is dit nou een zware depressie of angst

22-03-2020 20:07 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
van de ene op ander dag klapte ik in mekaar nu 9 weekjes geleden iniddels intake bij spyg gehad
maar bijna huil ik de hele dag voel me rot en ben zo bang dat ik me nooit meer goed ga voelen ,,de hele dag pieker ik er over hoe kom ik hieruit .. t iis constant in me gedachten en dat geeft me angst heb geen reden om depressief of angstig te zijn had wel een stressvol jaarr ... ik doe wel van alles probeer me bezig te houden maar dat ik huilend of piekerend .. kan t niet stoppen ... kom ik hier ooit nog uit vaag ik me af stopt dat huilen een keer ? doen andere dat ook ben me eigen zo kwijt
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je hulp hebt gezocht! Hele dag huilen is niet goed... waarover pieker je precies?
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
ik pieker eigenlijk over dit hoe wordt ik weer mezelf en hoe kom ik e weer uit


dat huilen wordt ik echt gestort van t is uit angst en wanhoop denk ik
Alle reacties Link kopieren
zijn er meer mensen die zoveel huilen voel me daar zo apart in en kan t maar niet stoppen
Alle reacties Link kopieren
Hoi locaatje123! Je klachten komen me erg bekend voor, heb er zelf ook last van helaas.. Bij mij is nog géén diagnose gesteld (loop al wel bij de praktijkondersteuner en heb 20 april intake bij psycholoog), maar ik ben met vermoedens van een angststoornis én een depressie doorverwezen (om doorverwezen te worden moet er een vermoeden zijn van een DSM-5 stoornis zijn).

Ik weet dat het heel moeilijk is, en ik vind het heel goed van je dat je al aan de bel hebt getrokken, maar houd in gedachten dat het goed gaat komen en wij er op dit forum voor je zijn. Het huilen is niet gek, emoties horen hier nou eenmaal bij en dit zal tijd nodig hebben om dit onder controle te hebben. Het is zeker niet iets waar je je voor hoeft te schamen!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor, al dat huilen. Kan het zijn dat je dingen hebt meegemaakt die je niet hebt verwerkt? Of dat mensen constant over je grens gaan? Dat kan onderhuids ook een heleboel angst opwekken.
Wat mij in deze periode heeft geholpen, is medicatie aanvragen bij de huisarts. Dat haalt de druk er een beetje af en geeft echt wat rust.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
ben boos dat ik nergens zin in heb maar ga alles toch doen
Alle reacties Link kopieren
ik snap t gewoon niet ben de hele dag met depressief zijn bezig ik ga zelfs denke dat ik me een depressie denk ...kan dat of is t ook zo dat als je depressief bent er de hele dag mee bezig bent ik wil t uit me hoofd hebben ik blijf er maar aan denken aan me gevoel alles verdorie
Alle reacties Link kopieren
Hoi locaatje123, dit klinkt allemaal heel erg herkenbaar. Ik heb geen huilbuien, maar het depressief voelen en de manier van denken is bij mij exact hetzelfde. Ik heb al een paar jaar last van schommelingen in hoe ik me voel. Sinds een half jaar is t een stuk erger en klinkt jouw verhaal heel herkenbaar (wellicht wel iets minder erg dan bij jou). Wat bij mij helpt is afleiding zoeken, zoveel mogelijk. Dit is alleen heel lastig op dit moment ivm corona. Heel goed dat je hulp hebt gezocht. Ik krijg op dit momemt alternatieve hulp, maar ik wil en moet van mezelf terug naar een psycholoog. Hier ben ik ooit geweest maar dat hielp toen niet, de klik was er niet. Maar ik houd me hier aan vast, de juiste hulp is er zeker wel en met de juiste hulp gaan we er ook beiden echt wel komen! Ik snap zelf ook niet waarom ik me zo voel en ik denk overal over na, werkelijk overal. Ik krijg het gewoon niet uit mijn hoofd. Hoe het komt geen idee, maar het gaat goedkomen, probeer positief te blijven en probeer dingen te doen die je gedachten kunnen afleiden.
Zwetser
Alle reacties Link kopieren
afleiden is moeilijk t piekeren gaar maar door ook tijdens dat dat vind ik zo rot en ga daarom juist niks doen ... maar ik moet gewoon ,,maar zodra je ff wat gedaan hebt begint t weer ik gebruik al een ad en ga nu verhogen dus ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het. Het ene moment lukt afleiden me wel en denk ik ooh t gaat wel weer, en dan gaat t een paar dagen goed. Maar soms lukt het ook totaal niet en zeker nu met dat thuiszitten lukt dat niet. Heb wel mijn gezin (woon nog thuis bij ouders), maar dit geeft me niet voldoende afleiding. Iets anders wat ik dan heb is constant liedjes in mijn hoofd en hier niet vanaf komen. Dan wil ik t uit mijn hoofd maar dan wordt t juist alleen maar erger. Heb je tot nu toe enig effect gemerkt van AD? Ik wil er nog even niet aan, eerst psych, maar t is zeker wel ook een oplossing en als psych niet helpt dan moet ik daar ook maar eens over nadenken
Zwetser
Alle reacties Link kopieren
Hey hey!

Het de hele dag huilen kan ook wijzen op een burn-out overigens. Aangezien je een stressvol jaar hebt gehad en ineens in elkaar klapte en niets meer kon.

Maar inderdaad goed dat je hulp hebt gezocht! Rustig aan, neem de tijd voor jezelf. En ja, in de meeste gevallen komt het gewoon goed. Dus voel je vooral niet schuldig dat je even niets kan. Dat komt wel weer.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
hallo dinedi heb ik zelf ook aan gedacht eerst een burnout maar mis de moeheid ben heel erg gejaagd met af en toe een moeie dag er tussen ... angst over heerst ook en dan met name angst gedachten komt t nog wel goed verder veel piekere ,, ik ben vandaag verhoogd met mijn ad dus moet af gaan wachten
Alle reacties Link kopieren
Om eerlijk te zijn vind ik dat je gedachten heel reëel zijn.

Je weet dat je te veel bezig bent met het gevoel depressief te zijn, en dat je daar je nog rotter van gaat voelen.
Je weet dat je angstig bent voor die gevoelens maar dat je angsten niet ergens op gebaseerd zijn.
Je weet dus dat je bang bent voor jezelf, voor wat je voelt. En daar wordt je bang en depressief van.

Dat je dat zo goed kunt benoemen, is een hele goede start, het maakt ook dat het goed te behandelen is.

Hang in there, ik hoop dat je snel hulp kunt krijgen die je helpt met het goed kunnen omdraaien en Leiden van die gedachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven