Rare gedachtens

23-02-2020 21:37 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.
Sinds een paar maanden heb ik last van paniekaanvallen. Opzich heb ik alles aardig onder controle en gaat het ondanks alles best goed met mij. Ik heb hulp bij een psycholoog.
Nu zit ik met iets waarvan ik het ontzettend lastig vind om het uit te leggen maar ik ga het proberen en hoop niet dat jullie zullen denken van wat overdreven die is gek..
Het klinkt misschien ook vreemd en overdreven maar het is voor mij best een ding. Oke soms denk ik na over het leven en dan denk ik na over hoe gek het eigenlijk is dat er mensen leven en hoe dat allemaal ontstaan is. Ook denk ik dan van: wat als er helemaal niks was? Deze gedachten vind ik zo vreemd en ik kan daar helemaal in opgaan ofzo...
Als ik hier diep over nadenk verlies ik mezelf een soort van.. Het maakt mij ook best angstig. Het voelt dan allemaal zo raar en niet als de realiteit.
Zoals ik al zei vind ik het lastig om uit te leggen ..
Misschien begrijpen jullie hier niks van hoor maar het is te proberen om het eens op een forum te zetten. Misschien begrijpt iemand dit of heeft iemand tips? Bedankt!
Oke soms denk ik na over het leven en dan denk ik na over hoe gek het eigenlijk is dat er mensen leven en hoe dat allemaal ontstaan is.

De ene helft gelooft in evolutie de andere helft in een God.

Ook denk ik dan van: wat als er helemaal niks was?

Dan was er niks.
ja gedachten kunnen alle kanten opvliegen, je hebt er geen controle over
Alle reacties Link kopieren
[quote=Gatekeeper* post_id=31013947 time=1582490451 user_id=370175]
Oke soms denk ik na over het leven en dan denk ik na over hoe gek het eigenlijk is dat er mensen leven en hoe dat allemaal ontstaan is.

De ene helft gelooft in evolutie de andere helft in een God.

Ook denk ik dan van: wat als er helemaal niks was?

Dan was er niks.
[/quote
Haha ja je hebt gelijk maarja zo gaat het in mijn hoofd helaas niet. Ben een ontzettende denken
Alle reacties Link kopieren
Dit soort gedachtes duiden bij mij altijd op een depressie. Het zijn gedachten over de zin van het bestaan en ze voegen werkelijk niks toe. Maar ik snap dat je er weinig aan kunt doen...
Ik herken het
Dan komt er ruis

Alsof je het niet kunt pakken oid
Ik kan het gevoel ook niet uitleggen
Bij jezelf hardop denken, nou, ophouden met zeiken, ga wat doen! En dan ga je wat doen.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
23-02-2020 21:44
Dit soort gedachtes duiden bij mij altijd op een depressie. Het zijn gedachten over de zin van het bestaan en ze voegen werkelijk niks toe. Maar ik snap dat je er weinig aan kunt doen...
Dat lijkt me wel een heel voorbarige conclusie obv een kort bericht op een forum.
Cateautje schreef:
23-02-2020 21:46
Bij jezelf hardop denken, nou, ophouden met zeiken, ga wat doen! En dan ga je wat doen.
Dat is wel het beste to
Dwingen er niet in door te denken
Alle reacties Link kopieren
Zeemeermin84 schreef:
23-02-2020 21:50
Dat lijkt me wel een heel voorbarige conclusie obv een kort bericht op een forum.
Welke conclusie bedoel je precies?
Alle reacties Link kopieren
Dat iemand die nadenkt over het ontstaan va het leven depressief is.
Alle reacties Link kopieren
Zeemeermin84 schreef:
23-02-2020 21:58
Dat iemand die nadenkt over het ontstaan va het leven depressief is.
Dat zei ik niet. Ik zei iets over mijzelf. Ik trek nergens een conclusie over TO. Lezen...
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Gevoel is inderdaad niet uit te leggen. Het surrealistische vond ik ook beangstigend. Iets gaan doen om gedachten te verzetten kan helpen.
Heb deze gedachten overigens nu niet meer en zelden nog paniekaanvallen.
Zeemeermin84 schreef:
23-02-2020 21:58
Dat iemand die nadenkt over het ontstaan va het leven depressief is.
Wordt.

Dat is me nogal een voorspelling tegen iemand met een angststoornis.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
23-02-2020 21:44
Dit soort gedachtes duiden bij mij altijd op een depressie. Het zijn gedachten over de zin van het bestaan en ze voegen werkelijk niks toe. Maar ik snap dat je er weinig aan kunt doen...
Nou depressie hoeft niet. Ik weet nog dat ik als puber ook wel zulke gedachtes had. En dat ik helemaal into het spirituele was. En idd ook de vraag “ waarom bestaan wij? Etc.”

Hoe oud ben je TO?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-02-2020 22:01
Wordt.

Dat is me nogal een voorspelling tegen iemand met een angststoornis.
Dat vond ik dus ook.
Depressief zijn is echt niet 'zomaar' iets.
TO gaat naar een psycholoog. Dat lijkt me degene die eventueel hier iets over kan zeggen mits nodig.
Alle reacties Link kopieren
Vind dat soort gedachtes niet per se raar of erg.
Ik denk dat veel mensen wel eens zoiets denken.

Maar als je het vaak hebt en het JOU belemmert is het wel vervelend.
Probeer dan toch, hoe moeilijk het misschien ook, je gedachtes te verzetten, iets te gaan doen.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook, en ik heb geen depressies of angstaanvallen. Maar ben wel een enorme denker, gedachten gaan maar door en door. Ik vind het dus ook helemaal niet raar TO, je hoeft je er zeker niet voor te schamen ofzo. Maar aangezien je er last van hebt omdat het te ver door gaat, zou ik wel proberen jezelf eerder af te remmen.

Ik heb het vooral als ik nadenk over het sterrenstelsel, wat er daar achter is, en dan weer daarachter, dat er geen eind is, of wel, dat kan ik niet bevatten. En daar krijg ik ook een beetje een akelig gevoel van. Maar dat weet ik van mezelf, dus zodra ik daarover begin te denken stuur ik mijn gedachten weg, of als dat niet lukt, ga ik iets doen wat me afleidt, een serie kijken of podcast luisteren bijvoorbeeld. Heb je dat geprobeerd, of dat werkt?
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
23-02-2020 22:25
Ik herken het ook, en ik heb geen depressies of angstaanvallen. Maar ben wel een enorme denker, gedachten gaan maar door en door. Ik vind het dus ook helemaal niet raar TO, je hoeft je er zeker niet voor te schamen ofzo. Maar aangezien je er last van hebt omdat het te ver door gaat, zou ik wel proberen jezelf eerder af te remmen.

Ik heb het vooral als ik nadenk over het sterrenstelsel, wat er daar achter is, en dan weer daarachter, dat er geen eind is, of wel, dat kan ik niet bevatten. En daar krijg ik ook een beetje een akelig gevoel van. Maar dat weet ik van mezelf, dus zodra ik daarover begin te denken stuur ik mijn gedachten weg, of als dat niet lukt, ga ik iets doen wat me afleidt, een serie kijken of podcast luisteren bijvoorbeeld. Heb je dat geprobeerd, of dat werkt?
Ja precies! Dat probeer ik idd hoor maar soms is het lastiger.. maar opzich heb ik t onder controle. Het is gewoon raar en irritant maar bedankt voor je reactie
Tja, wij, het groepje waar ik destijds toe behoorde en dagelijks apestoned met dat soort dingen bezig waren, kwamen tot de conclusie dat het universum in ons opzicht misschien wel oneindig groot is, maar voor hetzelfde geld onderdeel uitmaakt van een vliegenpoepje op de lamp van een oude professor.

Daar is nu eenmaal geen zinnig antwoord op te geven, dus maar beter met behapbare zaken bezighouden.
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook maar raar eigenlijk de wereld een bol die door de ruimte zweeft met welk nut en doel ? Wanneer je er over gaat denken is het eigenlijk een bizar en een ongrijpbaar iets.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor; dat is niet zo gek. Iedereen vraagt zichzelf weleens af of het allemaal wel de moeite is. Die neiging heb je het vaakste tijdens depressie of daar vlak vóór. Dan zit je te bedenken hoe zinloos het is om 's morgens te eten, naar het werk te gaan, daar stom werk te doen alleen voor de winstmarge van je baas die volgend jaar misschien zijn bedrijf over gaat doen aan een multinational, stomme gesprekken te voeren met stomme mensen,. dan doodmoe thuis te komen, gaan eten (niet teveel natuurlijk want dan word je daar weer voor gestraft), stom naar de tv zitten staren en dan weer gaan slapen wat nieteens lukt.

Deze gedachten komen in je op als de balans naar de verkeerde kant dreigt uit te slaan, als dat niet het geval is denk je: máárrr ik heb ook fijne familie, een heerlijke tuin, lieve kinderen, een leuke kat, mooie inrichting, enz. Tijdens depressie denk je dat niet meer en dan wordt het steeds moeilijker te torsen totdat niets je meer iets kan schelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ik lees niets raars TO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven