft wat er met me aan de hand is omdat het steeds erger word :'(
Het gaat over iets waarvan ze weten dat het is gebeurt. Maar omdat ik nu zo aan het doordraaien ben, durf ik niks meer en ben heel erg bang dat hulpverlening het alleen maar erger gaat maken als ze met dwang enzo gaan komen. Ik durf m'n medicijnen ook niet meer te nemen al een tijdje ik zit echt helemaal vast hierin en ik durf echt niet want alles is zo ongelofelijk eng :'( Het enige wat ik me kon bedenken was dit forum, ik hoop niet dat dat erg is maar ik kan niks anders en ik ben zo bang
Dus je hebt last van angst? Angst is een slechte raadgever. En maakt dingen waarschijnlijk 100 keer zo groot. Hoe het er nu uit ziet gaat het vroeg of laat escaleren. Dan gebeuren de dingen waar je bang voor bent sowieso.

Volgens mij gebeurt dwang en verplichte opname alleen bij heel heftige gevallen. Nou weet ik natuurlijk niet wat er bij jou gaande is, maar misschien kan je dat juist voor zijn. Door toch zelf om hulp te vragen. Om toch onder begeleiding je medicatie of misschien andere medicatie weer te gaan slikken.

Je zit helaas nou eenmaal in een rotsituatie en de kans dat het vanzelf allemaal goed komt zonder hulp is klein. Naar de huisarts gaan is echt je beste optie wil je hier uit komen.

Is er iemand in je omgeving die je in vertrouwen kan nemen? Misschien kan je diegene een berichtje sturen zodat je dit niet alleen hoeft te doen. Ik weet dat het eng is, maar is je nog maanden zoals nu moeten voelen niet nog veel enger?
Spreek jezelf even streng toe, want klagen en vervolgens geen actie ondernemen slaat nergens op. Je medicijnen uit angst niet meer innemen is dom én gevaarlijk. Stop nooit zomaar met voorgeschreven medicijnen innemen.
Je hoeft je voor geen enkel probleem te schamen, dus schakel hulp in.
Je klaagt over de hulpverlening, maar zelf lukt het je niet om normaal te leven, dus die hulpverlening doet het altijd nog beter dan jijzelf.
Even jezelf bij elkaar proberen te rapen en ga de huisarts bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven