Is het gebruikelijk dat psycholoog je social media checkt

26-03-2020 18:58 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het gebruikelijk dat je psycholoog je social media checkt?

Mijn psycholoog wist dat ik konijnen heb thuis, ik heb echt in mijn geheugen gegraven maar ik weet zeker dat ik dit niet heb verteld. Wel staat er veel over mijn konijnen op mijn social media, zou hij dit gecheckt hebben?
Waarom heb je je social media dan openbaar staan?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
26-03-2020 19:00
Waarom heb je je social media dan openbaar staan?
Inderdaad. Potentiële werkgevers kijken ook vaak op social media.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het misschien in een intake gesprek vertelt?
Nee, vind ik niet.
Geen idee of hij dat heeft gedaan.
anoniem_389095 wijzigde dit bericht op 26-03-2020 19:02
49.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik vraag me af of je wel vertrouwen hebt in je therapeut
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Volgens mij hoeft je psycholoog dat niet van social media te hebben.
Ik deed het toen ik nog hulpverlener was wel met jeugd, nu zijn ze wat slimmer maar zo'n 10 jaar geleden was het echt bar en boos.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
26-03-2020 19:02
ik vraag me af of je wel vertrouwen hebt in je therapeut
Denk ook dat het daar fout zit
Zie ook vorige topic van TO
Alle reacties Link kopieren
Iedereen checkt social media, dus waarom een psycholoog niet? Ik vind het alleen niet zo handig om dat te vertellen, want het is toch een beetje gluren bij de buren (ook al geven die opzettelijk een voorstelling met hun gordijnen open en de lampen aan).
Alle reacties Link kopieren
Ik check jou social media ook. Is niet verboden he?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-03-2020 19:04
Denk ook dat het daar fout zit
Zie ook vorige topic van TO
ja daarom, ik lees heel veel weerstand in dat topic en ik vraag me af of TO niet bezig is om redenen te zoeken om te stoppen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Je wordt niet behandeld voor paranoia?

Wanneer het niet op privé of vrienden staat dan kan iedereen het zien.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar de versie van de therapeut.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-03-2020 19:08
Je wordt niet behandeld voor paranoia?

Wanneer het niet op privé of vrienden staat dan kan iedereen het zien.
Jawel!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
26-03-2020 19:00
Waarom heb je je social media dan openbaar staan?
Had ik niet overna gedacht 😱
Alle reacties Link kopieren
Penny jouw argwaan is denk ik de reden waarom je bij de psycholoog terecht bent gekomen. Misschien dat het wel voortkomt uit wat je is overkomen?. Er bestaat bewust gedrag en dan weet iemand hoe het komt dat zij zich zo gedragen maar er bestaat veel meer onbewust gedrag. Mensen laten dit gedrag zien zonder dat zij zich bewust zijn waar dit gedrag vandaan komt. Dit laatste zou in jouw geval best kunnen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
26-03-2020 19:12
Penny jouw argwaan is denk ik de reden waarom je bij de psycholoog terecht bent gekomen. Misschien dat het wel voortkomt uit wat je is overkomen?. Er bestaat bewust gedrag en dan weet iemand hoe het komt dat zij zich zo gedragen maar er bestaat veel meer onbewust gedrag. Mensen laten dit gedrag zien zonder dat zij zich bewust zijn waar dit gedrag vandaan komt. Dit laatste zou in jouw geval best kunnen.
Ik begrijp je niet helemaal maar bedankt :-)
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
26-03-2020 19:09
Ik ben benieuwd naar de versie van de therapeut.
Wat bedoel je te zeggen
Alle reacties Link kopieren
Pennydehorse schreef:
26-03-2020 19:16
Ik begrijp je niet helemaal maar bedankt :-)

Misschien dat je niet goed weet waar je argwaan vandaan komt en/of doorhebt dat je zo argwanend bent?
s-groot wijzigde dit bericht op 26-03-2020 19:17
9.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je wordt serieus behandeld voor paranoiode gedachtes?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De meeste hebben wel wat beters te doen. Ik denk dat je het ervan melden ergens gewoon vergeten ben.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-03-2020 19:17
Je wordt serieus behandeld voor paranoiode gedachtes?
Née dat was wen grap, voor een fobie
Ik vind het niet normaal hoor, een hulpverlener die de social media van zijn cliënten af speurt. Verboden is het natuurlijk niet, maar ik vind het wel raar.

Aan de andere kant is het ook weer geen wereldramp dat je psych nu weet dat je konijnen houdt. En je kunt hier zelf iets aan doen: gewoon de boel niet op openbaar zetten.
Alle reacties Link kopieren
Pennydehorse schreef:
26-03-2020 19:16
Ik begrijp je niet helemaal maar bedankt :-)
Jouw argwaan komt misschien wel voort uit wat jou is overkomen. En dat jij je dit niet bewust bent waardoor je denkt dat het daardoor niet komt en dus geen psycholoog nodig hebt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet alleen dat bedrijven bij bijvoorbeeld een sollicitatieprocedure in de vacature moeten zetten dat zij social media checken. Vergeten zij dit te vermelden, dan is onderzoek via social media in strijd met AVG.
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven