Psychiatrische diagnose dissociatie [Lege OP]

09-05-2020 20:27 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
.........0
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2020 08:36
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
97.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik.

Nog geen therapie, maar zou wel moeten. Ook ik zie er erg tegenop om 'het' trauma onder ogen te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben ermee bekend, het kan inderdaad erg eng zijn.
Waarom zie je op tegen de therapie? Ik snap echt dat dat spannend is en dat het pittig zal worden maar als het goed werkt zul je wellicht minder of geen last meer hebben van het dissociëren en hopelijk zul je dan ook een prettiger leven hebben.

Probeer het doel voor ogen te hebben dat kan schelen in het aangaan van de trauma's. Veel sterkte.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
........
anoniem_397885 wijzigde dit bericht op 15-06-2020 07:08
96.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je last van dissociatie of heb je een dissociatieve identiteitsstoornis?
Alle reacties Link kopieren
........
anoniem_397885 wijzigde dit bericht op 15-06-2020 07:08
97.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bekend met dissociatie, veel vanuit trauma, vaak in combinatie met een herbeleving, maar niet altijd. Als ik extreem vermoeid ben en dan dissocier dan weet ik ook niets meer.

Slaap je ok?
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
https://www.pods-online.org.uk/ is een UK site met veel info. Het zorgstelsel is daar totaal anders maar er staan veel praktische tips in om met jezelf om te gaan. Wat te doen bij slecht slapen, in crisis, waar moet je op letten bij therapie enz.
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap slecht. Heel vroeg wakker.
Maat doe ook nare dingen als diefstal en mensen vervelend benaderen. Zonder dat ik daar bewust van ben.
Werd door politie aangehouden voor diefstal en het is niet uit te leggen dat ik daar wel was maat ook niet. Heel erg heftig
Alle reacties Link kopieren
Hier ook obv trauma. Tussen 6-8 jaar misbruikt en heb mijn moeder dood aangetroffen toen. Zelfmoord.
Nu tig jaar later dit probleem...
Alle reacties Link kopieren
Oh jemig wat heftig joh :hug:
Van wat ik lees ben je wel in behandeling denk ik?

Ooit over evt een opname gedacht tot dit onder controle is?
Lijkt me niet zo veilig als je echt weg gaat terwijl je dissocieert.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Nee ben opgepakt en in de cel gezet. Daarna psychiatrische diagnostiek aangezien zowel ik als mijn omgeving zien dat het niet goed gaat en ik rare dingen doe en gaten in geheugen heb.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat maandag besloten wordt tot opname trauma behandeling. Heb veel hulpverleners om me heen gezien de urgentie.
Kimm811 schreef:
09-05-2020 21:54
Denk dat maandag besloten wordt tot opname trauma behandeling. Heb veel hulpverleners om me heen gezien de urgentie.
Geen ervaring maar wel een dikke knuffel voor jou 🌹
Alle reacties Link kopieren
misskate schreef:
09-05-2020 23:03
Geen ervaring maar wel een dikke knuffel voor jou 🌹
Dankjewel!! Had dit ook nooit kunnen bedenken.... maar heb er mee te dealen en hopen dat alles weer normaal wordt
Alle reacties Link kopieren
Ik kom je ook heel veel sterkte en kracht toewensen om dit traject aan te gaan. :rose:
Alle reacties Link kopieren
Het wordt echt beter! Sterkte.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het. Door alles ben ik ontslagen en dat is zuur. Krijg geen ww heb dus naast dit ook nog een financieel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Kimm811 schreef:
09-05-2020 23:26
Ik hoop het. Door alles ben ik ontslagen en dat is zuur. Krijg geen ww heb dus naast dit ook nog een financieel probleem.
Waarom krijg je geen ww? Ben je op staande voet ontslagen ?
...
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
09-05-2020 23:37
Waarom krijg je geen ww? Ben je op staande voet ontslagen ?
Nee ik werkte als zelfstandige voor ik aan deze baan begon. Heb dus maar recht op 3 maanden ww. Maar dan moet ik in behandeling en kan dus niet solliciteren. Moet nog even checken hoe dat zit.
anoniem_397885 wijzigde dit bericht op 10-05-2020 00:28
Reden: Toevoeging
17.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als het verslag maandag klaar is, ga ik overleggen of er geen ziektewet mogelijk is ipv ontslag. Heb een advocaat gevraagd mee te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Kimm811 schreef:
09-05-2020 21:53
Nee ben opgepakt en in de cel gezet. Daarna psychiatrische diagnostiek aangezien zowel ik als mijn omgeving zien dat het niet goed gaat en ik rare dingen doe en gaten in geheugen heb.

Wat eng zeg! Is het balletje qua diagnostiek gaan rollen toen je opgepakt bent?
Alle reacties Link kopieren
Klopt! Ik wist wel dat ik anders was. Maar nu diagnostiek gehad en deze diagnose. Ze zitten ‘bovenop’ me en moet een intensieve behandeling krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Kimm811 schreef:
10-05-2020 00:31
Als het verslag maandag klaar is, ga ik overleggen of er geen ziektewet mogelijk is ipv ontslag. Heb een advocaat gevraagd mee te kijken.
Slim! Ik hoop dat dat lukt. Meestal wil hulpverlening daarin wel wat betekenen.
...
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
10-05-2020 01:08
Slim! Ik hoop dat dat lukt. Meestal wil hulpverlening daarin wel wat betekenen.
In dat verslag komt sowieso te staan dat ik ziek ben. Niet toerekeningsvatbaar voor dingen die buiten mijzelf om gebeuren. En dat ik een langdurige behandeling nodig heb. Dat staat haaks op wat werkgever wil. Ontslag door zaken die ik niet eens weet maar wel gebeurd zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven