Eetlust na depressie

17-02-2020 21:05 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 3 maanden ben ik officieel therapie vrij en het gaat erg goed met me. Ik werk weer, doe leuke dingen en heb het huishouden op orde. Toen ik in mijn depressie mijn eetlust kwijtraakte, werd mij verteld dat die wel weer terug zou komen als ik mij beter zou voelen en weer ritme in mijn leven zou hebben.. Zit er nog steeds op te wachten, 15kg lichter (Heb nu nog een gezond gewicht).. iemand die dit herkend en misschien een indicatie kan geven hoe lang dit duurt en/of tips? Ik eet vrijwel niks en maak een werkdag van 8 uur (lichamelijk werk) vind alles vies terwijl ik hiervoor alles at. Met trek boodschappen gaan doen lijkt niet eens te werken want eenmaal in de supermarkt vind ik weinig dingen interessant, word er zo moedeloos van..
Het kwam bij mij echt vanzelf weer toen alles tot rust gekomen was. Maar dat heeft wel een half jaar geduurd. Nu is mijn eetlust weer als vroeger en moet ik opletten af en toe.

Als je te veel gaat afvallen zou ik proberen of je wel gedurende dag een smoothie van fruit met yoghurt oid binnen kan krijgen. Drinken gaat vaak makkelijker. En als je ergens trek in hebt ook zorgen dat je dat hebt/haalt.
Ik vreet juist mateloos tijdens mijn depressies. Helaas...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook gehad, ik voelde me op een gegeven moment wel weer wat beter, maar ik at amper. Heb eigenlijk voor mezelf echt een knop omgezet en mezelf gedwongen om te eten. Ontbijt, lunch, avondeten. Begonnen met kleine porties, en steeds beetje bij beetje opbouwen. Mijn eetlust kwam toen vanzelf ook weer terug, maar het heeft een paar maanden geduurd voordat het weet normaal was.
Verschilt per persoon. Niets zinnigs op te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je toevallig medicatie? Ik gebruik wellbutrin en heb het idee dat ik me vaak er wat meer toe moet zetten om te eten dan vroeger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven