Angsten Corona

28-01-2020 12:51 61 berichten
Ik weet dat er op gezondheid ook een topic is maar dit topic wilde ik toch even openen omdat ik zoveel angsten heb over t Corona virus en dat er ook in Nl heel veel doden gaan vallen.. zijn er mensen die niet bang zijn en mij wat nuchtere handvaten kunnen geven? Als ik sochtens wakker word durf ik bijna niet op Nos of Nu te kijken ;-(.. Ik maak mijzelf helemaal gek
Alle reacties Link kopieren
Tja, van leven ga je nu eenmaal deaud.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Als je het krijgt , krijg je het en anders niet. Stop met jezelf en je omgeving gek te maken en leef gewoon je leven . Je kunt ook onder een bus terecht komen of stikken in een chippie. Je weet het niet .
anoniem_392700 wijzigde dit bericht op 28-01-2020 12:54
1.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In China zijn nu een paar duizend besmette personen... op 1.400.000.000 (zegge één miljard vierhonderd miljoen mensen) het is dus een miniem percentage. En de autoriteiten doen er veel aan om verdere verspreiding te beperken.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Vervelend he? Ik had er vanderweek ook erg last van. Eerlijk gezegd voor mij helpt het 't beste om er gewoon niet teveel over te lezen en het eventueel alleen bij het nieuws te houden. Al die meningen van mensen over wat er allemaal zou kunnen gebeuren, daar heb je toch niks aan. Je verpest zo je leven met een angst waarvan je helemaal nog niet weet of je er uberhaupt iets mee te maken gaat krijgen.

Ik probeer het ook te relativeren: aan de griep gaan ook jaarlijks mensen dood, maar desondanks is dan ook niet de hele wereld in paniek.
oudebaas schreef:
28-01-2020 12:54
In China zijn nu een paar duizend besmette personen... op 1.400.000.000 (zegge één miljard vierhonderd miljoen mensen) het is dus een miniem percentage. En de autoriteiten doen er veel aan om verdere verspreiding te beperken.
Het beperkt zich inmiddels niet alleen tot China . Frankrijk is er ook een geval bekend .
Dank voor jullie reacties!!! Ik weet rationeel ook dat ik ook onder bus kan komen..maar je hersenen nemen soms een raar loopje.. Ik ga eerst proberen om niet elke 10 minuten te nieuws te checken...
Duomarker schreef:
28-01-2020 12:57
Dank voor jullie reacties!!! Ik weet rationeel ook dat ik ook onder bus kan komen..maar je hersenen nemen soms een raar loopje.. Ik ga eerst proberen om niet elke 10 minuten te nieuws te checken...
Ik ben er eigenlijk alleen mee bezig als het nieuws toevallig aan staat of ik toevallig via een site wat lees. Verder ben ik eigenlijk te druk om er de hele tijd bij stil te staan .
Calypso- schreef:
28-01-2020 12:57
Het beperkt zich inmiddels niet alleen tot China . Frankrijk is er ook een geval bekend .
Niet iedereen gaat dood he.
Alle reacties Link kopieren
Calypso- schreef:
28-01-2020 12:57
Het beperkt zich inmiddels niet alleen tot China . Frankrijk is er ook een geval bekend .
Één geval, op 63 miljoen inwoners. Het zullen er vast wel meer worden, en er zullen ook wel mensen aan gaan overlijden hier. Maar ik zie geen nieuwe Zwarte Dood opdoemen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
We hadden een jaar of 10 geleden de Mexicaanse griep. Nu een Mexicaans biertje.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
28-01-2020 13:01
Niet iedereen gaat dood he.
Uiteindelijk wel mag ik hopen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Geen reden om extra bang te zijn, vind het tot nu toe nog niet verontrustender klinken dan de 'gewone griep', daar gaan ook mensen aan dood... (Helpt je misschien het relativeren, stel je voor dat ieder griepgeval ook zo op het nieuws kwam ;) )
AeonOfWinter schreef:
28-01-2020 13:04
Uiteindelijk wel mag ik hopen.
Highlander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je bent ook zo bang als je in de auto rijdt? Buiten loopt? De trap af gaat?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
oudebaas schreef:
28-01-2020 13:03
We hadden een jaar of 10 geleden de Mexicaanse griep. Nu een Mexicaans biertje.

En dan over een paar jaar de tacotyfus. Cool.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou juist dat andere topic eens doorlezen. Er komt veel (voor mij) relativerende informatie voorbij. Ik snap je angst. Heb een jong gezin met nog een baby. Ik vind uitgebreide info over wat er nu aan de hand is fijn, omdat het door alle grote koppen en nepnieuws tussendoor zoveel erger lijkt. De cijfers in het geheel vallen juist erg mee.
Alle reacties Link kopieren
De mensen die dood gaan zijn oud en zwak. Deze zelfde mensen kunnen ook dood aan een ‘gewoon’ griep virus.
Voor zover ik weet is er nog niemand overleden die een sterke gezondheid heeft.
Met hele kleine babies of oude mensen zou ik oppassen maar de gemiddelde Nederlander wordt er hoogstens heel ziek van en knapt dan weer op.
Als er al besmettingen komen...
anappleaday wijzigde dit bericht op 28-01-2020 13:11
0.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De gewone griep is dodelijker..
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
28-01-2020 13:04
Highlander niet.
Jawel, afgelopen maand nog toch?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
In 2018 zijn er in Nederland rond de 4400 mensen aan griep overleden en wereldwijd meer dan 500.000.

En jij schiet al in paniek nu er enkele tientallen mensen aan dit virus overleden zijn ....?!
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
28-01-2020 12:54
In China zijn nu een paar duizend besmette personen... op 1.400.000.000 (zegge één miljard vierhonderd miljoen mensen) het is dus een miniem percentage. En de autoriteiten doen er veel aan om verdere verspreiding te beperken.

Deze cijfers komen van de Chinese regering. Je weet wel, dezelfde regering die liegt over werkelijk alles.

Je gaat niet 43 miljoen mensen in quarantaine doen voor een virusje met een overlevingskans van 98%.

Maar goed, buiten dat maak ik me bijzonder weinig zorgen.
AeonOfWinter schreef:
28-01-2020 13:12
Jawel, afgelopen maand nog toch?
Nee joh, dat was z'n sidekick.
Het Corona virus is niet gevaarlijk en je kan er aan overlijden als je een zeer zwakke gezondheid hebt. Het is niets anders dan een flinke griep. Aan griep overlijden ook jaarlijks duizenden mensen (en dat zijn ook vaak mensen met aandoeningen, ouderen, zwakke gezondheid). Ben je daar ook zo panisch voor?
AnAppleADay schreef:
28-01-2020 13:10
De mensen die dood gaan zijn oud en zwak. Deze zelfde mensen kunnen ook dood aan een ‘gewoon’ griep virus.
Voor zover ik weet is er nog niemand overleden die een sterke gezondheid heeft.
Met hele kleine babies of oude mensen zou ik oppassen maar de gemiddelde Nederlander wordt er hoogstens heel ziek van en knapt dan weer op.
Als er al besmettingen komen...

Beyond the age of the patient, this latest case remains of concerns to experts. In many of the other 25 virus deaths, health officials reported pre-existing conditions such as diabetes, hypertension and pulmonary infection. The patient in this case, however, did not have any comorbidity.

“This 36-year old is an enigma,” said David Heymann, a professor of Infectious Disease Epidemiology at the London School of Hygiene. “We know that the majority of people who seem to have died to date have co-morbidity and they are elderly.”

Time.com

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven