Vader ligt op sterven

02-04-2020 04:23 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader, 62 jaar, ligt sinds maandag op intensive care na een hartstilstand (geen corona). Zijn toestand is zo slecht dat hij, zou hij nog ontwaken, geen levenskwaliteit meer heeft. Overdag bied ik steun aan mijn moeder en hou me sterk maar ‘s nachts, zoals nu, kan ik niets anders doen dan huilen en moet het gewoon even van me afschrijven.

In deze coronatijd mogen we ook niet bij hem, enkel contact via de smartphone en de dokters bellen 2x per dag om mijn moeder te informeren over zijn toestand. Ze gaf straks aan dat het niet meer dragelijk is, ze zou hem zo graag willen zien.

Mijn broer heb ik sinds onze kindertijd niet meer zien huilen en mijn zus is ook stuk van verdriet en dat doet me nog het meest pijn, het verdriet rondom mij is zo moeilijk voor mij. Mijn vader is altijd een heel sterke man geweest, sportief en levensgenieter. Zijn eerste kleinkind is net op maandag 1 jaar geworden en hij is sinds 2 weken op pensioen, het komt vrij hard binnen moet ik zeggen. Hij heeft altijd gedaan wat hij graag deed maar hij had ook nog zoveel plannen.

Mijn vader en ik hebben maar weinig woorden nodig om elkaar te begrijpen en nu zou ik hem nog zoveel willen zeggen, we delen ook dezelfde passies en ik ben eigenlijk helemaal nog niet klaar om afscheid te moeten nemen en dat valt zwaar. We verjaren ook nog eens op dezelfde dag. Ik ben enorm dankbaar voor de 29 jaar dat hij deel uitmaakt van mijn leven maar ik ga hem heel hard missen.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk . En wat afschuwelijk dat jullie niet bij hem mogen . Dat mag echt helemaal niet , op geen enkel moment ? Ik weet niet wat ik moet zeggen to. Ikwens jullie heel veel krachtig deze zware tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ach meis, veel sterkte. Wat een verdriet :hug: en wat vreselijk naar dat jullie er niet mogen zijn.

Je familie zo verdrietig zien is ook heel moeilijk, dat zal voor hen ook gelden. Jullie delen hetzelfde verdriet, maar niemand kan het oplossen :redrose:

Het enige dat ik kan zeggen is dat het op een dag wel slijt. Mijn vader is 9 jaar geleden overleden en ik ben vooral nog dankbaar voor 21 mooie jaren, zoals je zelf ook al schrijft. En ik mis hem natuurlijk nog wel eens, maar dat hoort erbij en is dan niet meer zo heftig als toen.

Nogmaals veel sterkte, ik hoop dat jullie gauw toch even bij hem mogen. Probeer elkaar wat te steunen in jullie verdriet, maar mocht dat niet lukken is dat ook oké. Iedereen rouwt op zijn eigen manier.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een vreselijke situatie. Heel veel sterkte gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte Kaboom :hug:
Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig. Vooral zo plotseling, en in deze tijd dat er niemand bij hem mag. Mag dat helemaal niet, of komt er een moment dat jullie wel afscheid mogen nemen?

Ik snap dat je heeft liefst bij hem zou zijn, om alle dingen die je nog wil zeggen tegen hem te zeggen. Maar misschien kan het al een beetje helpen om het allemaal in een brief te schrijven? Ik weet niet of er iemand is in het ziekenhuis die te tijd heeft om het aan je vader voor te lezen, anders helpt misschien alleen het idee dat je het aan hem geschreven hebt al iets.

Zoals Lux ook al zei, op termijn slijt het verdriet waarschijnlijk iets. Maar dat maakt het nu niet minder heftig. Heel veel sterkte de komende tijd. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk verdrietig voor jullie allemaal. Ik wens jullie veel sterkte.

:redrose:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend triest :hug:

Kan hij niet naar huis gebracht worden om dan in jullie bijzijn te overlijden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Gewoon vragen of je beschermd bij je vader mag zijn, volgens mij was dat ook de afspraak.
Ik wens je heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Och Kaboom, wat vreselijk verdrietig.
Heel veel sterkte :hug:
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte :hug:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Geen woorden voor. Heel,veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wat een nachtmerrie als het om je vader gaat. :hug:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte gewenst. Lijkt me afschuwelijk om afscheid te moeten nemen van één van mijn ouders, en al helemaal op deze manier.
Wat er voor jullie! En ook voor je vader dat hij niet van zijn pensioen heeft kunnen genieten. Heel veel sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig to. Helemaal in deze tijd wat het afscheid nog moeilijker maakt. Ik wens je veel sterkte en liefde toe.
Alle reacties Link kopieren
marjo2105 schreef:
02-04-2020 07:58
Gewoon vragen of je beschermd bij je vader mag zijn, volgens mij was dat ook de afspraak.
Ik wens je heel veel sterkte
Precies volgens mij mag familie bij terminale patiënten wel op bezoek. Even navragen To.
Wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte :hug:
Wat enorm verdrietig, heel veel sterkte.

Dat verdriet dat hij zo lang hard heeft gewerkt en gezorgd en nu, eindelijk met pensioen om te genieten met vrouw en familie en dan dit. Ik hoor het zo vaak in mijn omgeving, het maakt mij zo kwaad.

Ik weet dat het uitzichtloos is, ik hoop voor jullie toch op beter :rose:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen voor de lieve en steunende woorden. De dokters doen er nog alles aan en zolang dat is mogen we er niet bij. Daar trek ik me een beetje aan op en zorgt nog voor een sprankje hoop.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet iets liefs inspreken via de telefoon o.i.d. en dat door de verpleging laten afspelen bij je vader ? Men zegt dat mensen die in slaap zijn het toch kunnen horen..

Sterkte !
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend rot TO. Ik hoop dat er een mogelijkheid komt dat jullie wel bij hem mogen. Ben helemaal naar van je verhaal. Wat een verdriet moeten jullie hebben.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Hier in het ziekenhuis mogen familieleden wel bij stervende patiënten (max 1 tegelijk). Ik begrijp dat je vader nog een kans heeft, ik zal voor je duimen (Je weet maar nooit). Dan is het inderdaad extra lastig, want je wilt niet dat hij nu corona oploopt.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven