Heb jij alles uit het leven gehaald?

06-12-2019 19:10 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week kwam ik iemand tegen waarmee ik op de basisschool heb gezeten, het is ruim 40 jaar geleden maar we herkenden elkaar meteen, natuurlijk wilden we van elkaar weten hoe het ons is vergaan , zij is gescheiden met 2 kinderen, werkt in de zorg, woont in een rijtjes woning, vader is overleden en ze is mantelzorger voor haar moeder, ik kon ongeveer hetzelfde vertellen alleen ben ik getrouwd, heb ik 1 kind meer dan zij en ik werk op kantoor, ook ik mantelzorg voor mijn moeder, nadat wij nog wat oude herinneringen hebben opgehaald zijn onze wegen gescheiden. Gisteravond in bed kwam het gesprek weer naar boven en toen bedacht ik dat ik eigenlijk een doorsnee leven leid en dat ik zeker geen hoogvlieger ben, ik ben dankbaar voor mijn gezin, maar ineens bekruipt mij het gevoel van : Is dit het?

Wanneer mij als kind gevraagd werd wat ik wilde worden dan riep ik dokter, astronaut, zelfs brandweerman, maar niets van mijn dromen is uitgekomen, nu ben ik volwassen, en ik merk dat ik best onder de indruk ben van bijv die Powervrouwen van het programma strafrechtadvocaten op Net 5, wanneer die dames tiptop opgemaakt met hun
12 cm stilettohakken het gerechtsgebouw betreden dan denk , wauw, ik merk dat ik tegen dat soort vrouwen opkijk, en ik merk dat ik last heb van mijn gedachten, want al met al ben ik tevreden, maar het gevoel van er had veel meer in kunnen zitten steekt gewoon de kop op, ik schaam me om het te zeggen, maar het was een opluchting dat die oude bekende van school ook een simpel bestaan leid, stel dat zij een carrièrevrouw was met een topfunctie bij de ING, oei wat zou ik me dan kleintjes hebben gevoeld, en dat terwijl ik een prima baan heb.
Ik vraag me af of er meer mensen zijn die zo nu en dan mijn gevoel herkennen, en wat doe jij dan behalve je zegeningen tellen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ik word al 'moe' van je topic titel.

Misschien niet zo bezig zijn met wat anderen wel of niet bereiken en doen. En gewoon doen wat jij kan en wil.
Volgens mij is er niks aan, zo'n baan hoor :)

Maarrrr kun je niet wat gaan doen qua baan wat je leuker vindt?
Nee, dat herken ik niet. Ik heb geen enkele behoefte aan carrière als in: groter, hoger, meer.
Ik ben er overigens ook wel van onder de indruk hoor, maar naarmate de jaren vorderen wordt het minder
Sudrì schreef:
06-12-2019 19:14
Nee, dat herken ik niet. Ik heb geen enkele behoefte aan carrière als in: groter, hoger, meer.
Ik wil, maar ik weet inmiddels dat ik van een verantwoordelijke baan niet gelukkiger word. Maar ik blijf het wel willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet in 'alles' uit het leven halen. Je kunt niet op alle gebieden excelleren namelijk. Dus ja, prachtig als je slim bent en een carrieretijger. Maar dat betekent dat je op andere gebieden weer moet opgeven. Ik denk niet dat ik op mijn sterfbed mijn carriere nou zo belangrijk ga vinden.

Laten we wel wezen: het overgrote merendeel van de mensen is 'gewoontjes'. We willen allemaal heel graag bijzonder zijn, maar feitelijk valt dat best mee. Wat niet wil zeggen dat je niet ergens onwijs veel voldoening uit kunt halen. Dat zit 'm bij mij dan ook vooral in wat je intern voldoening geeft.
Ik denk dat je je vooral moet afvragen omdat dit is wat het is omdat jij dat helemaal prima vindt, of omdat je je door iets of iemand hebt laten weerhouden om meer cq iets anders te gaan doen. Of is dit de top van je kunnen?
Ik heb er best last van gehad dat ik dacht dat dat ik meer uit mijn leven had moeten halen omdat ik die capaciteiten heb. Na lang dubben en er veel over praten (met iemand die ervoor geleerd heeft) kwam ik erachter dat ik dat alleen maar vond omdat ik dacht dat anderen dat van mij verwachtten. Soms steekt dat idee nog wel de kop op, dus ik ben er ook nog niet helemaal klaar mee.
COtweepuntnul schreef:
06-12-2019 19:14
Ik wil, maar ik weet inmiddels dat ik van een verantwoordelijke baan niet gelukkiger word. Maar ik blijf het wel willen.
Wat maakt dat je dat blijft willen?
Alle reacties Link kopieren
Tja ik wil dus wel die carrière. Ben jonger dan jij en dus nog aan het bouwen, maar dat betekent in mijn geval na een zesjarige studie een ratrace in om nog eens 6 jaar in opleiding te moeten, heel lange dagen maken, heel vaak ‘s avonds en in het weekend en op feestdagen werken, mijn kinderen dus veel minder zien dan mensen met een meer gemiddelde baan.

Zou je dat ook willen? Want het is niet zo dat je die dingen van een carrière even kunt ‘overslaan’.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Bee_Kind schreef:
06-12-2019 19:15
Ik geloof niet in 'alles' uit het leven halen. Je kunt niet op alle gebieden excelleren namelijk. Dus ja, prachtig als je slim bent en een carrieretijger. Maar dat betekent dat je op andere gebieden weer moet opgeven. Ik denk niet dat ik op mijn sterfbed mijn carriere nou zo belangrijk ga vinden.

Laten we wel wezen: het overgrote merendeel van de mensen is 'gewoontjes'. We willen allemaal heel graag bijzonder zijn, maar feitelijk valt dat best mee. Wat niet wil zeggen dat je niet ergens onwijs veel voldoening uit kunt halen. Dat zit 'm bij mij dan ook vooral in wat je intern voldoening geeft.
Eens.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 19:17
1.02% gewijzigd
Wat ik doe wil ik goed doen, ik zou op zich best een management functie willen bekleden, maar als ik de mogelijkheid krijg om nooit meer te werken dan kies ik daar voor.
Alle reacties Link kopieren
Dit herken ik helemaal niet, waarom zou je zo opkijken naar mensen met een 'goede' baan? Ik tel mijn zegeningen, ik heb een baan en een dak boven mijn hoofd, dat is voor mij genoeg. Ik ben administratief medewerker en loop op gympen, een vrouw met stiletto's en een mantelpakje daar ben ik echt totaal niet van onder de indruk. Zij doet ook gewoon haar werk, net als de schoonmaker, de hovenier, de glazenwasser etc.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat niet. Ik hoef geen carrière of topvrouw te zijn. Volgens de kinderen ben ik een topmoeder haha
Wat ik mis, is reizen en wat zien van de wereld en de geschiedenis daarvan.
Ik heb wel een carrière. Ik ben echt heel goed in mijn werk, ontwikkel me nog steeds etc. Alleen staat er geen manager in mijn functie. Alsof je dan wel ineens alles uit het leven/jezelf haalt.
alles wat je niet hebt gedaan kan alsnog
https://www.youtube.com/watch?v=NCkJe1iurjI

Ga zitten want ik wil eens met je praten
Ik ben allang niet meer zo blij als toen
Nee schrik maar niet, ik wil je niet verlaten, nee
Er is iets en ik kan er niks aan doen
We komen niets te kort, we hebben alles
Een kind, een huis, een auto en elkaar
Maar weet je lieve schat wat het geval is, ah
Ik zoek iets meer, ik weet alleen niet waar

[Refrein]
Is dit alles?
Is dit alles?
Mmm, Is dit alles wat er is
Is dit alles?
Is dit alles?
Is dit alles wat er is, yeah

[Couplet 2]
We zijn nu net een stuk in 13 delen
Aan het einde zijn we allemaal de klos
En leven trouw het leven van zovelen
Ik wil iets meer, ik wil een beetje los

[Refrein]
Is dit alles?
Is dit alles?
Oh, Is dit alles wat er is
Mmm, Is dit alles?
Is dit alles?
Is dit alles wat er is

Mmm, Is dit alles?
Is dit alles?
Mmm, Is dit alles wat er is
Is dit alles?
Is dit alles?
Is dit alles wat er is, yeah yeah

[Outro]
Is dit alles? (Is dit alles?)
Is dit alles? (Is dit alles?)
Ja alles ach kom nou
Is dit alles? (Is dit alles?)
Oh ja (Is dit alles, ja alles?)
Nee nee nee nee, nee
Alles? (Is dit alles?)
Alle reacties Link kopieren
Nee, en heb die behoefte noch het gemis totaal niet. Gelukkig.
I wanna live my life with the volume full!
nu ben ik volwassen, en ik merk dat ik best onder de indruk ben van bijv die Powervrouwen van het programma strafrechtadvocaten op Net 5, wanneer die dames tiptop opgemaakt met hun 12 cm stilettohakken het gerechtsgebouw betreden dan denk , wauw, ik merk dat ik tegen dat soort vrouwen opkijk, en ik merk dat ik last heb van mijn gedachten, want al met al ben ik tevreden, maar het gevoel van er had veel meer in kunnen zitten st
Ik vind vooral die blonde uit Den Haag nogal fascinerend. Knap op een fotomodel-achtige manier, met ogen die eruit zien alsof ze strak staat van de speed.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde trouwens vrachtwagen chauffeur worden. Ben nu wel blij dat die droom niet uitgekomen is.
I wanna live my life with the volume full!
Afbeelding
Ik wilde vroeger graag gaan rondzwerven in de jungle. Blij dat ik dat pad niet gevolgd ben. Hoewel, misschien was ik dan net zo bekend als Freek Vonk. Of net zo dood als Steve Irwin, dat kan natuurlijk ook.
Sudrì schreef:
06-12-2019 19:16
Wat maakt dat je dat blijft willen?
Oh, dat is iets irrationeels denk ik. Soort behoefte aan status.
Hoe definieer je eigenlijk ‘alles uit het leven halen’? Ik koester steeds meer de momenten waarop ik juist helemaal niets meer hoef.
COtweepuntnul schreef:
06-12-2019 19:26
Oh, dat is iets irrationeels denk ik. Soort behoefte aan status.
Dat vermoeden had ik al :hihi: Het is wel interessant om uit te zoeken waarom die behoefte er dan is. Misschien is die onderliggend ebehoefte wel heel makkelijk te bevredigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven