Zit er even doorheen

18-03-2020 22:37 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoop hier iets positiviteit te vinden..

Ik zit er even doorheen.
Ben op het moment herstellende. Begin vorige maand ben ik plots erg ziek geworden, zelfs even kritiek geweest. Gelukkig gaat het veel beter, al is er wel nog herstel nodig.

Nu de kinderen niet naar de opvang gaan en het corona virus heel actueel is heb ik door de week volledig de zorg erbij voor een peuter en een baby.
Niet handig maar we willen het risico op besmetting zo klein mogelijk houden en het probleem mantelzorg speelde al voor het corona virus echt uitbrak, dus is nu een alleen maar groter probleem geworden.

Daarnaast werkt mijn partner nog wel. Ook voor hem is het een drukke tijd en kost het veel moeite om het bedrijf draaiende te houden. Er is ziekte en met het kleine team dat over is maakt het dat het lange dagen zijn. Thuiswerken is geen optie. Indirect is er deze week een melding geweest over corona.
Hij is indirect in contact met mensen door het hele land dus het risico blijft. Dit vind ik ook best een ding en ergens heb ik daar wel een angst bij.

Al met al heeft dit ervoor gezorgd dat ik geen medische hulp meer krijg. De huisarts belde eind van de middag boos op, vindt het van de zotte dat ik gisteren en vandaag niet verzorgd ben. Het wondteam beschikt niet over beschermende kleding en weigert te komen. Snap alle risico's zeker en vind dat eigen veiligheid voorop staat, alleen is er en komt er geen medische hulp terwijl mijn wond nog verre van genezen is.

Mijn ouders liggen in scheiding. Vorige week heb ik te horen gekregen dat ze gaan scheiden.

Tuurlijk komen er vanzelf weer betere tijden.. Voor iedereen is deze tijd onzeker.
Ik ben alleen moe, verstop me het liefst ver onder de dekens.
Elke dag is hetzelfde al weken lang. De oudste verveelt zich dood en ik weet soms echt niet hoe ik de dagen door moet komen. De stress om het coronavirus en om mijn ouders beginnen me op te eisen.
Zara811 schreef:
18-03-2020 22:37
Hoop hier iets positiviteit te vinden..

<>

Ik ben alleen moe, verstop me het liefst ver onder de dekens.

Ik had je andere topics ook gelezen.
Je hebt veel voor je kiezen gekregen.

Je kleintjes liggen nu hopelijk al lang op bed.
Zorg dat je voldoende nachtrust krijgt.
Zo, je bed in.
Even tegen je partner aanknuffelen.

Virtuele knuffel voor jou. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje meid wat een rotsituatie! Is er niemand anders die je wond kan verzorgen? (Huisarts zelf, kennis die in verpleging zit?)
Kan je helaas niet helpen, maar wens je wel veel sterkte! En hou inderdaad vast aan de gedachte dat het echt goed komt. Het zijn nu zware tijden maar het wordt beter :there:
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Wilde dat ik je kon opvrolijken.
Niet allemaal precies meegemaakt wat jij hebt meegemaakt, maar wel andere dingen met hetzelfde effect: ik wil ook het liefst de hele dag onder de dekens blijven liggen als het zou kunnen.
Hier ook veel angst voor Corona.
Heel, heel veel sterkte...
Alle reacties Link kopieren
Ach vrouw toch. Wat een ellende allemaal. Ik geef je vanaf hier een eeeeeenorme dikke knuffel! :hug:
Na regen komt zonneschijn... als iets komt komt het ook veel dingen tegelijk dat is mijn ervaring. Hou je hoofd koel en probeer je te focussen op jezelf en wat komt komt toch en ik hoop dat je zorg kan krijgen voor je wonden want dit is wel heel heftig. Als ik in de buurt zou wonen wou ik je hier graag mee helpen ik weet niet in welke stad je woont..
Veel liefs
Alle reacties Link kopieren
Woon je in de buurt van Arnhem /, Nijmegen dan moet je Elmoni ee berichtje sturen. Die biedt haar hulp aan en is verpleegkundige.
Alle reacties Link kopieren
Zit je in een straat-/buurt whatsappgroep?
Vraag daar of iemand een verpleegkundige kent.

Lijntjes lopen soms heel raar, maar misschien kan iemand je helpen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Net ben ik teruggebeld en de zorg kan niet gedaan worden, er is geen beschermende kleding en die gaat er deze week niet meer komen.

De huisarts belt zo terug. Er is contact geweest met het ziekenhuis en er wordt gekeken naar een oplossing.
Even afwachten wat hier uitkomt.

In deze regio zijn er deze week een aantal corona patiënten bijgekomen en ik merk toch dat mensen angstiger worden. Omdat er niet getest wordt bij iedereen weet je niet hoe het precies zit, denk dat dat ook onzekerheid geeft.
Welke regio woon je, wil je met alle liefde helpen. Misschien kan je op Twitter onder @coronahulp een berichtje achter laten. Er zijn momenteel heel veel mensen die willen helpen. Je hoeft het niet allemaal alleen te doen. Hele dikke :hug: van mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet zo goed wat ik moet. Heb de oudste (peuter) ziek. Hij is ontzettend aan het hoesten. Sinds gistermiddag met buien, heeft lichte verhoging erbij en huilt snel.
Ergens denk ik laat ik maar even wachten wat hier uit gaat komen. Ik durf niet goed mensen hier te laten komen..

Waar je een tijd terug dacht ohh daar is weer een griepje, denk ik nu ohh nee wat heeft hij.

Heb gisteren nieuwe gaasjes op de wond gedaan. Heb alleen veel vocht erin, weet nog niet hoe ik dat op kan lossen. Zit veel met het been hoog en probeer zoveel mogelijk rust te houden.

Volgende week komt er met strenge hygiëne regels hulp. De hal moet steriel zijn. Er mogen niet meer mensen aanwezig zijn, ik moet zelf een mondkapje op en een schort aan en dan komen ze me helpen.

Maar even het weekend door zien te komen en laat peuter alsjeblieft gewoon griep hebben..
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu Zara? :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven